Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakkaat eivät kestä yhtään huumoria?

Vierailija
24.11.2025 |

Tilanne. Olen kokki. Tänään yksi asiakas sanoi, että perunat ovat vähän raakoja. Vastasin hänelle, että pitääpä laittaa valmistajalle viestiä miksi kypsät perunat alkavat itsestään raaentua. Asiakas suuttui ja alkoi möykkäämään tästä. 

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokkina välillä ihmetellyt sitä, että miten hyvältä maistunut ruoka ennen esille laittoa voi muuttua pahan makuiseksi itsestään. Joko joku asiakas on tehnyt kiusaa tai sitten asiakas kerjää alennusta. 

Vierailija
62/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään asiakkaalle saa sanoa mitään. Ei kannata edes tervehtiä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, jopa savolaisvitsiksi. Spedet ei ole hauskoja.

Vierailija
64/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumoria? Vittuilit asiakkaalle ja ihmettelet, ettei tykännyt.

Esitin asian huumori mielessä. Ap

Ei tainnut mennä huumorina perille. Asiakaspalvelussa pitää olla huumorin kanssa varovainen. Kaikilla ei ole sama huumorintaju ja vaarana on, että asiakas ottaa sen vttuiluna. 

Vierailija
65/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat totisia torvensoittajia. 

Vierailija
66/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttuilet kotona ja töissä palvelet asiakasta. Jos asiakas sanoo perunoiden olevan raakoja, niin sitten ne ovat hänen mielestään raakoja. Asiakas haluaa kypsät perunat eikä vitsikkäitä murjaisuja.

Vierailija
67/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat totisia torvensoittajia. 

Sitten toimit sen mukaan etkä ala vitsailemaan.

Vierailija
68/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet huono kokki, joka tarjoaa maksaville asiakkaille syömäkelvotonta pas""aa ja   piilotat asian vitsiksi väännetyn vit""lun taakse.

Vierailija
69/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kokki

Vierailija
70/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään on liian paljon Kareneja asiakkaina, miehiä ja naisia. Mokaavat itse kaiken ja alkavat kitisemään tarjoilijalle/kassalle. Joskus tekisi mieli niistää näitä jonon kerääjiä..

Vierailija
71/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aliarvioi asiakkaan loukattua pöyhkeyttä!

Vierailija
72/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumoria käytettäessä pitäisi olla myös tilannetajua. Jos asiakas on pettynyt tai vittuuntunut johonkin, niin silloin huumori ei yleensä toimi.

Asiakas voi myös muista syistä olla huonolla tuulella, vaikka se ei näy ulospäin.

Vierailija
73/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perunat ovat testatessa kypsiä niin muutama vahinkolaukaus on isossa satsissa aina mukana. 

Vierailija
74/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa jos huumori menee oikeasti tunteisiin. 

Vierailija
75/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoa jos huumori menee oikeasti tunteisiin. 

Suomessa normaalia. Loukkaannutaan ja syytetään siitä aspaa. Onko se aspan syytä jos tunteiden kanssa ei osaa toimia? No ei todellakaan. 🤣

Vierailija
76/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin tuossa tilanteessa vastavitsinä poistua maksamatta.

Vierailija
77/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin tuossa tilanteessa vastavitsinä poistua maksamatta.

Eli ei mitään huumoria. Mielensäpahoittaja ja näköjään vielä ylpeä siitä. Tiedän kyllä miten Kpäisyys lähtee. 

Vierailija
78/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kokit on itseään täynnä olevia öykkäreitä? Minä osaan keittää perunat kypsäksi, mutta ei se ole mikään sellainen taito että tarvitsee lesoilla. Oikeasti, ammatikseen ruokaa tekevät ovat jotenkin luonnevammaisia. Ja ihan huumorilla sanon tämän, jos asiakkaiden pitää kestää v*ttuilu huumorina niin kai se toimii toisipäinkin.

Vierailija
79/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kokit on itseään täynnä olevia öykkäreitä? Minä osaan keittää perunat kypsäksi, mutta ei se ole mikään sellainen taito että tarvitsee lesoilla. Oikeasti, ammatikseen ruokaa tekevät ovat jotenkin luonnevammaisia. Ja ihan huumorilla sanon tämän, jos asiakkaiden pitää kestää v*ttuilu huumorina niin kai se toimii toisipäinkin.

Kyllä ne perunat tarkastetaan ennen esille laittoa ovatko kypsät. Joukossa saattaa olla muutamia jotka eivät ole kypsyneet täysin, mutta ei siinä ole aikaa testata montaa sataa perunaa, että ovatko kaikki. Jos asiakas ei kestä yhtään huumoria niin silloin kannattaa syödä kotona. 

Vierailija
80/164 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen kokki tarjoaa asiakkaalleen valmistajan kypsyttämiä perunoita?

Monikin, luuletko että kokit kuorii pottuja ja keittelee niitä ? Ja sinä saat sitten ruoan eteen kymmenessä minuutissa. Toisekseen ethän kuvittele että se 70 euron pihville on muuta tehty kuin lämmitetty, kerron salaisuuden se on kypsänä pakasteessa ja kun tilaat sen se lämmitetään sinulle ei muuta 

Niin, tämän takia olenkin vähentänyt ravintoloissa syömistä.

Sillä miksi ihmeessä maksaisin huonohkosta tai keskinkertaisesta valmisruoasta aivan liikaa?

Ravintoloissa on merkittäviä eroja. Ei kannata leimata kaikkia ravintoloita sen perusteella, mitä alemman luokan ravintolan väki kertoilee. Laadukkaassa ravintolassa pihvi paisteta

Ei paisteta Suomessa. Tutkimus tehtiin ja kaikissa vain lämmitetään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän