Miten voi hautunut iho haista
rintojen alla kuvottavalle? Minulla on isot tissit ja on ennenkin aluset hiostuneet. Talkki on auttanut eikä tällaista lemua ole ennen ollut. Mikä tähän auttaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Bakteerit ne siellä haisevat likaisella iholla. Pese ja kokeile sinkkivoidetta. Se pitää kuivana, parantaa ja rauhoittaa ihoa. Vauvallekin sitä käytetään punoittavaan takapuoleen. Vauvan sinkkivoide sopii aikuisellekin.
Tämä on toiminut itsellänikin!
Mun suosikit on kaikkien-muiden-Euroopan-maiden-paitsi-Suomen ykköstuote Sudocrem. Itse olen ostanut lomalla (Englannista, Irlannista ja Alankomaista ainakin) ja tilannut Notinolta.
Toinen, jota voi saada ihan Suomen kivijaloistakin (ainakin esim Life-tyyppiset myymälät, Ruohonjuuri) on Weledan Nappy Change cream. Siinä on sinkkiä myös ja ihoa rauhoittavaa calendulaa.
ne kikkiliivit kandee heittää roskiin, jos haju on tarttunut jo niihinkin. Se ei lähde millään pois. Itse tiedän, kun jopa loppuviimein kokeilin keittää haiseviksi tulleita vaatteita kiehuvassa vedessä. Se kammohaju pysyi silti. Lisäksi jos bakteeri on kikkiliiveissä, sieltähän se pääsee takaisin rintoihin.
Vierailija kirjoitti:
ne kikkiliivit kandee heittää roskiin, jos haju on tarttunut jo niihinkin. Se ei lähde millään pois. Itse tiedän, kun jopa loppuviimein kokeilin keittää haiseviksi tulleita vaatteita kiehuvassa vedessä. Se kammohaju pysyi silti. Lisäksi jos bakteeri on kikkiliiveissä, sieltähän se pääsee takaisin rintoihin.
Mulla on yhdet keinokuituiset rintsikat, olleet käytössä jo ainakin 10 vuotta, hiestä litimärät satoja kertoja, aina vaan pesen ja käytän kun mukavat.
Mulla haisee peräreikä, tai oikeastaan se koko kankkujen väli, on myös hikinen ja märkä. Voiko sinnekin sujauttaa käsidesiä tai antiperspiranttia? Auttaako?🥹 usein en viitsi pestä, kun ärtyy siitä.😢
Ei siellä välttämättä ole mitään tulehdusta tms, tissihiki vaan alkaa haista siellä tissin alla. Minulle on auttanut "neljän kainalon taktiikka", eli pyöräytän aamuisin dödöt sekä kainaloihin että tissien alle.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein pahasti haisee niin sieni-infektiota veikkaisin minäkin, itsellä oli navassa kerran ja haju oli hirveä. Makasin selälläni ja laitoin desinfektolia navan täyteen ja annoin hetken vaikuttaa. Sillä parani eikä ole takaisin tullut. Kyseessä siis sellainen apteekin desinfiointiaine jolla iho steriloidaan esim ennen verinäytteen ottamista.
Sieni-infektio myös näkyy, eli silloin esim. rintojen alla on punoitusta ja kostea olotila. Jos on ihan normaalin värinen iho, niin ei silloin ole sieni-infektiota. Apteekissa myydään Daktarin talkkia, se on hyvä silloin kun on selvä sieni-infektio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein pahasti haisee niin sieni-infektiota veikkaisin minäkin, itsellä oli navassa kerran ja haju oli hirveä. Makasin selälläni ja laitoin desinfektolia navan täyteen ja annoin hetken vaikuttaa. Sillä parani eikä ole takaisin tullut. Kyseessä siis sellainen apteekin desinfiointiaine jolla iho steriloidaan esim ennen verinäytteen ottamista.
Sieni-infektio myös näkyy, eli silloin esim. rintojen alla on punoitusta ja kostea olotila. Jos on ihan normaalin värinen iho, niin ei silloin ole sieni-infektiota. Apteekissa myydään Daktarin talkkia, se on hyvä silloin kun on selvä sieni-infektio.
Punoitusta minulla kyllä on rintojen alla
Ap
Daktarin-puuteria minäkin suosittelen, joku toinen ehti jo mainita saman asian. Sopii myös nivusiin jos niissä punoitusta.
Pyyheellä kuivaaminen ei riitä, rinnan alusta kannsttaa kuivata esim. föönillä ja sitten laittaa esim. talkkia tai basibactia.
Todennäköisesti hiiva kyseessä.