Otatko aina avaimet valmiiksi kun lähestyt kotia, vai alatko kaivaa niitä vasta ovella?
Oon huomannut itsessäni oudon piirteen, eli kun kävelen kotia kohti, niin jo noin 200 metriä ennen kotia mun on aivan pakko kaivaa avaimet valmiiksi käteen. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (12)
Mä yleensä myös kaivan kotikadun päässä avaimet valmiiksi
Meillä on enimmäkseen ovi auki, kun tulen kotiin, ja sitä paitsi tulen autolla. Joten en. Otan avaimen laukun taskusta vasta ovella, jos se on lukossa.
Minulla tuo tapa loppui siihen, kun yhtenä yönä otin avainet esiin autossa (ei omassa) ja ne oki tipahtaneet jalkatilaan huomaamattani. Oli melko karua havaita asia ovella. Elettiin aikaa ennen kännyköitä.
avaimet kannattaa olla kädessä pihaan saapuessa , että voi puukottaa niillä hämäränaisia tai miehiä silmään etteivät yöstä kotiasi ja myy valkoisessa orjakaupassa johonkin orjahommaan.
Riippuu kusohödän asteesta. Jos ei kiire kaivan vähän ennen niin ettei kaivelin takia tarvitse pysähtyä ovelle. Inhoan hidastelua.
Vierailija kirjoitti:
Kummaa tietojen kalastelua.
No, millaisia tietoja kalastelit vaikkapa mun vastauksesta?
Tarkoitus ei todellakaan ollut kalastella mitään tietoja :D olen vaan ihmetellyt tuota piirrettäni. Kun se tarve ottaa ne avaimet käteen on oikeasti aivan pakottava. Uskon sen johtuvan osittain siitä, että en viihdy kerrostalossa jossa asun, ja haluan päästä sujuvasti alaovesta sisään jotta voin minimoida naapureihin törmäämisen. Ap
Avaimet ovat aina olkalaukun ulkotaskussa. Otan avaimet esiin vasta ulko-oven edessä. Auton avaimet taas ovat RFID-kotelossa. Oma parkkipaikka on parin kolmen metrin päässä kotiovesta.
En ole vuosikausiin käyttänyt avainta, Autossa painan kaukosäätimen napista tallin oven auki ja ajan sisään, siellä on lukoton ovi taloon.
No eipä ole, muutama metri ennen ovea kaivan avaimen taskusta