Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otit kiinteän sähkösopparin ja tulit huijatuksi? Pösä 5,13c/kWh

Vierailija
23.11.2025 |

Olikos viime vuosi vielä hiukan kalliimpi?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite olin kanssa uskollinen pösä-asiakas, halvalla on menty. Nyt vaan jotenki meni kuppi nurin siihen kyttäämiseen, eikä jaksa enää näitä 20snt/päivä piikkejä, joita tulee taas talvella enemmän ja enemmän. Se euron päivä on vieläkin hyvässä muistissa.. Tiistaina olen vihdoin vapaa tästä. On keveä olo. Maksan mielelläni sen 1,79snt/kWh enemmän mielenrauhasta.

Mihin ihme kyttäämiseen? Minulla on lämmöt päällä 24/7 ja säästöä tulee silti.

Vierailija
42/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteä soppari mut ei paljoa kiinnosta koska lasku alle 40€/kk muutenki. Ei tarvi hintoja seurailla tällä kulutuksella.

Meillä lähes sama, n 35 e/kk. Muutenkin säälittää ihmiset, jotka huolhtii muiden sähkölaskuista. Ei paljon muuta elämää ole😂

Mulle on ihan sama mitä ihmiset maksaa, mutta onko tuossa mukana siirto ja asutteko kerrostalossa? Usein ihmiset sanoo, että kun pörssi on kallis, mutta tuo 40 euroa kuussa ainakin jostain kerrostaloasunnosta kuulostaa kalliilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite olin kanssa uskollinen pösä-asiakas, halvalla on menty. Nyt vaan jotenki meni kuppi nurin siihen kyttäämiseen, eikä jaksa enää näitä 20snt/päivä piikkejä, joita tulee taas talvella enemmän ja enemmän. Se euron päivä on vieläkin hyvässä muistissa.. Tiistaina olen vihdoin vapaa tästä. On keveä olo. Maksan mielelläni sen 1,79snt/kWh enemmän mielenrauhasta.

Lopeta toi pelleily. Jos oikeesti väität, ettei tarvitse sitä sähkön hintaa koskaan katsoa niin valehtelet. Kyllä meilläkin koko ajan on lämmöt päällä, en mä ole niitä säädellyt ikinä sen mukaan onko kallista vai halpaa. Mutta hinnan kyttäämistähän se on, stressaamista siitä, että taas viimeisen 7vrk ajan ollut kallista (12snt). Onkohan huomenna kallista vai halpaa, voikohan käydä saunassa, tekis mieli karjalanpaistia, mutta viittiikö ostaa jos onki 20snt koko päivän...jne. 

Vierailija
44/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta toi pelleily. Jos oikeesti väität, ettei tarvitse sitä sähkön hintaa koskaan katsoa niin valehtelet. Kyllä meilläkin koko ajan on lämmöt päällä, en mä ole niitä säädellyt ikinä sen mukaan onko kallista vai halpaa. Mutta hinnan kyttäämistähän se on, stressaamista siitä, että taas viimeisen 7vrk ajan ollut kallista (12snt). Onkohan huomenn

Eihän edellinen sanonut, ettei koskaan katsonut. Osalla tuo kyttääminen menee fanaattiseksi (asia kuin asia) mutta itse en välillä katsonut kuukausiin edes hintaa, kun halpaa se oli. Ja jos hinta nousee, sen voi lukea täältä :D Ja pahimmillaan se kyttäys oli sitä, että katsoin kerran päivässä hinnat. Ja nyt vaihdoin määräaikaiseen, vaikka varmasti sillä kyttäämisellä olisi saanut omaa keskihintaa alemmas helposti. Ilman kyttäyskin keskihinta oli 5-6.5 snt/vuosi. Tuo varttihinnoittelu alkoi mietityttämään niin vaihdoin määräaikaiseen, kun kohtuuhintaan tuli vastaan. 

Vierailija
45/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela sen sähkölaskun joka tapauksessa maksaa ;) Tuleepahan pörssisähköuskovaisille vähän enemmän maksettavaa verojen muodossa.

Ei normaali ihmisille maksa ainoastaan paska luusereille .

Mulle ja lapselle maksoi sossu sähkön. Emme olleet mitään paskaluusereita vaan oli vaikea elämäntilanne ja piti elää toimeentulotuella.

Työtätekevät maksoi.

Vierailija
46/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana et itkettää toi 20e sähkölasku.

kävin eilen kaupungissa ryyppäämässä ja tulin taksilla kotia maksoi yli 300 euroo ei itketä yhtään mut se sähkö siittä itken.

Vierailija
47/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan kiinteällä sopimuksella sähköstä noin 20€/kk, sisältäen myös siirtomaksun, verot yms. Pörssisähköllä saattaisin säästää pari euroa, mutta ei ole vaivan arvoista. 

Minkä vaivan?

Sen vaivan, että seuraisin tunti-/varttihintoja. Käytän senkin ajan mieluummin muuhun, ja käytän sähkölaitteita silloin kun haluan, en silloin kun se on halvinta. 

Miksi niitä pitäisi seurata? Keskihinta on keskihinta.

Tehdäänpä pörssisähköniilolle älykkyystesti.

Jos vuorokauden keskihinta on 6 c/kwh, niin paljonko 30 KWh maksaa silloin, kun sähkön hinta on 45 c/kwh ja pitäisi taloakin lämmi

Sen vuorokauden keskiverron verran vuorokaudessa eli 6c/kWh. Talohan lämpiää ympäri vuorokauden eikä ainoastaan kalleimmalla vartilla.

Mahtaa vanhempiaisi harmittaa nyt, että jäi yksi kortsu käyttämättä. En muuta viitsi edes todeta noin mahtavan logiikan edessä. Turha alkaa rautalangasta vääntämään, et ymmärtäisi kuitenkaan mitään.

Vierailija
48/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta valita KESÄ. keläsähköllä ei ole siirtomaksuja ja sähkö maksaa aina 0 snt/kwh. Turha tapella, kesä on halvin. 

Vierailija
49/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatko persettä?

Vierailija
50/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteä soppari mut ei paljoa kiinnosta koska lasku alle 40€/kk muutenki. Ei tarvi hintoja seurailla tällä kulutuksella.

Meillä lähes sama, n 35 e/kk. Muutenkin säälittää ihmiset, jotka huolhtii muiden sähkölaskuista. Ei paljon muuta elämää ole😂

Mulle on ihan sama mitä ihmiset maksaa, mutta onko tuossa mukana siirto ja asutteko kerrostalossa? Usein ihmiset sanoo, että kun pörssi on kallis, mutta tuo 40 euroa kuussa ainakin jostain kerrostaloasunnosta kuulostaa kalliilta. 

Ei sähköä ole pakko käyttää jos itkettää hinta.

Vierailija
51/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin säästäny ehkä 60€ vuodessa. Nyt meni hermot...!

Vierailija
52/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sähköä ole pakko käyttää jos itkettää hinta.

Ketä täällä itkettää hinta? Sähkönkulutukseen taitaa mennä meidän vuosituloista alle prosentti, että eipä se hirveästi hetkauta kokonaisuudessa. 

Vierailija
53/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela sen sähkölaskun joka tapauksessa maksaa ;) Tuleepahan pörssisähköuskovaisille vähän enemmän maksettavaa verojen muodossa.

En tunne ketään, joka ei itse maksa sähköistään. Missä huumejengeissä Sinä liikut?

Huutista, lampaat servattu :D Ahdistaako alkava työviikko?

Vierailija
54/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kerrostalossa niin en voi hyödyntää sitä halpaa yösähköä. Käytän aika vähän sähköä ja voin pestä pyykkini milloin haluan eikä tarvitse tehdä laskelmia tulisiko se 30 senttiä halvemmaksi jos pesenkin vasta tunnin päästä. 

Ja mitä se sinua haittaa vaikka maksaisin ylihintaa sähköstä, omat on rahani.

Minä asun kerrostalossa ja saunon öisin. Tämän vuoden toteutunut keskihinta 4,26 snt/kWh.

Entä marginaali ja perusmaksu, paljonko sähkönkulutuksellasi maksaisi esim. 8 sentin kuukausimaksuton määris, oletko laskenut? Vai toljotatko vain keskihintaa ja kuvittelet pääseväsi halvemmalla.

Mistä kuukausimaksuttomia määriksiä saa? Tuo 8 snt on kyllä kova hinta pösään verrattuna.

Vierailija
55/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka ei itse maksa sähköistään. Missä huumejengeissä Sinä liikut?

Huutista, lampaat servattu :D Ahdistaako alkava työviikko?

Ahdistaako tukien leikkaukset ja jatkuva rahattomuus?

entä kerrostaloluukussa asuminen.

Vierailija
56/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten johtuu, että pörssisähköilijät valittavat eniten sähkön kovista hinnoista ?

Se valitus taas johtuu siitä, että ne 40-50 snt hintapiikit ovat olleet ihan helvetin huonosti perusteltuja.

Onneksi niitä on harvoin ja ne kerrotaan sitten kyllä ihan valtakunnan uutisissa etukäteen. Ei tarvitse siis kytätä. 

Silloin voi laittaa uuniin tulet ja tunnelmoida. 🥰

Vierailija
57/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä että sinua vituttaakun tajusit miten tollon kysymyksen asetit. Mutta sehän sinulle onkin jo tuttua.

Vierailija
58/58 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä että sinua vituttaakun tajusit miten tollon kysymyksen asetit. Mutta sehän sinulle onkin jo tuttua.

Ime munaa homo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan