Otit kiinteän sähkösopparin ja tulit huijatuksi? Pösä 5,13c/kWh
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sais edukkaan määräaikaisen sopparin 6 kk
Miksi kysyt täältä sitä ?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että on kiinteähintaisen sähkön ostajia, niin sähköyhtiöt saavat enemmän voittoa, mikä näkyy pörssisähkönkin halventuneina hintoina.
Ihanko määristen ansiosta on halpoja pörssisähkövartteja, ohhoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela sen sähkölaskun joka tapauksessa maksaa ;) Tuleepahan pörssisähköuskovaisille vähän enemmän maksettavaa verojen muodossa.
Kelallakin on joku katto tähän. Silloin kun taannoin jouduttiin hakemaan toimentulotukea, hyväksyttiin menoiksi 20e/kk. Ylimenevä osuus maksettiin itse perusosasta.
Kyllä tämä persulandia on ihmeellinen sähkölaskujakin pitää itse maksaa vaikka tuilla eletään. hallitus vaihtoon SDP valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun kerrostalossa niin en voi hyödyntää sitä halpaa yösähköä. Käytän aika vähän sähköä ja voin pestä pyykkini milloin haluan eikä tarvitse tehdä laskelmia tulisiko se 30 senttiä halvemmaksi jos pesenkin vasta tunnin päästä.
Ja mitä se sinua haittaa vaikka maksaisin ylihintaa sähköstä, omat on rahani.
Minä asun kerrostalossa ja saunon öisin. Tämän vuoden toteutunut keskihinta 4,26 snt/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun kerrostalossa niin en voi hyödyntää sitä halpaa yösähköä. Käytän aika vähän sähköä ja voin pestä pyykkini milloin haluan eikä tarvitse tehdä laskelmia tulisiko se 30 senttiä halvemmaksi jos pesenkin vasta tunnin päästä.
Minä asun kerrostalossa ja saunon öisin. Tämän vuoden toteutunut keskihinta 4,26 snt/kWh.
Entä marginaali ja perusmaksu, paljonko sähkönkulutuksellasi maksaisi esim. 8 sentin kuukausimaksuton määris, oletko laskenut? Vai toljotatko vain keskihintaa ja kuvittelet pääseväsi halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela sen sähkölaskun joka tapauksessa maksaa ;) Tuleepahan pörssisähköuskovaisille vähän enemmän maksettavaa verojen muodossa.
Ei normaali ihmisille maksa ainoastaan paska luusereille .
Mulle ja lapselle maksoi sossu sähkön. Emme olleet mitään paskaluusereita vaan oli vaikea elämäntilanne ja piti elää toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä marginaali ja perusmaksu, paljonko sähkönkulutuksellasi maksaisi esim. 8 sentin kuukausimaksuton määris, oletko laskenut? Vai toljotatko vain keskihintaa ja kuvittelet pääseväsi halvemmalla.
paljonko mummosi tekohampaat maksoivat vuonna 1922? Nyt puhutaan saatana sähkön hinnasta eikä minkään vitunvässykän ala-astekysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pääsen halvimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä on meillä vuotuisesti huomattavasti halvempi. Kun olet noin viisas niin tiedät kyllä miksi.
Sama täällä. Sama syy.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että on kiinteähintaisen sähkön ostajia, niin sähköyhtiöt saavat enemmän voittoa,
Jonkunhan ne täytyy sähköyhtiöiden pomojen bonukset maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toljotan mitä toljotan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paljonko mummosi tekohampaat maksoivat vuonna 1922? Nyt puhutaan saatana sähkön hinnasta eikä minkään vitunväss
Niin saatana puhutaan, lasketteko te pösäpellet koskaan mitään?
Ite olin kanssa uskollinen pösä-asiakas, halvalla on menty. Nyt vaan jotenki meni kuppi nurin siihen kyttäämiseen, eikä jaksa enää näitä 20snt/päivä piikkejä, joita tulee taas talvella enemmän ja enemmän. Se euron päivä on vieläkin hyvässä muistissa.. Tiistaina olen vihdoin vapaa tästä. On keveä olo. Maksan mielelläni sen 1,79snt/kWh enemmän mielenrauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä on meillä vuotuisesti huomattavasti halvempi. Kun olet noin viisas niin tiedät kyllä miksi.
Sama täällä. Sama syy.
En ole ap, mutta kiinnostaa, että mikä tämä syy on? Meillä on suorasähkölämmitys eikä ole edes takkaa ja ilman hinnan kyttäystä keskihinta on ollut 5-6 senttiä. Tosin nyt vaihdoin määräaikaiseen 6.7 senttiä ihan vaan siksi, että saunapäiville sattunut monesti kalliimpi sähkö. Laskin, että suurta eroa ei tule suuntaan eikä toiseen. Toisessa pienessä asunnossa taas kiinteä, koska kulutus on kalleimpina tunteina suurinta, mutta toisaalta se kulutus on niin naurettavan pientä, että ei silläkään tule huomattavaa eroa mihinkään suuntaan.
Onko teillä maatila tai joku muu super paljon sähköä vievä laitos, jossa sähkönkulutus aina suurta? En aidosti keksi muuta tilannetta, jossa voi tulla kiinteä huomattavasti halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panetko herätyskellon soimaan ?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten johtuu, että pörssisähköilijät valittavat eniten sähkön kovista hinnoista ?
Jo vain alkaa salaliittoteoriatkin heti lentelemään kun joku voimala jossain sammutellaan vian vuoksi ja sähköhinnat vähän pompsahtaa.
Huijatuksi? 15e/kk maksaa sähköt siirtoineen kaikkineen, voi kamalaa :D
Tulevalla BF viikolla näyttää olevan ihan hyviä kiinteähintaisia tarjouksia, itse olen pörssiläinen ja tämän vuoden ka on 5,5 snt/kWh. Tällä hetkellä tarjotaan kiinteää sopimusta 6,79 snt/kWh että ihan hyvä tarjous minusta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteä soppari mut ei paljoa kiinnosta koska lasku alle 40€/kk muutenki. Ei tarvi hintoja seurailla tällä kulutuksella.
Meillä lähes sama, n 35 e/kk. Muutenkin säälittää ihmiset, jotka huolhtii muiden sähkölaskuista. Ei paljon muuta elämää ole😂
Kelallakin on joku katto tähän. Silloin kun taannoin jouduttiin hakemaan toimentulotukea, hyväksyttiin menoiksi 20e/kk. Ylimenevä osuus maksettiin itse perusosasta.