Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin
Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona.
En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole.
Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.
Se kiva leppoisa joulu miehelle tarkoittaa juhla-aterioita puhtaaksi puunatussa lapsuudenkodissa. Tämän mahdollistaa tomera äitimuori, joka leipoo, kokkaa ja puleeraa viikkotolkulla.
Jouluvieraille tehty työ näyttäytyy valmiina, ihanana jouluna. Ihan kuin lapsena.
Niin nää miehet on edelleen pikku lapsia, ei aikuisia. Haluavat joulun "rennosti" äitinsä tissillä. Siinä ei tarvitse tehdä eikä antaa mitään niin kuin aikuisten vastavuoroisissa suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kuule nyt ukko luiskaan, tuo ei oo oikein. Ihan kauheen ikävä ihminen, tuolleen ei saa tehdä.
entä se ihana äitimuori joka kasvatti tän puolison? eikö äiti ansaitse kunnon jouluhalia jouluna?
Kyllähän siitä äitimuoristakin riippuu paljon.
Kun hankitte lapsia, ymmärtäkää, että ne ovat lainassa. Viimeistään, kun menevät kouluun, se lapsuuskodista irtautuminen alkaa hiljalleen.
Voitte toivottaa ja toivoa lapsillenne hyvää matkaa omaan elämään, vaikka vähän sydäntä nipistäisikin.
Jos lapsi on löytänyt elämäntoverin - tilapäisenkin - vanhempana voitte vain hyväksyä ja toivoa heille onnea yhteisellä taipaleellaan.
Kun kumppani on lapselle mieluinen, hän olkoon sitä vanhemmillekin.
- Näillä periaatteilla niitä jouluhalejakin koituu osaksenne, jopa moninkertainen määrä. :D
Tästä ei vieläkään selviä miten on tullut ilmi että anoppi ei siedä miniää. Vaan puhutaan vain aloittajan omasta oletuksesta. Ihmisillä on erimielisyyksiä ja riitoja jotka yleensä kannattaa selvittää. Aloittaja on lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jouluristeily, hotelliin tai kylpylään jouluksi.
Maksa, että voit maata hotellin sängyssä ja näppäillä Vauviksella tai kattoo telkkaa.
Ruokailu kai siellä on ja baari auki?
Nonstoppina kulkuset kulkuset.. sitten leikitellään kuusen alla kuusen alla..
Minä vietän joulun yksin koska tyttöystäväni vanhemmat ei tykkää minusta ja eivät ole koskaan kutsuneet minua sinne.
No viihdyn yksinkin joten eipä haittaa, pelailen pleikkaria jouluna ajankuluksi ja kuntoilen.
Joulu itsekseen. <3
Aivan paras muoto viettää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Ok. Miehesi hyväksyy tämän? Että äiti kieltää tuomasta hänen omaa avopuolisoa joulun viettoon. Nyt mies vaihtoon! Jos mies ei puolusta naistaan, tulet olemaan ikuisesti alistettu tässä suhteessa. Mitäs sitten jos saisitte lapsia, jäätkö silloinkin kotiin?
Mulla oli sama tilanne. Nykyään otan avokin mukaan ja tehhään sille yöpaikka latoon. Ostettiin sille makuupussi kun siellä on kylmä.
Talossa ei ole tilaa asuttaa ylimääräisiä vieraita. Muut huoneet täynnä, omani mukaan lukien. Äiti ei salli syntiä talossaan
Mikä ongelma?
Ettehän ole edes mitään sukua toisillenne.
Tämä jokavuotinen joulun kouhotus on ihan kornia. Alunperin se on pakanallinen juhla lahjoineen ja niine kaameine menoineen. Alkukirkko sitten keksi yhdistää siihen Jeesuksen syntymän joskus 300-luvulla miellyttääkseen jäseniään. Mitähän mieltä hän itse on, joka ei osallistunut noihin menoihin maan päällä ollessaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä vietän joulun yksin koska tyttöystäväni vanhemmat ei tykkää minusta ja eivät ole koskaan kutsuneet minua sinne.
No viihdyn yksinkin joten eipä haittaa, pelailen pleikkaria jouluna ajankuluksi ja kuntoilen.
Oletko edes tavannut heitä? Vähän ihmetyttää, että tuo on tyttöystävällesi ok.
Itse aikoinani lemppasin isän elämästäni, koska hän moitti poikaystävääni, jota ei ollut edes tavannut. Vuosikymmeniä olemme jo olleet naimisissa. Isäni ikävät ennustukset eivät koskaan toteutuneet - hän ei ollut ikinä huoltajani, joten siitä ei tarvinnut olla kiitollinen. Varoitteli, kun "tunsi miehet", ts. itsensä. Semmoinen kaikkien naisten hurmaaja.
Aika selvää että mies ei ole täysillä mukana teidän suhteessa jos päättää tuollaisista asioista yksin. Ehkä olisi aika etsiä uusi kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Tämä jokavuotinen joulun kouhotus on ihan kornia. Alunperin se on pakanallinen juhla lahjoineen ja niine kaameine menoineen. Alkukirkko sitten keksi yhdistää siihen Jeesuksen syntymän joskus 300-luvulla miellyttääkseen jäseniään. Mitähän mieltä hän itse on, joka ei osallistunut noihin menoihin maan päällä ollessaan?
No, aika pakanallisin menoin ainakin meillä vietetään joulua. Mitäs vikaa siinä on, että ikivanhoja perinteitä kunnioitetaan? Ollaan yhdessä, lapset ja aikuiset kolmessa polvessa, muutama kiva tunti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?
Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap
Ok. Miehesi hyväksyy tämän? Että äiti kieltää tuomasta hänen omaa avopuolisoa joulun viettoon. Nyt mies vaihtoon! Jos mies ei puolusta naistaan, tulet olemaan ikuisesti alistettu tässä suhteessa. Mitäs sitten jos saisitte lapsia, jäätkö silloinkin kotiin?
Jos anoppi ei tykkää, pysy poissa, mies saa mennä sinne itsekseen. Miksi se mies pitäisi vaihtaa, sen kanssahan se suhde ja ilmeisesti rakkauskin on, ei hänen perheensä. Mä ihmettelen mikä ongelma on olla erillään puolison perheestä ja suvusta.
Minä en ole ikinä elämässäni asunut yksin enkä ole siis koskaan viettänyt joulua yksin.
Itse asiassa en pistäisi ollenkaan pahaksi, vaikka viettäisin kerrankin joulun yksin. Olisi kerrankin rauhallista ja kiireetöntä. En olisi lainkaan pahoillani. Kävisin rauhassa hautausmaalla ja katselisin telkkarista jouluohjelmia, lukisin ja nauttisin rauhasta.
Meille tulee aina porukat aatoksi ja on sitä hulinaa ja vilinää ja kaikenlaista touhua. Joulurauha alkaa vasta tapanina, kun joulupäivänäkin tulee aina jotain sukulaisia käymään. Meillä on sekä minulla että miehellä iso suku ja paljon kanssakäymistä keskenämme.
No ehkä vanhana sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tuli paha mieli puolestasi. Oletko puhunut tässä tyttöystävällesi? Hänellä on vaikutusmahdollisuus. Tulen jos Xx saa myös tulla.
Tuli mieleen viime joulu, kun olin jäämässä yksin jouluaatoksi. Mies oli töissä ja poikakin oli menossa tyttöystävänsä vanhempien luo toiseen kaupunkiin.
Syksy oli ollut rankka töiden puolesta ja kiireinen. Ensin ajattelin, että ihan hyvä saada yksin rauhassa rauhoittua kaiken hälinän jälkeen. Kaiken lisäksi oli illalla luvassa mieluisa chatti netissä.
Onneksi poika sitten perui sen tyttöystävän vanhempien luo menon ja tuli meille viettämään joulua. Mieskin pääsi töistä vähän aikaisemmin ja päästiin viettämään jouluaattoa.
Luvattu PITKÄ chatti kutistui noin puolen tunnin mittaiseksi. Olin yllättynyt, miten paljon ajatus yksinäisestä joulusta ahdisti, vaikkei etukäteen ollut tuntunut pahalta. Onneksi ei sitten tarvinnut viettää sitä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei vieläkään selviä miten on tullut ilmi että anoppi ei siedä miniää. Vaan puhutaan vain aloittajan omasta oletuksesta. Ihmisillä on erimielisyyksiä ja riitoja jotka yleensä kannattaa selvittää. Aloittaja on lapsellinen.
Nyt en käsitä ollenkaan. Siis miksi aloittajan pitäisi tässä tänne selvitellä, miksi anoppi ei voi häntä sietää?
Mitä sinä sillä tiedolla teet? Oletko vain utelias?
Ei se ole tässä olennainen asia, AP kyselee vain tapoja miten viettää joulua yksin.
Hän kertoi vain faktan, että anoppi ei häntä siedä ja se siitä. Taustoja ei tarvitse kertoa. AP:n lapsellisuudesta sinulla ei ole mitään näyttöä. Mistäpä tuotakaan tietää,vaikka se olisi se anoppi, joka käyttäytyy lapsellisesti. Mutta me ei niitä tietoja tarvita.
Ja onhan muuten sellaisiakin tapauksia, joissa ei mitään selvittelemistä edes ole. Asiat on selviä eikä osapuolten tarvitse niitä jauhaa, ei vain tulla toimeen ja sillä siisti. Parempi pysyä erillään. Ei kaikkien ihmisten ole pakko toisiaan sietää. Ei edes sukulaisten.
AP:lle toivotan hyvää joulua. Ainoa, mikä minua tuossa vähän suututtaisi, olisi se auton vieminen. Jospa se mies voisi mennä muulla kyydillä ja jättäisi auton AP:lle. Näin AP pääsisi käymään vaikka kavereitten luona tai sukulaisissa, ihan missä vaan.
Jos muuten joku tässä on hieman lapsellinen, niin eikös se ole tuo mies, joka lähtee ja jättää toisen yksin jouluksi? Jos nimittäin ovat jo vakiintunut pari, eri asia jos kyseessä on vasta vähän aikaa kestänyt suhde.
Se kiva leppoisa joulu miehelle tarkoittaa juhla-aterioita puhtaaksi puunatussa lapsuudenkodissa. Tämän mahdollistaa tomera äitimuori, joka leipoo, kokkaa ja puleeraa viikkotolkulla.
Jouluvieraille tehty työ näyttäytyy valmiina, ihanana jouluna. Ihan kuin lapsena.