Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin

Vierailija
23.11.2025 |

Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona. 

En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole. 

Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi. 

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota salarakas.

Vierailija
42/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.

Lähteeköhän anoppikin omaan kotiinsa äidilleen ja jättää poikansa ja puolisonsa viettämään omaa jouluaan? Toisaalta toki se isäkin voi häipyä jonnekin. 

Emme voi tietää. Mutta sen tiedämme, että ap:n miehen mielestä leppoisa ja kiva joulu ei synny yhdessä kitisevän ja marisevan naisen kanssa, mikä tahansa sukujoulu on mukavampi kuin joulu ap:n kanssa. Todennäköisesti anoppi on ihan tavallinen seniorikansalainen, joka myös haluaa mukavan joulun eikä siihen kuulu alkoholille perso miniä, jolle mikään ei kelpaa.

Vai onko anoppi edelleen työelämässä oleva matriarkka, "my way on highway" tyyppinen kasvattaja, joka hallinnoi koko sukuaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin lukot ja keräisin ukon tavarat jätesäkkeihin. 

Hyvä idea etenkin silloin, kun mies omistaa asunnon. Lukkojenvaihto voi olla aika kallis prosessi joulunpyhinä ja siinä joutuu todistamaan omistusoikeutensa ja taloyhtiön luvan.

Eivätkä nuokaan riitä, jos asuu vuokralla. 

Kyllä se olisi sen väärti!

Vierailija
44/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä nyt ole tuo joulunvietto ydinongelma, vaan ihan yleisesti ap:n mies.

Vierailija
45/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppi ei tykkää sinusta? Mitä oot sille tehny?

Arvatenkin vietellyt kavalasti anopin kultapojan, jolle anoppi oli jo etsinyt tulevan vaimon.

Vierailija
46/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hemmetin onnellinen tuosta tilanteesta.

Vierailija
47/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?

Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap

Miehen pitäisi neuvotella joku kompromissi. 

Vierailija
48/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, anoppi vaan ajattelee että poikansa ansaitsee paremman ja laadukkaamman naisen eikä hän ole ikinä pitänyt minusta. Mitään draamaa ei ole varsinaisesti, hän vaan naljaili ja ilkeili aiemmin siihen malliin että valitsin itse vähin äänin olla menemättä miehen mukaan. Nykyään anoppi iloitsee ääneen että saa viettää laatuaikaa lastensa kanssa. Ap

Vierailija
49/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.

Lähteeköhän anoppikin omaan kotiinsa äidilleen ja jättää poikansa ja puolisonsa viettämään omaa jouluaan? Toisaalta toki se isäkin voi häipyä jonnekin. 

Emme voi tietää. Mutta sen tiedämme, että ap:n miehen mielestä leppoisa ja kiva joulu ei synny yhdessä kitisevän ja marisevan naisen kanssa, mikä tahansa sukujoulu on mukavampi kuin joulu ap:n kanssa. Todennäköisesti anoppi on ihan tavallinen seniorikansalainen, joka myös haluaa mukavan joulun eikä siihen kuulu alkoholille perso miniä, jolle mikään ei kelpaa.

Jos ap on kitisevä, mariseva ja vieläpä juoppo, niin miksi mies roikkuu hänessä eikä eroa? Osaatko selittää?

Vierailija
50/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun mies tekisi noin, niin ihmettelisin kyllä. Tietäisin, ettei hän välitä minusta tai tunteista. Oikeasti tuollainen skenaario ei tulisi meillä edes mieleen, ettemme viettäisi joulua samassa paikassa. 

Tuon on niin selkeä merkki siitä, ettei teillä ole rakkautta ja kumppanuutta. Saati ystävyyttä. Taidatte olla vain toisten kilpakumppanit, niin kuin monessa suhteessa tuntuu olevan dynamiikka. 

Vierailija
51/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin lukot ja keräisin ukon tavarat jätesäkkeihin. 

Ja millähän laillisella oikeudella? Nyt on melkoiset voimafantasiat siellä.

Vierailija
52/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kostoksi pimppiä jollekin toiselle tai jopa toisille.

Vierailija
53/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei halua olla jouluna ap:n kanssa, niin miten ihmeessä se on hänelle vieraan ihmisen eli anopin vika? Luulisi aikuisella ihmisellä olevan ystäviä ja kavereita ja sukulaisia, jotka kilvan ovat pyytämässä luokseen maailman mukavinta ihmistä.

Voisin mennä junalla äitini luokse missä yksi sisaruksistani viettää joulua, mutta monen tunnin junamatka ja joulu kerrostalokaksiossa ei sen koommin nappaa. Ja sitten muu lähisuku ja ystävät viettävät perhejoulua pienten lasten kanssa johon ei nelikymppinen nainen oikein sovi. Voisin toki mennä yksin johonkin reissuun tai risteilylle ja pitää katsella vaihtoehtoja. Ap

Vierailija
54/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää miten yksinkertaista sakkia tällä palstalla on kun lankeavat joka kerta tuon jankkaajan säälittäviin prvoihin.

Vierailija
55/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on jouluaattona töissä ja kun sieltä pääsee, menee äitinsä luo jossa muutakin heidän perhettä.

Aattopäivänä katselen telkkaria mm. Joulupukin kuumaa linjaa ja joulurauhan julistuksen, kuuntelen joululauluja, koristelen kuusen, syön jotain hyvää ja juon ehkä kuumaa glögiä kunnes on aika lähteä hautausmaalle kynttilöitä viemään ja kävelemään pidemmän kaavan mukaan. Mies kotiutuu aika myöhään, syömme ehkä jouluruokaa, juomme punaviiniä tai konjakkia ja hän menee nukkumaan. Minä jään istumaan kynttilänvaloon ja nautiskelemaan joulurauhasta. Joulupäivänä on sitten varsinainen jouluateria meidän kahden kesken. Rakastan joulua, vaikka meillä se on hulinaton ja lahjaton. 

Mikset sinä mene miehesi mukaan? 🤔

Usko tai älä, mutta sama tilanne ap:n kanssa eli anoppi ei pidä minusta. Mulla lisäksi se, että en ihan fanita kaikkia miehen sisaruksia, heidän puolisoja ja kakrujaan eli mieluummin olen yksin kun siinä sakissa. 

Vierailija
56/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitään, anoppi vaan ajattelee että poikansa ansaitsee paremman ja laadukkaamman naisen eikä hän ole ikinä pitänyt minusta. Mitään draamaa ei ole varsinaisesti, hän vaan naljaili ja ilkeili aiemmin siihen malliin että valitsin itse vähin äänin olla menemättä miehen mukaan. Nykyään anoppi iloitsee ääneen että saa viettää laatuaikaa lastensa kanssa. Ap

"Valitsin itse". Sieltä se tuli.

Vierailija
57/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet persereikä, kun susta ei tykätä.

Vierailija
58/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun mies tekisi noin, niin ihmettelisin kyllä. Tietäisin, ettei hän välitä minusta tai tunteista. Oikeasti tuollainen skenaario ei tulisi meillä edes mieleen, ettemme viettäisi joulua samassa paikassa. 

Tuon on niin selkeä merkki siitä, ettei teillä ole rakkautta ja kumppanuutta. Saati ystävyyttä. Taidatte olla vain toisten kilpakumppanit, niin kuin monessa suhteessa tuntuu olevan dynamiikka. 

Tältä minustakin tuntuu. Ja tämä on se surullinen asian ydin, ei edes joulu yksin. Ap

Vierailija
59/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali 

Vierailija
60/119 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vielä lisätä, että tee kuitenkin itsellesi kiva joulu. Koristele, lempi ruokaa ja hyviä elokuvia/ kirjoja ja paljon suklaata. Mä olen yhden joulun viettänyt yksin, koska työn vuoksi asuimme eri paikkakunnilla mieheni kanssa. Mies oli töissä toisella puolella Suomea, sinne enkä sukulaisiin jaksanut lähteä. Ostin itselleni lahjoja ja avasin ne vasta jouluaattona. Oli mukava joulu. Rauhallinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi