Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä lähtee jouluksi suvulleen ja vietän joulun yksin

Vierailija
23.11.2025 |

Avaudun tänne kun en muuallekaan kehtaa. Miesystävä jonka kanssa asun yhdessä ilmoitti että menee sukulaisilleen jouluksi ja ottaa yhteisen automme alleen. Minulla ei ole samanlaista sukujoulua tarjolla ja lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolen Suomea. Tulen siis viettämään joulun ihan yksin kotona. 

En sanonut miehelle mitään, mutta olenko marttyyri kun surettaa että mies menee sukulaisilleen vaikka tietää että se tarkoittaa sitä että istun joulunpyhät yksin kotona ja vieläpä eristyksissä ilman autoa? Tiedän ettei mies osta minulle lahjakkaan joten käytännössä mitään joulua ei ole. 

Otan vastaan tapoja viettää joulu yksin kotona siedettävästi. 

Kommentit (278)

Vierailija
21/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin lähtisin karkuun kaltaistasi ämmâä

Perustelut.-ei ap

Vierailija
22/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mitä mä just luin.

Todella, äijän tavarat jätesäkkeihin ja lukot vaihtoon, kuten joku jo sanoikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.

Lähteeköhän anoppikin omaan kotiinsa äidilleen ja jättää poikansa ja puolisonsa viettämään omaa jouluaan? Toisaalta toki se isäkin voi häipyä jonnekin. 

Vierailija
24/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?

Anoppi ei pidä minusta ja haluaa viettää perhejoulua. En asiasta ole keskustellutkaan, mutta anoppi on tehnyt selväksi ettei halua minua paikalle. Ap

Sulla on näköjään isompikin ongelma kuin yksi joulunvietto. Se sun ns. mies on äitinsä talutusnuorassa kävelevä pieni poika, joka tekee niin kuin mamma sanoo eikä edes keskustele sun kanssa. Mieti, haluatko jatkaa näin. Ja älä nyt ainakaan lapsia tuon kanssa tee.

Vierailija
25/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vietän yksin ja olen ilman autoa. Teen sen vapaaehtoisesti. Nautin todella kiireettömyydestä ja rauhasta. Asun Helsingissä suuressa kerrostalossa, jossa on paljon elämää. Mutta olen oppinut sulkemaan äänet pois pitkän kokemuksen kautta. Lepään, luen paljon, ulkoilen, syön hyvin mutta kevyesti. Syön ehdottomasti vain sellaista mistä pidän, enkä ajattele mikä kuuluu yleisesti ns. jouluruokiin. Minulla ei ole mitään erityisiä joulukoristeita mutta kukkia, lyhtyjä ja kynttilöitä.Katan pöydän kauniisti mutta niin teen aina muulloinkin. Joku puh.soitto ja tekstiviesti läheisten kanssa puolin ja toisin. Sisarukseni asuvat suhteellisen lähellä ja tapaamme jossain vaiheessa jouluviikolla jossain lähikahvilassa. Ostan ennen joulua muutaman vieraskielisen lehden ja luen niitä kirjojen lisäksi. Luen suomen lisäksi ruotsin, ranskan, saksan ja englannin kielistä kirjallisuutta ja lehtiä. Televisiota minulla ei ole. Toivon sinulle ap ja kaikille muillekin rauhallista, hyvää ja piristävää joulua!

Vierailija
26/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin lukot ja keräisin ukon tavarat jätesäkkeihin. 

Hyvä idea etenkin silloin, kun mies omistaa asunnon. Lukkojenvaihto voi olla aika kallis prosessi joulunpyhinä ja siinä joutuu todistamaan omistusoikeutensa ja taloyhtiön luvan.

Vierailija
27/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mitä mä just luin.

Todella, äijän tavarat jätesäkkeihin ja lukot vaihtoon, kuten joku jo sanoikin.

Et ilmeisesti tiedä lukonvaihdosta yhtään mitään. 

Vierailija
28/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tositarina niin teidän parisuhde ei ole terve.

Vierailija
29/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaablaablaa.

Vierailija
30/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi ei tykkää sinusta? Mitä oot sille tehny?

Vierailija
31/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mies haluaa kivan, leppoisan ja rennon joulun, joten miksi haluat sen häneltä kieltää? Ei yhteisasuminen tarkoita sitä, että toisesta pitää olla riippuvainen.

Lähteeköhän anoppikin omaan kotiinsa äidilleen ja jättää poikansa ja puolisonsa viettämään omaa jouluaan? Toisaalta toki se isäkin voi häipyä jonnekin. 

Emme voi tietää. Mutta sen tiedämme, että ap:n miehen mielestä leppoisa ja kiva joulu ei synny yhdessä kitisevän ja marisevan naisen kanssa, mikä tahansa sukujoulu on mukavampi kuin joulu ap:n kanssa. Todennäköisesti anoppi on ihan tavallinen seniorikansalainen, joka myös haluaa mukavan joulun eikä siihen kuulu alkoholille perso miniä, jolle mikään ei kelpaa.

Vierailija
32/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin lukot ja keräisin ukon tavarat jätesäkkeihin. 

Hyvä idea etenkin silloin, kun mies omistaa asunnon. Lukkojenvaihto voi olla aika kallis prosessi joulunpyhinä ja siinä joutuu todistamaan omistusoikeutensa ja taloyhtiön luvan.

Eivätkä nuokaan riitä, jos asuu vuokralla. 

Vierailija
33/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on jouluaattona töissä ja kun sieltä pääsee, menee äitinsä luo jossa muutakin heidän perhettä.

Aattopäivänä katselen telkkaria mm. Joulupukin kuumaa linjaa ja joulurauhan julistuksen, kuuntelen joululauluja, koristelen kuusen, syön jotain hyvää ja juon ehkä kuumaa glögiä kunnes on aika lähteä hautausmaalle kynttilöitä viemään ja kävelemään pidemmän kaavan mukaan. Mies kotiutuu aika myöhään, syömme ehkä jouluruokaa, juomme punaviiniä tai konjakkia ja hän menee nukkumaan. Minä jään istumaan kynttilänvaloon ja nautiskelemaan joulurauhasta. Joulupäivänä on sitten varsinainen jouluateria meidän kahden kesken. Rakastan joulua, vaikka meillä se on hulinaton ja lahjaton. 

Mikset sinä mene miehesi mukaan? 🤔

Vierailija
34/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, pyydä joulupukki asunnollesi, vähän pitemmäksi aikaa. 🌲😉

Vierailija
35/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
36/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan ap tää: Sä voit joulun viettää aikasi aamusta iltaan tällä palstalla.

Vierailija
37/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana joulu sinulla edessä. Ota rennosti ja herkuttele ja nauti että saat olla yksin, se on ihanaa.

Vierailija
38/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei halua olla jouluna ap:n kanssa, niin miten ihmeessä se on hänelle vieraan ihmisen eli anopin vika? Luulisi aikuisella ihmisellä olevan ystäviä ja kavereita ja sukulaisia, jotka kilvan ovat pyytämässä luokseen maailman mukavinta ihmistä.

Vierailija
39/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et mene hänen mukaansa?

Häntä ei ole kutsuttu. Jos eivät ole naimisissa eikä heillä ole yhteisiä lapsia, avopuolisoa ei lasketa sukulaiseksi.

Eikä bonuslapsia

Vierailija
40/278 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kieltämässä. Aikaisemmin olen aina rakentanut koko joulun koristeluineen ja ruokineen eikä miehen ole tarvinnut kuin istua valmiiseen pöytään. Omassa päässäni mies haluaa jotenkin näpäyttää ja osoittaa että valitsee perhejoulun äidillään minun sijaan ja jättää minut yksin istuskelemaan kotiin. Ap

Hei, mies ei rakasta sinua etkä sinä ole hänelle tärkeä. Mies osoittaa tuon sinulle käytöksellään. Kuvittele tilanne, että teillä on lapsi. Miten luulet teidän joulujen menevän? Mies ottaa lapsen mukaan ja lähtee äitinsä luo, sinua ei huolita mukaan. Älä tuhlaa elämääsi tuollaisen mökäleen kanssa, löydät kyllä paremman. Joulunpyhinä voit etsiä itsellesi asuntoa.