Oletko harkinnut muuttoa Suomesta ulkonaille?
Mikä on syysi?
Itse etsin aktiivisesti töitä ulkomailta.
Tuntemani Suomen alasajo on sen verran pitkällä, että vaikka banaanivaltiossa välttämättä haluaisin asua, voin onneksi valita mukavamman ilmaston.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Ollaan parhaillaan lähdössä Joulun jälkeen ja otetaan yritys mukaan. En aio koskaan palata enää tänne. Onneksi kohta ohitse.
Minne meette?
Miksi edes harkitsisin muuttoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin yksityiselle ortopedille täällä Italiassa kun jumitti iskiashermo ja säryt olivat infernaaliset. Yksi kerta ja saan kaksi pistosta on 60 e. Olen kaksi kertaa jo käynyt ja kolma kerta on ensi kuussa. Kävin myös yksityisellä gynellä perustarkastuksessa ja lasku oli 80 e. Silmälääkäri tarkistus ajokortin uusimista varten yksityisellä oli 40 e. Ei odotusaikoja mitään viikk
Lääkärit pelittää mutta pelittääkö mikään muu italiassa? Tv. italiassa asunut ja italialaisen puoliso.
Mikä ei pelitä Suomeen verrattuna? En ole virlä huomannut
Italiassa asuva.
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Tuttu taksiyrittäjä muutti perheineen takaisin Bagdadiin. Tytär ei kestänyt Suomen ilmastoa. Pyörittävät firmaa Suomessa Bagdadista käsin ja elävät hyvin sen yuotoilla.
Olen kiertänyt paljon maailmalla töissä suomalaisten vientiyritysten projekteissa. Itseasiassa nytkin olen ulkomailla työreissulla. Monta kertaa on tullut mieleen ottaa työ ulkomailta. Palkka ja elintaso paranisivat kerrasta. Työn pitäisi kuitenkin olla ainutlaatuinen jotta vaihtaisin kotimaan kuviot muuhun. Sellaista ei ole vielä tullut vastaan
DI
Eihän täällä ole töitä ja pahimmillaan joutuu sotaan. Kunhan saan tän perintökämpän myytyä, niin voi alkaa katselemaan muualta töitä. Toki tulen työttömyyden iskiessä takaisin tänne loisimaan :).
Olemme harkinneett ja muutammekin heti. Se on varma tapa päästä eroon perussuomalaisista ja muista psykopaattirikollisista. Muutamme koko perheellä, että lastemme seksuaalinen häirintä, em. syistä johtuva, loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nyt miettimässä poismuuttoa Suomesta, niin ehdottomasti EU:n ulkopuolelle.
Miksi ja minne?
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Mikä on pointtisi?
Spämmäät tätä.
Et jai sentään heikkeneviä ja älyltään rapautuvia vanhuksia kadehdi?
Lähdin jo 18 vuotiaana ja samalla reissulla olen edelleen 35 vuotiaana. Päivääkään en ole ollut työttömänä ja tienaan ihan mukavasti. Kaipaan välillä suomea, mutta eläminen siellä ei ole realistinen unelma. Mulla on hyvä olla täällä nykyisessä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa oli hyvää koulutus- ja terveyspalvelut, sosiaaliturva sekä poliittinen kulttuuri, jossa oli mahdollista käydä järkevää keskustelua.
Orpo-Purran hallitus on nyt tuhonnut poliittisen kulttuurin ja sosiaaliturvan sekä heikentänyt terveyspalveluja. Mitä järkeä on enää asua Suomessa? Muuallakin saa samaa paskaa, mutta on ainakin parempi ilmasto.
Putinin (Trumpinkin) syytä tällä hetkellä suuri osa Euroopan ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu taksiyrittäjä muutti perheineen takaisin Bagdadiin. Tytär ei kestänyt Suomen ilmastoa. Pyörittävät firmaa Suomessa Bagdadista käsin ja elävät hyvin sen yuotoilla.
Jaa, vai sellainen Bernerin taksi... 🤢
En ehkä kokonaan, osa vuodesta vois ollakin, mutta ei ole rahaa, kun ei edes juuri mihinkään matkusteluihin muutenkaan. Tallinnaa pidemmälle ei taideta päästä. Muut menot menneet edelle, kuten uusi telkkari ja tälläset.
Vierailija kirjoitti:
Olemme harkinneett ja muutammekin heti. Se on varma tapa päästä eroon perussuomalaisista ja muista psykopaattirikollisista. Muutamme koko perheellä, että lastemme seksuaalinen häirintä, em. syistä johtuva, loppuu.
Mitä tarkoitat seks.härinnällä? Kuka syyllistyy siihen teidän lastenne kohdalla?
Ymmärtänet, ettei muualla sitä ole ainakaan vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin nyt miettimässä poismuuttoa Suomesta, niin ehdottomasti EU:n ulkopuolelle.
Miksi ja minne?
Minulla taas päinvastoin eli vain EU.n sisällä mahd. muutto.
USAssa asuin joskus vuosia, ehkä siksi Eurooppa...
Ilman rahaa tai jotain kysyttyä osaamista ei ole ulkomaille mitään menemistä.
En asu Suomessa, mutta jos pitäisi valita ideaalipaikka, jonne nyt muuttaisin, niin se olisi joko Islanti tai Uusi-Seelanti.
Mihin muutit?