Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kutsutaan arrogantiksi ja ylpeäksi, kun...?

Vierailija
23.11.2025 |

Suluissa olevia en kerro, vaan vain ajattelen mielessäni, jotta ei kutsuttaisi.

Miksi siis kutsutaan arrogantiksi ja ylpeäksi, kun ei ole ollut laskujen maksun kanssa ongelmia? (mediaania pienemmästä palkasta saan osan, tahtoessaan jopa puolet, säästöön ja sijoituksiin)

Ei ole työpaikan keskusteluihin tuotavaksi tilanteita, joissa "Palkka tuli ja palkka meni, luottokortilla olevaa en ehtinyt edes lyhentää."  " Minulla taas ei ole luottokorttivelkaa, mutta asuntolainaa on vielä." "Joko sinulla on palkka tullut tilille?" "En ole katsonut vielä." (jätän mainitsematta, että en katsokaan ehkä useampaan viikkoon) "Auto ei mennyt läpi katsastuksesta ja täytyisi hankkia talvirenkaat. Joko sinä olet vaihtanut talvirenkaat?" "Kitkat ovat hyvät, niin ei ehdi nastat kulua, vaikka ajoissa vaihtaisikin. Moni on jo vaihtanut." (jätän kertomatta taas, että en omista enkä käytä autoa, kun kukaan ei muista sitä kuitenkaan, maksan mieluummin vain asuntolainaani ja sijoitan loput, kun olen pienituloinen). "Tuli taas odottamattomia laskuja, miten näistä taas selviytyy? "Niin" nyökyttelyä "Ostin älypuhelimeni muuten käytettynä." (ei minulle vaan tule näitä, ja  ei ole Netflixiä eikä tv:tä, mutta käteisellä hankittuna uusi kannettava tietokone ja käytetty älypuhelin on)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun 80 luvulla sanoin kaikille tuttaville ja työkavereille että ostavat asunnot, koska vuokrat Ruotsissa tulevat nousemaan uskomattoman paljon. 

Nauroivat ja pitivät minua hömppänä.Nyt istun Tukholman keskustassa kolmosessa ja vastike on 100 euroa. 

Vierailija
22/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, joilla on ongelmia, samaistuvat ihmisiin, joilla on ongelmia.

Jos hoidat asiasi hyvin, olet siinä joukossa ulkopuolinen, "ylpeä".

Nyt ei ole kyse siitä, pidetäänkö ylpeänä, vaan siitä, että kutsutaan ylpeäksi. Siinä on iso ero.

Ai mikä ero?

Mikäkö ero sillä, että ajatellaan jotakin tai sanotaan se ääneen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on hopeaa, vaikeneminen kultaa. En osallistuisi tuollaiseen keskusteluun.

Vierailija
24/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on oman elämänsä Wahlroos:)

Vierailija
25/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiivistetäänpä:

- panee palkasta osan säästöön

- on asuntolainaa, mutta ei muuta velkaa

- ei useinkaan katso pankkitiliään moneen viikkoon

- ei ole omaa autoa

- on käteisellä uutena ostetty tietokone ja käytetty älypuhelin, mutta ei Netflixiä ja televisiota

- työkaverit kutsuvat arrogantiksi ja ylpeäksi

Kaikesta sitä saakin ongelman. Joko kollegat tai ap itse.

Mulla on aika lailla samat speksit, paitsi että tiliä tulee kyllä tarkkailtua ja Netflix löytyy. Ei mua kukaan sano arrogantiksi tai ylpeäksi. Toki en myöskään esittele raha-asioitani koko työpaikalle. 

Sama. netflixiä ei ole, talolaina on maksettu ja auto on koska asun maalla kaukana "kaikesta". Mutta ei meillä ole tapana työkavereiden kanssa puhua/retostella raha-asioista, ei kuulu muille.

Vierailija
26/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusiko joku muu aloituksesta jotain?

Tajusin, että kummallinen höpöttäjä.

Ei sitä aroganttina pidetä, vaan hassahtaneena.

Vierailija
27/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avautuminen vauvapalstalla auttaa vähän

👴🏻👍🏻

Lääkkeet paljon.

Vierailija
28/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi puhuta mistään henkilökohtaisista raha-asioista töissä. 

Vierailija
29/29 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on niin idiootti ettei katso tiliensä tietoja säännöllisesti. 

minä tarkistan tiedot PÄIVITTÄIN ihan jo siitä syystä että en luota sokeasti edes pankkeihin, saati muihin toimijoihin. 

Tarkistan aina muunmuassa.

-onko tulot tulleet oikein. (ei todellakaan ole aina tulleet oikein)

-onko korttiveloitukset menneet oikein (Ei ole aina mennyt veloitukset oikein, joskus mennyt tuplana jostain syystä)

-onko tullut uusia laskuja ja ovatko laskut oikein, jotta ne voi hyväksyä (ei ole aina olleet oikein)

ja kyllä, minulle tulee tuloja useamman kerran viikossa.