HS: Nuoret miehet romahtavat armeijassa - Yksi heistä on Alpo
Nuori varusmies itki ilta toisensa jälkeen, koska ei ymmärtänyt, mitä hänelle tapahtuu.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011606379.html
Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on erilaisia. Itse kävin armeijan homoseksuaalina miehenä, palvelin vuoden. Cooperissa meni yli 3000 metriä ja lihaskuntotestitkin olivat kaikki kiitettäviä. Kyllähän se vaikutti siten, että tuvassa olin hieman enemmän omissa oloissani, lueskelin paljon pääsykoekirjoja. Ja kyllä se ahdistikin ajoittain. Kertaakaan en itkenyt silti, koko vuonna. Edes kotona yksin lomilla. Painoin vaan, koska se on pakko suorittaa. Enkä halunnut olla veljeäni tai isääni huonompi, vain siksi että olin seksuaalisuudeltani "vääränlainen". En käynyt psykologilla kertaakaan, enkä puhunut edes asiasta kuin kerran, lomilla yhdelle naispuoliselle kaverille. Kerroin että joo tällainen olen, ei voi mitään. Ja siitä takaisin inttiin. Kukaan intissä ei tiennyt.
Menisit hoitoon.
Ei riitä tietsikkavelholla kunto armeijaan.
Eihän mitkään saablarin ituhipit tietenkään miesten koulussa pärjää. Etenkään laskuvarjojääkäreissä kun pitää pystyä mm. tunturiin pudottamisen jälkeen 40 asteen pakkasessa pysymään hengissä ansalangalla pyydystämiensä riekkojen lihan avulla.
Eipä kyllä tarjoa Alpin päänsisäinen maailma yhtään mitään kiinnostavaa.
Tämä taitaa muuten olla Äidin Puheenvuoro Inarin siskonpoika. Huomionhakuinen suku.
Kai siinä suvun pyörityksessä pää sekoaa. Nämäkin pojat showtanssi ja ties mitä jotta pääsi näkyviin. Puolet suvusta elää julkisuudesta.
Miksi se sinne erikoisjoukkoihin meni ahdistumaan
Voihan sitä mennä tykkikomppaniaan , tai tukikomppaniaan tai kuljuun
Typerä juttu
Vierailija kirjoitti:
Miksi se sinne erikoisjoukkoihin meni ahdistumaan
Voihan sitä mennä tykkikomppaniaan , tai tukikomppaniaan tai kuljuun
Typerä juttu
Tai laukunkantokomppaniaan kuten 2015 oli.
Vierailija kirjoitti:
Ei vi ttu 😃 mikä nimi "Alpi Lahti" 😂
Alpi Olli cool ja tosi juttu
Jotenkin hesarimaisen feministinen juttu. Varusmies itkemässä joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa muuten olla Äidin Puheenvuoro Inarin siskonpoika. Huomionhakuinen suku.
On joo, Alpin äiti on joku vaikuttajamarkkinoinnin tekijä ja boostaa esim. Lukuboostia. Jotenkin kovin läpinäkyvää, että Alpin toipumisessa tärkeänä oli lukemisen aloittaminen. Ja Huomenta Suomessa oli puhumassa tästä lukemisen tärkeydestä, vartti päivässä vai mikä se nyt onkaan. Ja Alpia tituleerattiin somevaikuttajaksi. On vähän sellainen fiilis, että äiti on keksinyt, että hei, kehitelläänpäs nyt tällainen stoori. Sinänsä on tärkeää ja rohkeaa että nuori mies puhuu mielenterveyden haasteista. Sille nostan hattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisille nuorille on olemassa varsin osuva kuvaus; https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)
Todella hyvin kuvattu ja todella moni näistä reppanoista tulee jäämään työttömiksi kun ei pää kestä oikeita hommia.
Miten armeija liittyy työelämään?
Siten, että esim. RUK:n suoritus kertoo, että kaveri kestää henkistä painetta ja fysiikkakin pelaa.
Meiltä lensi ulos viime jouluna hieman liikaa syväjohtamisesta innostunut kapt(res). Yksi ulosheittämisen puoltajista olin minä, ltn(res). Koska tyypillä ei ollut sitten mitään pelisilmää olla viljelemättä tornifirman juttuja korkeakoulutettujen ihmisten työyhteisössä mikä oli omiaan aiheuttamaan ylimääräist
Minun RUK-tuvasta (SissiK) oli yli puolet pitkän linjan partiolaisia.. Eikös ole loistava organisaatio tuottamaan vastuuta ottavia nuoria, joiden aloitekykyisyys säilyy myös hieman haastavammissakin olosuhteissa ja on huomattavasti paremmin hyödynnettåvissä työelämässä kuin sotavaltion touhut?
Kun olen päässyt valitsemaan työntekijöitä, jos ceeveessä on "Partio" ja ikävuodet 14-20, se menee AINA siihen pinoon jotka otetaan tarkempaan tarkasteluun. "Sotajohtajat" eivät välttämättä etene.
Arvaas kuinka harvinaista armeijan käyminen on Venäjällä.Siellä ylenee kenraaliksi ilman päivänkään palvelusaikaa 😄😄