HS: Nuoret miehet romahtavat armeijassa - Yksi heistä on Alpo
Nuori varusmies itki ilta toisensa jälkeen, koska ei ymmärtänyt, mitä hänelle tapahtuu.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011606379.html
Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vaan, mitä olisi Suomesta ja Suomen reservistä jäljellä Ukrainan kaltaisen sodan jälkeen?
Tätähän moni ei halua ajatella. On niin helppo uhota ja pullistella. Jotkut puhuvat viime sodistakin ikään kuin Suomi olisi voittanut ne.
Niin. Missä on CCCP?
Kiusattu ja on koulut täynnä lähiöt . Huumepiikin voi saada kaulaan niskaan vatsaan ettei tiedä itse !!! Ehkä armeijassa pitää tutkia autot myös mitä huumeita on.
Seksi ei ole mikään este opiskeluun ! Hillitsee himonsa ja keskittyy.
Mikä siinä on, että nykyään haastatellaan vain julkisuustyrkkyjä. Lähes kaikki henkilöjutut on "somevaikuttajista" kuten tämäkin Alpi
Minulla on ahdistuneisuushäiriö ja skitsofrenia ja kävin armeijan. Oli aivan todella raskasta ja sain aikamoista kyykytystä ahdistuskohtausteni takia. Kävin armeijan koska tunsin että minun täytyy tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Nuori varusmies itki ilta toisensa jälkeen, koska ei ymmärtänyt, mitä hänelle tapahtuu.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011606379.html
Pitäisikö varusmiespalvelusta keventää?
No ei todellakaan. Minulla on kaksi parikymppistä poikaa ja kun vertasin heidän varusmiespalvelusta omaani, niin aika paljon palvelusta on menneinä vuosikymmeninä kevennetty. Ihme pullamössöä jos ei nykymuotoista kestä. Jutun varusmies tosin oli erikoisjoukoissa, jossa meno on varmasti selvästi perusyksikköjä kovempaa. Toinen pojistani oli laivastossa ja Merisotakouluun on erittäin vaikeaa päästä laivaston puolelle, joten lukemista ja painetta siinäkin riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpähän vaan, mitä olisi Suomesta ja Suomen reservistä jäljellä Ukrainan kaltaisen sodan jälkeen?
Tätähän moni ei halua ajatella. On niin helppo uhota ja pullistella. Jotkut puhuvat viime sodistakin ikään kuin Suomi olisi voittanut ne.
Niin. Missä on CCCP?
SSSR - Kyrillinen C translitteroidaan latinalaisiin aakkosiin S ja kyrillinen P on latinalainen R
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Missä on CCCP?
SSSR - Kyrillinen C translitteroidaan latinalaisiin aakkosiin S ja kyrillinen P on latinalainen R
R E S T O R A N
Vierailija kirjoitti:
Tuo pillusta puhuminen ei ole mikään ihan uusi ilmiö. Asemasodan aikana sosiologiksi myöhemmin valmistunut ylioppilas Knut Pipping teki tutkimusta omasta komppaniastaan ja tuli siihen tulokseen että miehistöä ei kiinnosta mikään muu kuin pullo ja pillu. Tutkimus julkaistiin aikanaan teoksena "Komppania pienoisyhteiskuntana". Tutkimuksessa on muutenkin hyviä havaintoja suomalaisesta miehestä, esim sisäisestä arvojärjestyksestä jne. Ensimmäinen suomalainen sosiologian tutkimus.
Sen tutkimuksen varassa on tultu tähän päivään. Sotaoloista vielä. Feministit siitä on oppineet pillun ja pullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisille nuorille on olemassa varsin osuva kuvaus; https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)
Todella hyvin kuvattu ja todella moni näistä reppanoista tulee jäämään työttömiksi kun ei pää kestä oikeita hommia.
Miten armeija liittyy työelämään?
Siten, että esim. RUK:n suoritus kertoo, että kaveri kestää henkistä painetta ja fysiikkakin pelaa.
Meiltä lensi ulos viime jouluna hieman liikaa syväjohtamisesta innostunut kapt(res). Yksi ulosheittämisen puoltajista olin minä, ltn(res). Koska tyypillä ei ollut sitten mitään pelisilmää olla viljelemättä tornifirman juttuja korkeakoulutettujen ihmisten työyhteisössä mikä oli omiaan aiheuttamaan ylimääräistä kyrpiintymistä työilmapiirissä.
&nbs
Kk-ylimielisyys ei sekään taida auttaa sodassa. Ellei sodi ihka omana joukkonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisille nuorille on olemassa varsin osuva kuvaus; https://en.wikipedia.org/wiki/Snowflake_(slang)
Todella hyvin kuvattu ja todella moni näistä reppanoista tulee jäämään työttömiksi kun ei pää kestä oikeita hommia.
Siten, että esim. RUK:n suoritus kertoo, että kaveri kestää henkistä painetta ja fysiikkakin pelaa.
Meiltä lensi ulos viime jouluna hieman liikaa syväjohtamisesta innostunut kapt(res). Yksi ulosheittämisen puoltajista olin minä, ltn(res). Koska tyypillä ei ollut sitten mitään pelisilmää olla viljelemättä tornifirman juttuja korkeakoulutettujen ihmisten työyhteisössä mikä oli omiaan aiheuttamaan ylimääräist
Yhtä vähän kuin RUK-syväjohtamiset hightech-firman tuloksenteossa. Jota puusilmä kapt-res ei vaan osannut ymmärtää ajoissa. Ja lähti hakemaan uusia haasteita toisaalta.
Minä menin aikanaan armeijaan, vaikka minulla oli taustalla ahdistuneisuutta ja masennusta. Tuolloin minulla ei vielä kuitenkaan ollut diagnoosia, ne tuli myöhemmin. Eikä ne olisi siihen aikaan vapautukseen riittäneetkään. Olin melko varma että edessä on katastrofi, mutta jostakin syystä kävikin niin, että se armeijan säännöllisyys ja vauhti vei ajatukset toisaalle ja pärjäisin keskiverrosti. Ei minusta johtajaksi olisi ollut, mutta oman tehtäväni suoritin ihan hyvin. Ihmettelen tätä itsekin että miten se niin hyvin meni, koska armeijan jälkeen oireet palasi heti ja elämä oli vaikeaa. Mietin silloin, että olisipa palkka-armeija, niin värväytyisin kiväärinieheksi. Saisi ruokaa ja olisi tekemistä eikä aikaa miettiä. Yritin YK-joukkoihin, mutta se räpsähti kun ei ollut ajokorttia.
Naisten ja soijapoikien takia armeija on menossa päin persettä. Jo nyt siellä ollaan laskettu rimaa todella paljon, jotta porukka edes jotenkin pärjää. Ite kävin intin v2017 ja voin sanoa että suurin osa oli todella huonossa kunnossa. Ite ylennyin korpraaliks ja sain urheilu sekä rykmentin stipendin samaan aikaan. T. 9 kk spolle.
Vierailija kirjoitti:
Jutussa kuvattu henkilö ei ollut missään perusarmeijassa, vaan laskuvarjojääkärikoulutuksessa. Se on paljon rankempaa, joten ei ole ihme jos siellä hajoaa.
Miksi sitten pelle hakeutunut sinne?
Luulisi tietävän, mihin hakeutunut.
Ei mulla muuta.
Hyvä, että pas.kat raakkautuu pois.
Kotikasvatuksesta se on kiinni. Mikäli nuori istuu päivät pitkät koneen ääressä tekemättä mitään, niin syy on silloin vanhemmissa.
Kun on syntynyt kultalusikka suussa, tulos on tämä.
Ei vi ttu 😃 mikä nimi "Alpi Lahti" 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meiltä lensi ulos viime jouluna hieman liikaa syväjohtamisesta innostunut kapt(res). Yksi ulosheittämisen puoltajista olin minä, ltn(res). Koska tyypillä ei ollut sitten mitään pelisilmää olla viljelemättä tornifirman juttuja korkeakoulutettujen ihmisten työyhteisössä mikä oli omiaan aiheuttamaan ylimääräistä kyrpiintymistä työilmapiirissä.
&nbs
Puhuinko armeijan johtamisopeista mitään? Aivan tarkoituksella ilmaisin, että "... RUK:n suoritus kertoo, että kaveri kestää henkistä painetta ja fysiikkakin pelaa.", ettei vaan aleta johtamisoppeja tähän sotkemaan, koska se keskustelu ei koskaan johda mihinkään.
Joillekin pitää näköjään vääntää kaikki rautalangasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on Alpi. On muuten omituinen nimi.
Alvi on vielä omituisempi. Tosin jos haluaa verohallintoon töihin...
Ihmiset on erilaisia. Itse kävin armeijan homoseksuaalina miehenä, palvelin vuoden. Cooperissa meni yli 3000 metriä ja lihaskuntotestitkin olivat kaikki kiitettäviä. Kyllähän se vaikutti siten, että tuvassa olin hieman enemmän omissa oloissani, lueskelin paljon pääsykoekirjoja. Ja kyllä se ahdistikin ajoittain. Kertaakaan en itkenyt silti, koko vuonna. Edes kotona yksin lomilla. Painoin vaan, koska se on pakko suorittaa. Enkä halunnut olla veljeäni tai isääni huonompi, vain siksi että olin seksuaalisuudeltani "vääränlainen". En käynyt psykologilla kertaakaan, enkä puhunut edes asiasta kuin kerran, lomilla yhdelle naispuoliselle kaverille. Kerroin että joo tällainen olen, ei voi mitään. Ja siitä takaisin inttiin. Kukaan intissä ei tiennyt.