Miksi lääkärit on niin tylyjä?
Kävin eilen äitipolilla ja ihmettelin jälleen kerran lääkärin käytöstä. Oli tosi tyly nainen, kireän oloinen ja hyvä kun muutaman sanan jaksoi murahtaa. Yritin jutella mukavia ja olla ystävällinen, kerroin kuinka huolissani olin ollut vauvan voinnista, kuitenkin liikaa höpöttelemättä tai häiritsemättä enkä saanut oikeastaan mitään vastakaikua.
Tunnen paljon lääkäreitä, jotka ainakin siviilissä ovat ihan mukavia ihmisiä. Ovatko nämä tylyt tai murahtelijalääkärit siviilissä ihan erilaisia? Tekeekö lääkärin ammatti ihmisistä tympeitä vai ovatko he olleet sellaisia jo lääkikseen hakiessaan.
Kummallista, että alalle hakeutuu ihmisvihaajalta vaikuttavia tyyppejä.
Osa lääkäreistä on tietysti mukavia ja asiallisia, ystävällisiäkin, mutta ihmeen paljon on tosi tympeitä suhteessa muihin ammattiryhmiin. Lukuunottamatta ehkä kaupungin bussikuskeja. :)
Teki mieleni sanoa lääkärille, että on ihanassa ammatissa ja tekee upeaa työtä, mutta hän olisi ottanut sen varmaan kuittailuna. Vaikutti siltä kuin olisi tehnyt töitä 50 tuntia putkeen eikä jaksa enää edes puhua.
Miksi lääkärit on niin tylyjä?
Kommentit (76)
Voima on ainoa mikä auttaa kirjoitti:
Itse olen sanonut että maksan sun palkkas ja erityisen hyvän palkan maksankin satana.
ETtä yritäpä nyt palvella mua asiallisemmin. Kohotin hihan ja nätin hauiksen. Näpäytin todella nopean karateiskun pöytään ja palautin iskun nopeammin kuin kärpänen olisi kerinnyt väistää.
Oli äijä hiljaa ja nyökkäili kiltisti ymmärtäneen yskän.
Tän jälkeen oli asiallisempaa käytöstä.
veronmaksajana on tärkeää näyttää kaapin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut että maksan sun palkkas ja erityisen hyvän palkan maksankin satana.
ETtä yritäpä nyt palvella mua asiallisemmin. Kohotin hihan ja nätin hauiksen. Näpäytin todella nopean karateiskun pöytään ja palautin iskun nopeammin kuin kärpänen olisi kerinnyt väistää.
Totaalirepeäminen, ihme kun et vetänyt karatepotkua koivuun
Ehkä pöytä oli koivua?
Oliko koronayskä minkä ymmärsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä pöytä oli koivua?
😂 Se voi kyllä olla
jos maksaa yksityisen lääkärin itse ja maksu on useita satasia ,niin kyllä haluaa jotain ammattitaitoa, eikä jotain vittuilua ,joltain kusipää lääkäriltä. yleensä yksityisellä yritetään olla asiallisempia, kuin julkisella. mutta usein ne kusipäät vaihtaa työpaikkaa ,sekä julkisen että, yksityisen välillä.
jos joku lääkäri on mulkku,kirjotan sen nimen muistiin ja sit en enää ikinä mene sille, vaadin jonkun muun. kerron myös kaikille ikävästä kokemuksesta,kerran kävi ilmi et mulkkulääkäri oli kaikille mulkku ja myös teki potilasvahingon, jossa leikkaus epäonnistui pahasti,sai myös potkut muusta v.mäisestä käytöksestäja nyt sitten pätkäilee eri toimipisteissä ,kunnes taas sattuu jotain.suomessa ei ole julkista tilastoa potilasvahingoista, kuten muissa maissa on ilmeisesti.voi tarkistaa jopa onnistumis prosentit joissakin maissa.kun valitsee lääkärin.ainoa tapa on äänestää lompakolla ja tehdä potilasvahinko ilmoitukset esim.kun omainen kuolee väärään hoitoon.toisaalta olis kiva palkita hyvät lääkärit jollain hyvällä palautteella.
En ikinä unohda tätä: Äitini kuoli aivan yht' äkkiä, enkä saanut nukuttua moneen viikķoon kunnolla, olin aivan loppu. Kävin työterveyslääkärillä ( Diacor, keskuskatu) hakemassa unilääkettä, niin lääkäri sanoi, että " kaikkihan kupsahtaa joskus". Olin niin järkyttynyt, etten osannut edes sanoa mitään. Menin toiseen paikkaan, eri firma, lääkäri kirjoitti minulle 3vk sairauslomaa ja sain lieviä rauhoittavia.
Vierailija kirjoitti:
olen tavannut sekä tosi mukavia ,että tosi inhottavia lääkäreitä, koska sairastan kroonisia sairauksia .joudun käymään normaalia useammin. mielestäni ne ystävällisemmät on parempia, diagnostiikka onnistuu ja tietävät paljon asioita.saattaa olla että ne ilkeilijät ,eivät tiedä edes perus sairauksia ja arvoja ja kostaa tän potilaalle. olen itse aina käyttäytynyt suht ystävällisesti ja siksi tiuskiminen tuntuu ikävältä.kerran yksi tosi törkeää lääkäri, pahoitteli käytöstään, kun ilmeni että olin puhunut totta ja vaiva tosiaan pystyttiiin diagnosoimaan.
pitkät päivystysputket pitäisi tehdä lainvastaiseksi,eihän rekkaakaan saa ajaa nukkumatta.miten sit hoitaa vakavia tapauksia.ei ihme että harkintakyky pettää.
luulen et moni törkeä lääkäri on luonnehäiriönen ja toteuttaa sairasta valtaa ja sadismia, ihmiseen joka on sillä hetkellä heikoilla ja sairaana,super noloa.
Pitkät päivystysputket ovat juuri sitä mitä lääkärit haluavat. Liitto pitää kynsin hampain niistä kiinni. Silkan ahneuden takia ollaan valmiita vaarantamaan ihmishenkiä.
Lääkärin vastaanotolle olisi varmaankin tuloksellisinta mennä itse hyvin selkeästi asia eli sairaus tai vaiva edellä. Jos tuo esiin kovin tunnelatautunutta ennakkoasennetta, moni lääkäri ei osaa sellaista käsitellä: keskittyminen pääasiaan heikkenee, ja omakin ilmaisu saattaa kärsiä, jolloin tilanne menee sivuraiteelle. On myös hyvä kertoa ajatuksistaan tapahtumista heti siinä vastaanotolla, jotta ei ajaudu vain jälkeenpäin ulkopuolisille moittimaan "arvauskeskustoimintaa", kun ei mitään tutkita ja saa vain Buranan-käyttöohjeen... Kyllä lääkärin tulisi siihen jotenkin, vähintään paremmin perusteluin, reagoida.
T. Erikoislääkäri
Kävin joku aika sitten ympyråtalossa yksityisellä lääkärillä , sain maksusitoumuksen tk:lta.
En tiedä johtuiko siitä , että mies lääkäri oli tosi ylimielinen / kopea.jne...huonot vuorovaikutus taidot.
Ei ikinä enää siihen lääkärikeskukseen.
Jos teitä on kohdeltu huonosti tai ette saa tarvitsemaanne hoitoa, ottakaa yhteys potilasasiamieheen. Tehkää muistutuksia, tehkää kanteluita. Muuten nämä asiat eivät koskaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin vastaanotolle olisi varmaankin tuloksellisinta mennä itse hyvin selkeästi asia eli sairaus tai vaiva edellä. Jos tuo esiin kovin tunnelatautunutta ennakkoasennetta, moni lääkäri ei osaa sellaista käsitellä: keskittyminen pääasiaan heikkenee, ja omakin ilmaisu saattaa kärsiä, jolloin tilanne menee sivuraiteelle. On myös hyvä kertoa ajatuksistaan tapahtumista heti siinä vastaanotolla, jotta ei ajaudu vain jälkeenpäin ulkopuolisille moittimaan "arvauskeskustoimintaa", kun ei mitään tutkita ja saa vain Buranan-käyttöohjeen... Kyllä lääkärin tulisi siihen jotenkin, vähintään paremmin perusteluin, reagoida.
T. Erikoislääkäri
Kuulehan nyt erikoislääkäri. Pari huomiota tässä näin alkuunsa: potilas/asiakas hakeutuu sinne vastaanotolle oman vaivansa kanssa hakemaan siihen apua, ei hoitamaan erikois- tai muunkaan tohtorin ymmärryksen tai motivaation puutteita ja vajavaisuuksia. Vaiva saattaa potilaspoloiselle itselleenkin näyttäytyä niin epämääräisin oirein, ettei väitöstilaisuus tasoinen alustus ole välttämättä mahdollista, ja siihen potilaskäyntiin oli joku aikarajakin, eiköstä vaan? Jos asiakasvastaanotto ei tunnu omalta, eikä se ns. nappaa, ei ole pakko tehdä lekurin hommia ollenkaan, autonasennus puolella on myös työvoiman tarvetta, mutta voi sielläkin vittuuntua. Olisi ehkä sittenkin parasta kadota yksin Nepalin vuoristoon ja jäädä sinne. Siellä voi huutaa ilmoille, että MINÄ OLEN ERIKOISLÄÄKÄRI, ja toivon mukaan hautautua lumivyryn alle (itseaiheutettu!).
On niitä tässä maailmassa kaikenlaisia tohtoreita ja Kemppaisia. Nähty on, nähty on.
Heillä on kiire, koska heitä on vähän. Ei lääkärin tarvitse olla mukava. Riittäää, että on asiallinen ja osaava.
Vierailija kirjoitti:
Kävin joku aika sitten ympyråtalossa yksityisellä lääkärillä , sain maksusitoumuksen tk:lta.
En tiedä johtuiko siitä , että mies lääkäri oli tosi ylimielinen / kopea.jne...huonot vuorovaikutus taidot.
Ei ikinä enää siihen lääkärikeskukseen.
Tuo ynseys johtuu vaan siitä, että yksityiset lääkärit eivät todellakaan innostu maksusitoumuksista tai palveluseteleistä, koska niistä käteen jäävä palkkio on tosi pieni, tämän on parikin lääkäriä itse todennut. Itsemaksavana saisit itsemaksavan kohtelun ja tasokkaan hoidon, näillä maksuhuojennuksilka saat vain minimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä enää siihen lääkärikeskukseen.Tuo ynseys johtuu vaan siitä, että yksityiset lääkärit eivät todellakaan innostu maksusitoumuksista tai palveluseteleistä, koska niistä käteen jäävä palkkio on tosi pieni, tämän on parikin lääkäriä itse todennut. Itsemaksavana saisit itsemaksavan kohtelun ja tasokkaan hoidon, näillä maksuhuojennuksilka saat vain minimin.
Ei ole ammattimaista käytöstä lääkäriltä kohdella potilasta sen mukaan, tuleeko tämä maksusitoumuksen kanssa vai maksaako itse. Veikkaan, että suurin osa maksaisi mielellään käyntinsä itse, jos vain kykenisi. Ei niitä maksusitoumuksia huvikseen kenellekään myönnetä. Jos lääkärit haluavat, että ihmiset arvostavat ja kunnioittavat heitä, on heidän ansaittava kunnioituksensa omalla käytöksellään. Potilaiden jakaminen jyviin ja akanoihin maksukykyisyyden perusteella ei ole kunnioitettavaa eikä arvokasta käytöstä.
Minä tiedän lääkärin, joka siirtyi labran puolelle, ei voinut sietää, kun rahvas tuli valittamaan vaivojaan.
Hyvä näin!
Kivat lääkärit on kaikki lastenlääkäreitä. Muut on 99% vttupäitä. En ymmärrä miksi joku itseään täynnä oleva ihmisvihaaja hakeutuu ylipäätåän alalle.
Vierailija kirjoitti:
T. Erikoislääkäri
Minulla on päinvastaiset kokemukset. Joskus menin neurologille listan kanssa, johon olin kirjoittanut kaikki oireeni ja miten kauan kukin oire oli ollut (tiesin että lääkäri kysyy oireiden alkamisaikaa). Oireita oli todella paljon eivätkä aivoni toimineet kunnolla, joten näin parhaaksi kirjoittaa ne ylös etten unohda mitään tärkeää. No eipä tämä lääkäri tehnyt muuta kuin vilkaisi listaa ja alkoi nauramaan ääneen, että ei tällaista sairautta ole olemassakaan. Että olen hullu, kun kuvittelen itselleni hirveän määrän oireita. Lääkäri ei määrännyt edes tutkimuksia.
Tuntui aivan kammottavalta, koska olin kärsinyt kuukausitolkulla ja odottanut vastaanottoaikaa. Luojan kiitos omatoimisuuteni ansiosta päädyin toisen erikoisalan lääkärille, jolta sain oikean diagnoosin alle minuutissa. Toista se on, kun kuuntelee iäkkäiden sukulaisten kokemuksia. He menevät itkemään jokaista pikkuvaivaa terveyskeskukseen ja saavat heti lääkärin sympatiat puolelleen ja halutessaan täyshoidon.
Ilmeisesti pakko olla, kun seuraava potilas hakkaa jo oven takana. Eivät siis ehdi keskittyä potilaisiinsa. Eipä sillä, eihän heillä toki pidäkään olla aikaa alkaa liiaksi höpisemään epäolennaisuuksia.
Olen tehnyt johtopäätöksen, että osaamattomuus ilmenee ylimielisenä ja epäystävällisenä käytöksenä. Huonot lääkärit yrittävät peittää ammattitaidottomuutensa narsistimaiseen potilaiden alistamiseen. Hyvillä lääkäreillä ei ole tähän tarvetta.