Siis tämä elämä väsyttää ja kyllästyttää ihan hirveästi.🥺
Muistelen kaiholla aikoja, kun vielä osasin ja jaksoin olla yhteiskunnan vaatima suorittaja. Nyt olen pahasti syrjäytynyt. Käytännössä ypöyksin vieraassa kaupungissa, jonne en koskaan sitten kotiutunut. Ei autoa, jolla pääsisi kulkemaan, ei varaa muuttaa poiskaan. Täällä kai olen vankina, kunnes kuolema korjaa. Toivottavasti siihen ei ole enää pitkä aika.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat tunnelmat, vaikka työelämässä olenkin. Joka päivä samaa oravanpyörää. Vapaita odottaa, kunnes tajuaa miten nopeasti ne on ohi ja kuluvat tyyliin nukkuessa ja siivotessa ja sitten sama työrumba alkaa taas uudestaan. Tätä edessä vielä monta vuosikymmentä ellen onnistu kuolemaan aiemmin. Ei mitään odotettavaa edessä. Totaaliyksinäinen, omaa perhettä en saanut, lapsuudenperheen aiheuttat traumat vaan pitää seuraa ja vainoaa. Ensikertalaiskiintiön takia mahdollisuudet päästä enää opiskelemaan mitään itselle sopivaa on käytännössä nolla, oma työ ei tarjoa mitään mahdollisuuksia enkä saa uutta ilman koulutusta. Enkä saa työstä edes kunnon palkkaa ja kaikki ihan peruselämiseen kuuluvat asiatkin on niin järkyttävän kalliita. Ihan kamalaa. Haluaisin vaan nukkua päivät pois.
Niin ja opintolaina täälläkin painaa niskaan. Vielä 10 000 maksettavaa.
Mulla onneksi enää vähän päälle 5000e, mutta työkkärirahasta kun maksan n. 160e, niin tiukkaa tekee. Varmaan sen erän saisi pienennettyä, mutta haluaisin siitä lainasta nopeasti eroon. Reilu 3 vuotta vielä, jos tällä aikataululla maksan, varmaan kyllä kuolen tähän ahdistukseen ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pois tosta uhri asemasta!
Bo mitä ehdottaisit, että teen? Mielelläni otan vinkkisi vastaan. Olen täysin rahaton, opintolainan ja vuokran jälkeen ei jää kuin muutama kymppi. Ei varaa autoon, ilman ei pääse täältä mihinkäänn,ei tukiverkkoja. Auta minua ratkaisemaan tämä. Itse en enää osaa, enkä jaksa.😭
Tekisin muuttosuunnitelman, ja jos Kela ei auta, kysyisin nykyisestä kunnasta tai diakoniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti tahdot ja päätät muuttaa, Kelasta saa kyllä muuttoon kaikkineen avustusta.
Elämällä on vielä sinullekin tarjottavaa, mieti mitä tahdot ja päätä tehdä mitä tahdot.
Kela ei kyllä mitään muuttoja noin vain maksa. Täytyy olla pätevä syy; työpaikka, opiskelu. Mikään viihtyvyys tai yksinäisyys ei syyksi kelpaa.
Nyt on pätevä syy.
Yhteiskunnallekin halvempaa (sitähän tässä taas haetaan) kun ihminen pääsee jälleen kiinni elämään
Tuttuun kaupunkiin missä joukkoliikenne eli voi etsiä työpaikan, tutut sosiaaliset verkostot eli ei syrjäydy, jne.
Ap, varaa netistä Kelan sivuilta tai soittamalla puhelinaika heille, kartoittavat tilanteesi ja saat tarvittavan avun.
Kyllä sieltä on moni muuttoapua saanut vähemmilläkin perusteilla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen sinä ap olet?
Melkein viiskymppinen, eli en mitään kuuminta hottia työmarkkinoilla. Varsinkaan kun en pääse mihinkään ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti tahdot ja päätät muuttaa, Kelasta saa kyllä muuttoon kaikkineen avustusta.
Elämällä on vielä sinullekin tarjottavaa, mieti mitä tahdot ja päätä tehdä mitä tahdot.
Kela ei kyllä mitään muuttoja noin vain maksa. Täytyy olla pätevä syy; työpaikka, opiskelu. Mikään viihtyvyys tai yksinäisyys ei syyksi kelpaa.
Nyt on pätevä syy.
Yhteiskunnallekin halvempaa (sitähän tässä taas haetaan) kun ihminen pääsee jälleen kiinni elämään
Tuttuun kaupunkiin missä joukkoliikenne eli voi etsiä työpaikan, tutut sosiaaliset verkostot eli ei syrjäydy, jne.
Ap, varaa netistä Kelan sivuilta tai soittamalla puhelinaika heille, kartoittavat tilanteesi ja saat tarvittavan avun.
Kyllä sieltä on moni muuttoapua
Kiitos sinulle!🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa ankealta. Mikset hakisi ensi keväänä lääkikseen?
Olen tyhmä ja vanha.
Pikkukaupungin tukehduttavuudessa olet ikääsi vanhempi. Tämä on oma kokemukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyhmä ja vanha.
Pikkukaupungin tukehduttavuudessa olet ikääsi vanhempi. Tämä on oma kokemukseni.
Tämän olen kyllä itsekin huomannut. Minusta on tullut vanha, taantunut mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tyhmä ja vanha.
Tämän olen kyllä itsekin huomannut. Minusta on tullut vanha, taantunut mummo.
Nyt vain nostamaan kytkintä! Pitää varmaan luoda strategia siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs se, että ap ei pääse siellä mihinkään ja autoon ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs se, että ap ei pääse siellä mihinkään ja autoon ei ole varaa?
Hyvä perustelu muuttaa.
Tyhjää täälläkin. Omin avuin en oikein pääse liikkumaan kylille. Tutut ovat kiinnostuneita omista asioistaan, jos heitä näkee. Itsetuntoni on huono ja asoita, joissa olin hyvä, ei pidetä minään. Pyrin nukkumaan pahaa pois ja toivon että en herää. Olen vieras vieraalla seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää täälläkin. Omin avuin en oikein pääse liikkumaan kylille. Tutut ovat kiinnostuneita omista asioistaan, jos heitä näkee. Itsetuntoni on huono ja asoita, joissa olin hyvä, ei pidetä minään. Pyrin nukkumaan pahaa pois ja toivon että en herää. Olen vieras vieraalla seudulla.
Voi ei, voimia paljon sinullekin!🥹
Täällä on ne viimeisetkin joukkoliikenteen rippeet hävinneet niinä vuosina, kun täällä olen asunut. Miksi käsketään vähentää yksityisautoilua ja samalla tuhotaan toimiva joukkoliikenne? Kaikki meni perseelleen, kun Onnibus otti vallan.
Jos pääsisi sinne kotipaikkakunnalle, olisi kai perhettä tukiverkoksi. Löytyykö Oikotieltä edullisia vuokra-asuntoja sieltä? Jos pitää paikkansa, että töitä saa suhteilla, niin siellä ainakin tunnetaan paremmin...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat elävästi. Ota askelia siihen suuntaan, joka on lähempänä sinua.
Jos sais sen lainan kk-erän verran jotain viikonlopputöitä?
Minkä ikäinen sinä ap olet?