Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo sanoi että ei enää halua seksiä, Mikä nyt neuvoksi? Olemme alle 40 molemmat. 1 lapsi

Vierailija
22.11.2025 |

Ilmoitti että ei ole enää pitkään aikaan kokenut haluavansa, ja tehnyt vain minun mielikseni.

Ja nyt sitten ei halua enää ollenkaan harrastaa. Ei myöskään halua että käyn vieraissa. Mitä tässä oikein voi tehdä??

Kommentit (275)

Vierailija
221/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään, siis mikään, ei voi olla vastenmielisempää, kuin mies vaatimassa ja anelemassa seksiä, valittamassa seksittömyydestä sen jälkeen, kun on itse munannut parisuhteen, jättänyt panostamatta siihen, laittanut vastuun kodista, lapsista ja puolet talouden kuluista vaimon niskaan, tarjoamatta romantiikkaa tai huolenpitoa. Nainen ilmaisee, että asiat ei ole kunnossa ja toivoisi enemmän, saamatta vastakaikua, välittämistä puolisoltaan. Kiinnostus lopahtaa ja näkyy seksissä. Kyse ei välttämättä ole itse seksistä, vaan ihan muista asioista taustalla. Kumppaniaan, joka ei välitä arjen muilla tasoilla, ei vaan voi pidemmän päälle haluta, naisilla se menee näin. Parisuhteessa ollaan syvällä suossa jo tuossa vaiheessa. Ja et seksivaatimuksilla ja aneluilla, painostuksella muuta kuin pahenna tilannetta. Vastenmielistä. Katso siis ap itseäsi peiliin ja selvitä, mitä on haluttomuuden taustalla.

Vierailija
222/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika huono sängyssä jos edes oma kumppani ei halua. Tuosta kielii jotenkin myös se että ekaksi panikoit että minne voit nyt työntää oman munasi kun vaimo ei enää halua, etkä esim. mikä saisi vaimon haluamaan sinua.

Jos kyse on tavallisesta parisuhteesta (eli taustalla ei ole mitään isoja ongelmia haluttomuutta lukuun ottamatta) niin loppujen lopuksi se halu löytyy ihmisestä itsestään, jos löytyy. Itse ainakin voin käsi sydämellä sanoa että en voisi tehdä mitään enempää tai paremmin. Puolisoni haluihin minun tekemiset tai tekemättä jättämiset eivät vaikuta millään tavalla. 

Jossain vaiheessa se vähän jopa katkeroitti. Panostin niin niin pitkään niin täysillä puolison hyvinvointiin että unohdin itseni. Eikä millään, ei kertakaikkiaan millään, ollut puolisoni haluihin tai kykyihin mitään vaikutusta. 

Kysyitkö koskaan, halusiko hän tuota sinulta? Ehkä asia oli kohdallanne päin vastoin, olit alun perinkin ohjelmoitunut kotiorjuuteen, ja suhteenne ei ollut koskaan läheinen. Raatajamarttyyreita on miehissäkin. 

Aloittajan tilanne vaikuttaa siltä, että jos se olisi edes todellinen, molemmat ovat aika yksinkertaisia. Sellainen ihminen on usein jästipäinen, ja puolustaa itseään kykenemättä ajattelemaan kokonaisuutta. Kummankin pitäisi osata edes jotenkin kertoa, mitä puuttuu ja haluta toisilleen hyvää. Traumoja on, mutta niille ei osata tehdä mitään. Joskus muutama oikea kysymys voi silti laukaista tilanteen, ja säällinen terapeutti varmaan osaa jotain tehdä tilanteen selvittämiseksi.

Mutta sinun tilannettasi ajatellen, ei ole toisen vika, jos on uhrauduttu kyselemättä, tajuaako toinen että en ole tyytyväinen ja tämä on uhraus. Jja onko tämä sitä mitä toinen siitä huolimatta minulta haluaa. Oli uhrilahjana sitten vastenmieliset kotityöt tai vastentahtoinen seksi. Oma osuus kuuluu tehdä ja toisenkin osaa kantaa jos toinen ei pysty, mutta tietoisesti neuvotellen, ei irtopisteitä metsästäen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia mitä en näissä keskusteluissa ymmärrä on se, että aina tuodaan ne kotityöt sun muut heti ekaksi esiin. Pikku seksihetki kummasti antaa virtaa ja läheisyydentunnetta. Vaikkapa vapaapäivinä kun lapset ovat päikkäreillä. Sitten taas jaksaa suorittaa sitä arkea hymy huulilla. Niin siis, olen nainen joka elänyt hyvinkin haasteista elämää lasten pieninä ollessa. Jotenkin näistä useista kommenteista tulee sellainen fiilis, että seksi on vain joku suoritus mikä on pakko välillä hoitaa. Kaikilla toki omat mielipiteet mutta ei ihme, että parisuhteissa on kipuilua kun asia jonka ajattelisi olevan se juttu, joka tuottaa mielihyvähormoneita ja lähentää, olisi parisuhteen yksi iso osa. Usein valitettavasti naiset täällä kirjoittavat kommentteja joista tällainen käsitys tulee, että kunhan ne kotityöt ekaksi olisi hoidettu, saatu kukkia tai hierontaa ym., sitten ehkä voisi jostakin kehittää sietokyvyn harrastaa sitä seksiäkin. Mielestäni toisiaan rakastava pari haluaa helliä toista myös seksillä.

Vierailija
224/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään, siis mikään, ei voi olla vastenmielisempää, kuin mies vaatimassa ja anelemassa seksiä, valittamassa seksittömyydestä sen jälkeen, kun on itse munannut parisuhteen, jättänyt panostamatta siihen, laittanut vastuun kodista, lapsista ja puolet talouden kuluista vaimon niskaan, tarjoamatta romantiikkaa tai huolenpitoa. Nainen ilmaisee, että asiat ei ole kunnossa ja toivoisi enemmän, saamatta vastakaikua, välittämistä puolisoltaan. Kiinnostus lopahtaa ja näkyy seksissä. Kyse ei välttämättä ole itse seksistä, vaan ihan muista asioista taustalla. Kumppaniaan, joka ei välitä arjen muilla tasoilla, ei vaan voi pidemmän päälle haluta, naisilla se menee näin. Parisuhteessa ollaan syvällä suossa jo tuossa vaiheessa. Ja et seksivaatimuksilla ja aneluilla, painostuksella muuta kuin pahenna tilannetta. Vastenmielistä. Katso siis ap itseäsi peiliin ja selvitä, mitä on haluttomuuden taustalla.

Näin naisena totean, että voi olla todella vaikeaa osoittaa välittämistä ja huolenpitoa, jos kumppani kerta toisensa jälkeen torjuu ja työntää pois. Minusta fyysinen läheisyys on yksi huolenpidon osoittamisen muoto, monelle hyvinkin tärkeä. Ei voi olla niin, että mihinkään kompromisseihin ei parisuhteessa kyetä. Vaan sanellaan, että toisen on elettävä näin, koska itse haluaa. Haluava joutuu jatkuvasti myöntymään, haluttoman pitäisi yhtä lailla myöntyä. Haluttoman kompromisseja voivat olla esim. vieraiden suhteiden hyväksyminen, seksiin osallistuminen muulla tavoin kuin yhdynnällä, tai sitten vaikka sovittu yhteinen seksikertamäärä.

Vierailija
225/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla joku sivusto, jossa seksittömissä suhteissa kärsivät voisivat keskustella keskenään. Kysyntää olisi takuulla.

Vierailija
226/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa saada nainen kylmäksi, on pettää tai liehitellä  muita.

Vierailija
227/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kertoo sinusta paljon että sinä koet kumppanille orgasmin tuottamisen yhtenä velvollisuutena muiden joukossa. Minä kyseenalaistan sitä ajatusta että seksissä mies tulee aina, mutta naisen orgasmi on jotain ylimääräistä, vaativaa."

Minä vain toistin tämän ketjun kommentteja. Itsehän olen myös nainen, ehkä oletit toisin. 

Ei se sitä asennetta poista koska kommentistasi silti ilmenee se alkuperäinen ongelma - naisen orgasmi on aina jonkinlainen ylimääräinen vaiva eikä oletusarvo. Miksi - miksi naisen orgasmi ei ole oletusarvona koska miehen orgasmi on sitä? 

Naisen orgsmi pitäisi olla itsestään selvä. Turha miesten ulista naisen haluttomuudesta mikäli 99-100% kerroista vain miehen orgasmi toteutuu.

Saako naisena ulista miehen haluttomuutta vaikka 99-100% kerroista miehen orgasmi toteutuu? 

Mä en vaan haluttoman miehen vaimona pysty samaistumaan. Ei se orgasmi takaa haluja. 

Eikä kotityöt, eikä muukaan huomiointi. 

Mitä tahansa minä teenkin, MIKÄÄN ei saa miestäni haluamaan. 

Naisen haluttomuus on miehen vika.

Kuvaamasi miehen haluttomuus on myös miehen vika.

Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
228/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alihankinta hommiksi menee, voisit kysyä vaimolta jos hän osallistuisi kustannuksiin vaikka 50%.

Vierailija
229/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun kanssa halua seksiä. Kyllä varmaan panee jotain muita miehiä koska et osaa tyydyttää vaimoa. Et ota sen toiveita huomioon. Tapailen yhtä varattua naista ja se sanonut ettei sen mies ota sen toiveita huomioon. Mies vaan panee eikä nuole naista, ei halua seksileluilla tyydyttää naista, ei hiero, eikä halaa edes kuulemma. Nainen on todella kaunis ja normaalivartaloinen.

En halua kehua itseäni mutta kyllä esileikkiä pitää olla naisen kanssa ja sen osaan hyvin.

Vierailija
230/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet siellä taitaa olla meneillään, joka vie halut. Lääkäriin, testo- ja estrogeeniarvot silmänalle, hormonikorvaushoito kehiin ja seksi maistuu. :)

Vierailija
231/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi ole pakollista, koita sopeutua.

Niin, paras tapa sopeutua seksittömyyteen on jättää nainen, olen samaa mieltä. :) Seksin evääminen kumppanilta on henkistä väkivaltaa, jota ei tule hyväksyä. 

Väkisinkö siihen pitää ryhtyä, jos ei yhtään kiinnosta?

Vierailija
232/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä naisena että jos seksi loppuu suhteessa niin suhde loppuu sitten myös. Haluan että mieheni haluaa minua ja pidän itsestäni huolta, treenaan ja urheilen säännöllisesti. Musertuisin jos mieheni haluaisi jotain muita naisia. On tietty aikoja jolloin ei seksi kiinnosta mutta mieheni ymmärtää sen ja ei sitäkään paneta aina ja olemme sen suhteen samoilla linjoilla ettei vaan joskus paneta ja sitten kun ollaan ltu 5 päivää ilman seksiä niin sitten panettaa j pannan 2- 3 kertaa päivän aikana. Krapula päivänä minua panettaa todeella paljonn.

Vierailija
233/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin syvät keskustelut ensin.kumma jos ei voi puhua mikä mättää.

Vierailija
234/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet siellä taitaa olla meneillään, joka vie halut. Lääkäriin, testo- ja estrogeeniarvot silmänalle, hormonikorvaushoito kehiin ja seksi maistuu. :)

Aika nuori olisi vaihdevuosiin, mutta onhan se mahdollista toki. Yleensä esivaihdevuosioireet tulevat 40+ ikäisillä...

Vierailija
235/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, mutta tässä nainen on jo mielestään tehnyt liikaa kompromissia, osallistunut haluttomana seksiin. Moni mieskin tietää, ja tässä ketjussa joku sanoikin, että sellainen on kauheaa.  Ongelma on vain siinä, että kompromissi ei tarkoita sitä, että yksi vie ja toinen suostuu mykkänä, vaan molempien kuuluu tietää, mitä kumpikin haluaa, ja sitten sovitellaan. Sellainen pilaa suhteen kuin suhteen, ettei suuta saada auki ja sanottua, miltä asiat tuntuvat. Tai ei suostuta kuuntelemaan. Usein molemmat, katkeroidutaan kun toinen ei ymmärrä. No onko yritetty tehdä mitä asialle, ei mitään, kun on niin katkera olo. 

Vierailija
236/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi ole pakollista, koita sopeutua.

Niin, paras tapa sopeutua seksittömyyteen on jättää nainen, olen samaa mieltä. :) Seksin evääminen kumppanilta on henkistä väkivaltaa, jota ei tule hyväksyä. 

Täytyy myös muistaa että toisen ihmisen painostaminen seksiin on raiskaus.

Koskaan ei ole pakko suostua seksiin vain miellyttääkseen. Väkisin seksiin suostuminenkin voi aiheuttaa ahdistusta seuraavaan kertaan.

Seksuaalinen haluttomuus voi olla ohimenevää, mutta jos jatkuu pitkään niin sitten ero jos ei itse kestä.

Vierailija
237/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mieheni. Hän ei ole halunnut seksiä pariin vuoteen yhtään, sitä ennen se hiipui tyyliin kerran vuodessa, kaksi kertaa vuodessa jne. Mies myöskään ei suostu avoimeen suhteeseen. 

Vierailija
238/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimo ei halua seksiä mieheltä niin vaimo on kamala. Jos mies ei halua vaimolta seksiä niin vaimo on ruma tai epäviehättävä.

Sitten mietitään miksi nuoret naiset eivät halua pariutua. Naisviha kukoistaa.

Jos mies on kiihottava niin kyllä se nainen kiihottuu! Jos ei tee mitään ja leikkii matosta ja näyttää rumalta niin ei kukaan nainen tykkää. Ihan tasapuolisesti. Jos nainen on viehättävä/hyvännäköinen niin mies tahtoo sitä. Jos mies on viehättävä/hyvännäköinen niin nainen tahtoo sitä.

Vierailija
239/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaa. Esivaihdevuodet _lisäävät_ halua naisilla ja hormonikorvaushoito vaikuttaa kuten ehkäisypillerit eli vähentää halua. Vaihdevuosien alku, kun en vielä käyttänyt hormonikorvaushoitoa, oli kaikista himokkain aika elämässäni. 

Vierailija
240/275 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia mitä en näissä keskusteluissa ymmärrä on se, että aina tuodaan ne kotityöt sun muut heti ekaksi esiin. Pikku seksihetki kummasti antaa virtaa ja läheisyydentunnetta. Vaikkapa vapaapäivinä kun lapset ovat päikkäreillä. Sitten taas jaksaa suorittaa sitä arkea hymy huulilla. Niin siis, olen nainen joka elänyt hyvinkin haasteista elämää lasten pieninä ollessa. Jotenkin näistä useista kommenteista tulee sellainen fiilis, että seksi on vain joku suoritus mikä on pakko välillä hoitaa. Kaikilla toki omat mielipiteet mutta ei ihme, että parisuhteissa on kipuilua kun asia jonka ajattelisi olevan se juttu, joka tuottaa mielihyvähormoneita ja lähentää, olisi parisuhteen yksi iso osa. Usein valitettavasti naiset täällä kirjoittavat kommentteja joista tällainen käsitys tulee, että kunhan ne kotityöt ekaksi olisi hoidettu, saatu kukkia tai hierontaa ym., sitten ehkä voisi jostakin kehittää sietokyvyn harrastaa sitä seksiäkin. Mielestäni toisiaan raka

Miten kellään normaalilla ihmisellä voi käydä mielessä edes seksi jos on monta asiaa hoidettavana? Sitten olisi pakko pyöritellä mielessä Channing Tatumin vatsalihaksia samalla kun viikkaa sukkia jotta saisi herralle mirrin märäksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan