Täytyykö työnantajalle todistaa, että on koulutus vai riittääkö se että väitän niin?
Mitä jos laitan cv; n tietoihin koulutuksen, mitä en ole oikeasti käynyt?
Kommentit (27)
Ei sitä todistusta noin vain väärennetä. Ainakin omassa tutkintotodistuksessa on kaikenmaailman hologrammia, kohoprinttiä ja erikoispaperilla kaikki.
Sokeakin erottaa jonkun itsetehdyn väärennyksen.
Lisäksi et varmasti osaa asioita tehtävän vaatimalla syvyydellä, jos et ole opiskellut.
Aikanaan meillä jäi ulkkareita kiinni näistä, kun tulivat alihankkijan kautta. Meni koko sopimus firmojen välillä ja he puolestaan haastoivat paikallisesti nämä hemulit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Minä pääsin sydänkirurgiksi kun väitn olevani sydänkirurgi. Mitään todisteita ei kysytty. Kaveri pääsi samalla tavalla liikennelentäjäksi.
Tuossa touhussa viaton voi kuolla
Mihin viaton tarvitsee sydänkirurgia? Kirurgia tarvitaan silloin kun sydämessä on vikaa, silloin kun on sydämessä vikaa, ei ole viaton.
Eihän ihmiset voi mitään sille, jos sydämmessä on vikaa ja on viaton sivullinen, jos toinen huijaa olevasa lääkäri, vaikka ei ole. Sillon voi potilas menehtyä
Taustat tarkistetaan myös yksityisellä puolella. Jos jäät kiinni kusetuksesta niin et pääse koskaan mihinkään töihin. Itse olen palkannnut satoja ihmisä ja soitan vanhoille työnantajille ja tarkistan AINA taustat.
Et pääse muualle kuin vankilaan jos alat kusettaa. Kusetus voi toimia jossain ja joskus. Jos osut reitilleni niin se ei toimi koskaan. Toimintani antaa mahdollisuudet rehelliselle toiminnalle. Muita toimintamalleja ei yksinkertaisesti ole.
Kerran yksi lyhytaikainen miesystävä pyysi minua kopioimaan todistuksensa sosiaalityöntekijäksi. Tietenkin kopioin sen ja allekirjoitin sen tyyliin "Kopion ottanut ja jäljennöksen todistaa KK asianajaja, Hki".
Oli aikaisemmin saanut työpaikan ja työnantaja oli pyytänyt todistusta.
Meni puolisen vuotta ja poliisit soitti mulle. En ymmärtänyt ensin yhtään, mistä kyse. Kysyttiin olenko ottanut jäljennöksen. Kerroin tilanteen ja sain tietää, että kyseinen todistus oli ollut väärennös. Minua ei onneksi epäilty mistään.
Sai potkut ja käsitykseni mukaan tuomion.
Joten en suosittele valehtelemaan näissä asioissa.
asianajaja, N54
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä todistusta noin vain väärennetä. Ainakin omassa tutkintotodistuksessa on kaikenmaailman hologrammia, kohoprinttiä ja erikoispaperilla kaikki.
Sokeakin erottaa jonkun itsetehdyn väärennyksen.
Lisäksi et varmasti osaa asioita tehtävän vaatimalla syvyydellä, jos et ole opiskellut.
Aikanaan meillä jäi ulkkareita kiinni näistä, kun tulivat alihankkijan kautta. Meni koko sopimus firmojen välillä ja he puolestaan haastoivat paikallisesti nämä hemulit.
Soitto suoraan oppilaitokselle riittää. Ei siinä hologrammeja katsella.
Riippuu tietty alasta.
Itseltäni joskus kysytään, joskus ei. Oli sitten kunnallinen tai yksityinen. :)
Ei hätää, kyllä työssä oppii!