Täytyykö työnantajalle todistaa, että on koulutus vai riittääkö se että väitän niin?
Mitä jos laitan cv; n tietoihin koulutuksen, mitä en ole oikeasti käynyt?
Kommentit (27)
Julkisella puolella nuo on tärkeitä ja pitää olla todistukset näyttää. Yksityispuolella taas ei ole kukaan mitään kysellyt. Työtodistuksia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteesa ei , mutta olet kusessa jos teet ison virheen joskus.
Täytyy siis olla varovainen
Kyllä mulla on tarkastettu pätevyys jokaisessa työpaikassa, johon minut on valittu. Riippuu tietysti millaista työtä haet. Kassaksi pääsee ilman koulutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella nuo on tärkeitä ja pitää olla todistukset näyttää. Yksityispuolella taas ei ole kukaan mitään kysellyt. Työtodistuksia kyllä.
Päinvastoin. Yksityisellä puolella ovat tarkkoja ja julkisella puolella se ei ole niin justiinsa.
Laita vaan. Muista myös lisätä koulutukset some-tileihisi. Jos vaatii todistusta, tee sellainen. Toimii, jos et hae sote-alalle, supoon, maanpuolustukseen, poliisiksi, vartijaksi tms.
Ei tarvi. Minä pääsin sydänkirurgiksi kun väitn olevani sydänkirurgi. Mitään todisteita ei kysytty. Kaveri pääsi samalla tavalla liikennelentäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Yksityisellä puolella ovat tarkkoja ja julkisella puolella se ei ole niin justiinsa.
Ei pidä paikkaansa. Julkisella pätevyysvaatimukset lukevat laissa, eli jos pomo ei pätevyyttä tarkista, niin hän rikkoo lakia ja saa itse kenkää. Eli kyllä ne aina tarkistaa pätevyydet.
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan. Muista myös lisätä koulutukset some-tileihisi. Jos vaatii todistusta, tee sellainen. Toimii, jos et hae sote-alalle, supoon, maanpuolustukseen, poliisiksi, vartijaksi tms.
Onko laitonta tehdä feikki todistuksia?
Miksi ihmeessä valehtelisit koulutuksestasi? Ei ole järin hyvä alku työsuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi. Minä pääsin sydänkirurgiksi kun väitn olevani sydänkirurgi. Mitään todisteita ei kysytty. Kaveri pääsi samalla tavalla liikennelentäjäksi.
Tuossa touhussa viaton voi kuolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petos.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä valehtelisit koulutuksestasi? Ei ole järin hyvä alku työsuhteelle.
Jos työ vaati koulutuksen, mitä minulla ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, kaikki todistukset pitää esittää julkisella puolella. Alkuperäinen tutkintotodistus, josta piti vielä antaa kopio. Ja sama prosessi työtodistuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa touhussa viaton voi kuolla
Mihin viaton tarvitsee sydänkirurgia? Kirurgia tarvitaan silloin kun sydämessä on vikaa, silloin kun on sydämessä vikaa, ei ole viaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. https://yle.fi/a/74-20000862 Ei kannata, koska helppo tarkistaa. T. edellinen
Pakko se on huijata, kun muuten ei pääse töihin