Huhtikuisten torstai!
Heräsin yöllä kipeään supistukseen ja samanaikaiseen kramppiin pohkeessa. Kampesin itseni ylös ja menin katselemaan telkkaria. Supistuksia tuli noin tunti kymmenen minuutin välein ja sitten loppuivat. Edellisenä yönä oli myös pari tuntia kipeitä supistuksia ja eilen olikin maha koko päivän " menkkamaisen" kipeä. Jospa se vähän kypsyttelisi paikkoja ja olisi lähtö synnärille muutaman päivän sisään tiedossa.
Joku muukin täällä eilen kirjoitteli että kipeiden supistusten aikana tuntui siltä kuin vauva painuisi alemmas ja paikat aukenisivat, mulla oli toissayönä ihan sama tunne. Viimeöiset supistukset eivät olleet yhtä voimakkaita kuin toissayönä.
Supistusten jälkeen ehdin nukkua tunnin ja sitten esikoinen heräsi. Olis väsyttänyt ihan hirveesti. Nyt on tenava syönyt aamupalan, pukenut vaatteet päälle, hampaat on pesty ja katselee lastenohjelmia telkkarista. Taidan laitella itseäni vähän kuntoon ja mennä ottamaan nokoset sohvalle ennen esikoisen hoitoon vientiä. Mieskin kuorsailee vielä makkarissa yövuoronsa päätteeksi.
Katselinkin eilen, että meitä on täällä monta, jotka mennään aivan samoilla viikoilla ja päivillä. Otetaanko skaba kuka ehtii ensin synnärille?
päivän plussat:
raskaus lähenee loppuaan
esikoisella hoitopäivä
nyt ei satu mihinkään
finemo 39+3
Kommentit (24)
Päivällä olin kirjastossa kahvilla kavereiden kanssa. Kun oltiin lähdössä pois, niin tunsin, että taas jotain valahti pikkuhousuihin. Menin sitten vessaan ja huomasin, että oli tullut ihan housuista läpi farkkuihin iso kiva läntti. Onneksi olen kuljettanut varahousuja jo jonkin aikaa mukana lapsiveden menon varalta. Vaihdoin sitten housut siellä vessassa. Nyt vain ihmettelen, että mitähän se oli. Neuvolassa sanottiin, että se voi olla valkovuotoa, jossa voi olla mukana lapsivettäkin (aamulla siis, kun kysyin asiasta yleensä), mutta noin paljon? Mitähän sitä ois tullut, puoli desiä tai vajaa. Supistellut ei oo mitenkään normaalia enempää. Ehkä mä siis vain jatkan tätä normaalia menoa. Tiistainapa on sitten se polikäynti, niin kattotaan... Aamulla lapsivettä oli kuitenkin neuvolan tädin mukaan ihan hyvin. Ettei se nyt ainakaan ihan kuivilla siellä kohdussa kölli tuollaisen määrän jälkeen.
Vauva on ollut koko päivän melko hiljaa. Rupesin jo tosissani huolestumaan, just kun pääsin sanomasta, että se ei ole hiljaa. Häiriköin ja tökin sitä sitten oikein urakalla, join pari lasia mehua, ja sain sen hereille. Nyt potkii taas :).
Kerttu rv 41+0 edelleen
en sitten saanut iltapäivällä mitään aikasiksi! En kerenny mukamas ees tontille kyttäilemään mitä siellä on tapahtunut. Kaupassa kävin ja siinä kaikki.. :/
Olisi se kiva että olisi ees merkkejä että tuo kaveri tulee pihalle mutta ei merkin merkkiä.. Jotenkin sitä vaan on niin kärsimätön vaikka tietää että se tule sieltä ulos kun on siihen valmis. On tämä ihmis luonto kummallinen.
AAH! Täällä sataa räntää ja ihan harmaata. Toivottavasti huomenna on paremman näköstä etttä ei mene koko päivä käsille.. Eikä iske masis :(
Mutta nyt jääkaapin kautta sohvalle!
Yksi Plussa loppuun
+++ viikonloppu perheen kesken (isäni lähtee reissuun) AAH ihanaa! Paitsi ukko on lauantain töissä mutta onhan ilta aikaa olla yhessä jos vaikka likan sais aikasii maate ;)
Koitetaanhan kaikki jakautua!
Heippa kaikille! Minä olen kirjoitellut lähes täysin tuolla enskattarien pinossa mutta lueskellut teidän huhtisten kuulumisia, koska omakin la on 26.4. Nyt täältä löytyy aika monta " kohtalotoveria" kun vauvelin syntymää odottaa jokseenkin kärsimättömänä. Minä siis ensimmäistä lasta odotan.
Niin ja olihan mulla yksi kysymyskin mielessä. Onko teillä muilla ollut päänsärkyä näin odotuksen lopulla? Neuvolakäynneillä paineet ja pissa olleet joka kerta ok. Tänään ja eilen ollut vaan sellainen raskas tunne päässä ja erityisesti tänään väsymys. Yöt välillä tosi huonoja, eli nukkumisesta ei tule mitään, mutta viime yönä kyllä nukutti. Siitä huolimatta unta riitti ennen Teho-osastoa ja nyt on sellainen fiilis, että kun peiton alle kömmin niin uni tulee taas. Voisiko enteillä synnytyksen lähestymistä?
Vauva oli eilen hirmuisen vilkas, tänään vähän hiljaisempi päivä. Onneksi iltapalan syönnin jälkeen pientä pungertamista masusta alkoi tuntumaan, joten siellä voidaan kaiketi hyvin.
Kai tässä täytyy könytä hammaspesulle ja nukkumattia odottelemaan.
Kauniita unia kaikille teille!
t. iida-linnea rv 39+0
Tännehän oli viestiä pukannut tänään oikeen urakalla. Onnea uusille vauvoille ja niille joilla jotain tapahtuu...mutta mitähän uskaltas toivoa meille yliaikaisille, joilla EI tapahdu yhtään mitään...pitkää pinnaa..?
Hohhoijaa. Koko päivä täynnä toimintaa. Aamulla tein oikein kunnon siivoukset, kauppareissut. Ainut mitä sain oli selän ihan jumiin..ei suppareita ei mitään...
Mummo tuli kattoo poikaa ja pääsin kokoukseen ja kaupungille shoppailee. Mitäpä sitä muutakaan vois kun aikaa kuluttaa. Näin pari tuttua ja päivittelivät masun kokoa..ja sain myötätuntoa yliaikaisuudesta.
Onneksi ilma on vielä tänään ollut aurinkoinen, se on mulla ainakin piristänyt.
Poika haluaa nyt pelaamaan pelejä, joten huomiseen..
Tikanpoika 40+3