Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi havittelee lisää valtuuksia - lakiesityksissä ehdotetaan esim salaisten kotietsintöjen sallimista

Vierailija
22.11.2025 |

IS:

^^Salaisella pakkokeinolla tarkoitetaan pakkokeinoa, jota voidaan käyttää esitutkinnan aikana salassa sen kohteelta. Tällaisia ovat esimerkiksi telekuuntelu ja -valvonta.

Salaisiin pakkokeinoihin ehdotetaan lisättäväksi salainen paikkaan kohdistuva etsintä ja osallistuvan tietolähteen käyttö. Ampuma-aserikos halutaan lisätä ylimääräisen tiedon käyttöä koskevaksi perusterikokseksi.

Lisäksi työryhmä ehdottaa vangitsemisen edellytysten selkeyttämistä ja uutta yleisen järjestyksen tai turvallisuuden vaarantumisen uhkaan perustuvaa vangitsemisperustetta.^^

-Suomeksi tämä tarkoittaa, että poliisin ei enää tarvitsisi kertoa asukkaalle, että ovat tehneet kotietsinnän. Kotietsinnän tekeminen on tähänkin asti ollut sallittua asukkaan poissaollessa, mutta siitä on täytynyt ilmoittaa asukkaalle 2 vuoden kuluessa kotietsinnästä. Ymmärtääkseni tämä uusi laki voi tarkoittaa vain sitä, ettei kotietsinnästä tai -etsinnöistä tarvitsisi ilmoittaa asukkaalle koskaan myöhemminkään.

Mutta mitä tarkoittaa osallistuvan tietolähteen käyttö? Osallistuvan? Edelliseen skenaarioon viitaten; naapuri oikeutetaan käymään asunnossa osallistuvana tietolähteenä? Onhan tietolähdetoiminta nytkin sallittua, mikä tämä osallistumislisäys nyt tässä on?

Ihmetyttää myös että yleisen järjestyksen vaarantumisen UHKA, ei siis itse vaarantuminen, jo olisi vangitsemisperuste. Vankilaan jostain epämääräisestä järkestyshäiriön uhasta - jonka vain poliisi tietää?

Miksi poliisi haluaa tällaisia oikeuksia? Saadakseen jälkikäteen lailliseksi kaiken mitä tähänkin mennessä ovat salaa puuhanneet?

Kommentit (551)

Vierailija
321/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus tekevät kotietsinnän kun ei ole mitään salattavaa!

Kun lähdet tänään töihin, muista jättää ulko-ovi auki koska sinulla ei ole mitään salattavaa.

Mikä sinua niin jännittää ajatuksessa että virkavalta tarvittaessa tutkii kotiasi? Minua ei mikään. Anteeksi mutta jotain epäilyttävää on tuollaisessa virkavallan pelkäämisessä.

Jos ei ole syytä epäillä mistään niin miksi tulisivat, luuletko tosissasi että tekevät huvikäyntejä?

nim.merk. ulko-ovi lähes aina auki (ei kerrostalo)

Muista siivota ettei ole kuvia asunnosta iltasanomissa. Lapsen leluja lattialla, olet epäsiisti. 

En jaksa siivota🤗😁😅

Vierailija
322/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lähdet tänään töihin, muista jättää ulko-ovi auki koska sinulla ei ole mitään salattavaa.

Mikä sinua niin jännittää ajatuksessa että virkavalta tarvittaessa tutkii kotiasi? Minua ei mikään. Anteeksi mutta jotain epäilyttävää on tuollaisessa virkavallan pelkäämisessä.

Jos ei ole syytä epäillä mistään niin miksi tulisivat, luuletko tosissasi että tekevät huvikäyntejä?

Muista siivota ettei ole kuvia asunnosta iltasanomissa. Lapsen leluja lattialla, olet epäsiisti. 

Mitä se haittaa että olen epäsiisti? 

Nyt alan epäillä että täällä on paljon kulissi-ihmisiä. Miettivät vimmalla että mitähän ne muutkin minusta oikein ajattelevat... Lapsellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi. 

Mutta vauvalla on ketjuja missä on kuvia vaikka sotkuisista vuokra-asunnoista. Ihminen voi olla vaikka masentunut eikä nykyään saa siivousapua kuin maksullisena. Vuokraisännät julkaisee näitä kuvia netissä. Ei sairaudet kuulu vuokraisännille. Ymmärrän korvausten pyytämisen, mutta en kuvien jakamista koko Suomen kansalle.

Vierailija
324/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunutkasn,olen kohta melkein liikunta kyvytön ,mieheni burnoutissa ei ole voimia siivota eikä hinkata paikkoja liian raskasta!

Vierailija
325/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai joku on tehnyt kansalaisaloitteen tuota vastaan

Tuollaisen yleistä järjestystä uhkaavan kansalaisaloitteen allekirjoittajat joutuisivat automaattisesti valvonnan alaisiksi jo nyt.

Vierailija
326/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole masentunutkasn,olen kohta melkein liikunta kyvytön ,mieheni burnoutissa ei ole voimia siivota eikä hinkata paikkoja liian raskasta!

Niinpä, vuokraisännät jakavat kuvia jopa iltasanomiin. Et tiedä mitä ihminen on elämässään kokenut. Ymmärrä, että asunnosta pyydetään vaikka remontti korvauksia, mutta en kuvien jakamista nettiin, vaikka vuokraisäntä olisi kuinka suuttunut. Sitten pitäisi myös laittaa selittävä syy eli vuokralaisen sairaudet ja muut elämässä sattuneet kamalat jutut. 

Vierailija
327/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun netissä on kuvia näistä sotkuisista vuokra-asunnoista niin pitäisikö laittaa koko kansalle myös tämän henkilön terveystiedot. Masentui, kun lapsi kuoli. 

Kai sinä nyt missä tahansa elämän tilanteessa joka viikko itse imuroit ja peset asunnon lattiat, pyyhit pölyt, peset vessat, pyykit kaiken joka viikko siivoat tapahtui elämässä mitä tapahtui. 

Vierailija
328/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisilla käy siivoojat. 

Vierailija
329/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä muutakin tekemistä kuin koko ajan hinkata paikkoja keskityn elämästä nauttimiseen.

Vierailija
330/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuslaisilla käy siivoojat. 

Huvittaa nämä tyypit, joilla käy siivooja tai vaimo siivoaa yksin ja sitten arvostellaan onko muilla siistiä. 

Vierailija
331/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla seksileluja?

Mulla on salaisia ruokareseptejä mitä en halua muille kertoa ja leivonta reseptejä. 

Vierailija
332/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla seksileluja?

Mulla on salaisia ruokareseptejä mitä en halua muille kertoa ja leivonta reseptejä. 

+ en halua, että muut tietävät mitä kauneusrasvoja käytän.

Vierailija
333/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni käy  siivoojaa samoin hetken aikaa myös sisarellani.

Vierailija
334/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osta enää seksileluja. Joku voi penkoa kaappeja tietämättä. Päiväkirjat tuhotaan ja.

Vierailija
335/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla seksileluja?

+ en halua, että muut tietävät mitä kauneusrasvoja käytän.

Kotietsinnästä mikä on ollut turha pitäisi saada korvauksia. Siinä loukataan yksityisyyttä. 

Korvauksia odotellen😅😁🤗

Vierailija
336/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei osta enää seksileluja. Joku voi penkoa kaappeja tietämättä. Päiväkirjat tuhotaan ja.

Nuorena kirjoittanut päiväkirjaa. Pitää silputa roskikseen. 

Vierailija
337/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kirjoittanut päiväkirjaa. Pitää silputa roskikseen. 

Tykkäsin siitä pojasta.

Vierailija
338/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes päiväkirjoissa ole mitään salattavaa,sikäli että kukaan edes  käsialastani saa mitään selvää!

Vierailija
339/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin voi rakentaa ääni ansoja jotka laukeaa esim liikkeestä tai kosketuksesta. Kun ansa laukeaa niin kaiuttimesta alkaa kuulua esim naisen kauhistunut ääni joka kiljuu: apua raiskaus poliisi ....

Vierailija
340/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän käyvät "salaa" :D

Jokaikinen soppi on kameroissa ja tilakuunneltavissa, tallenteet pilvessä ympäri planeetan.

Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi