Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Minä esimerkiksi. Toki käytän joka aamu ja ilta bideetä ja pesen kainalotkin joka päivä, mutta en juuri hikoile, eikä hikeni haise. Hiuksenikin rasvoittuvat hitaasti, joten tarve niiden pesulle on kerran viikkoon. Miksi siis lotrata päivittäin suihkussa ja kuivattaa ihoa turhan takia?
Olen 33 vee ja ihan perusterve ihminen. Kilpirauhasen vajaatoimintaakaan minulla ei ole, kuten joku tässä ketjussa ehdotti.
Ihme ketju! Ihmiset ylentää itseään, kun kertoo peseytyvänsä usein. Samat tyypit varmaan käyttää kaiken maailman hajusteita ja hajuvesiä puhtaan kehonsa päälle suihkuttaen. Enemmän nämä ko. tyypit minua ahdistaa, kuin ns. liian harvoin suihkussa käyneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Minä esimerkiksi. Toki käytän joka aamu ja ilta bideetä ja pesen kainalotkin joka päivä, mutta en juuri hikoile, eikä hikeni haise. Hiuksenikin rasvoittuvat hitaasti, joten tarve niiden pesulle on kerran viikkoon. Miksi siis lotrata päivittäin suihkussa ja kuivattaa ihoa turhan takia?
Olen 33 vee ja ihan perusterve ihminen. Kilpirauhasen vajaatoimintaakaan minulla ei ole, kuten joku tässä ketjussa ehdotti.
Päivittäinen suihku ei edelleenkään ole "lotrausta". Ihan päivittäinen perustoiminto, jolla hoidetaan henkilökohtaista hygieniaa. Kerran viikossa suihku - tai edes 2-3 kertaa - on sellainen tahti, että jokaikinen likaantuu melkoisesti. Hiki ei ole yhtä kuin norona valuva haiseva kuona vaan ihan jokaisella tulee päivän aikana sekä oman hehon kuona-aineita että ulkoisia epäpuhtauksia ihoon ja vaatteisiin. Nämä kaikki viet sänkyyn mukanasi hautumaan sinne aromipesään. Niistä öttiäiset toki tykkää, joten teet kyllä palveluksia miljoonille.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ketju! Ihmiset ylentää itseään, kun kertoo peseytyvänsä usein. Samat tyypit varmaan käyttää kaiken maailman hajusteita ja hajuvesiä puhtaan kehonsa päälle suihkuttaen. Enemmän nämä ko. tyypit minua ahdistaa, kuin ns. liian harvoin suihkussa käyneet ihmiset.
Eiköhän nämä "jätän nyt taas pesun väliin, niin sipaisen hajuvettä sumuverhoksi" ole yleisempiä. Hygieniastaan huolta pitävät taitaa olla useinmiten myös maltillisia eri hajusteiden suhteen. Likaiset ihmiset taas yrittävät peittää hajuja, kuten ammoisina aikoina Keski-Euroopassa. Täit ja luteet kiittivät kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse hajuvesiä kun en haise likaiselle. Eiköhän tämä ole teidän hikisten tapa peittää hajujanne.
Eikö ihmiset pese joitain likaisimpia paikkojaan joka päivä!? Eikö oikeasti?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen suihku ei edelleenkään ole "lotrausta". Ihan päivittäinen perustoiminto, jolla hoidetaan henkilökohtaista hygieniaa. Kerran viikossa suihku - tai edes 2-3 kertaa - on sellainen tahti, että jokaikinen likaantuu melkoisesti. Hiki ei ole yhtä kuin norona valuva haiseva kuona vaan ihan jokaisella tulee päivän aikana sekä oman hehon kuona-aineita että ulkoisia epäpuhtauksia ihoon ja vaatteisiin. Nämä kaikki viet sänkyyn mukanasi hautumaan sinne aromipesään.
Hah, näin täällä kirjoittelevat ovat vain kateellisia, kun joutuvat käymään suihkussa ja pesemään hiukset päivittäin. Kaikkien ei tarvitse, hyväksykää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen suihku ei edelleenkään ole "lotrausta". Ihan päivittäinen perustoiminto, jolla hoidetaan henkilökohtaista hygieniaa. Kerran viikossa suihku - tai edes 2-3 kertaa - on sellainen tahti, että jokaikinen likaantuu melkoisesti. Hiki ei ole yhtä kuin norona valuva haiseva kuona vaan ihan jokaisella tulee päivän aikana sekä oman hehon kuona-aineita että ulkoisia epäpuhtauksia ihoon ja vaatteisiin. Nämä kaikki vi
Hah, näin täällä kirjoittelevat ovat vain kateellisia, kun joutuvat käymään suihkussa ja pesemään hiukset päivittäin. Kaikkien ei tarvitse, hyväksykää se.
"Joutuvat"? Pääsevät olisi oikea sana :) Hyväksy se, että olet likainen sottapytty.
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei muuta kehumista ole, niin sitten voi keksiä tällaisenkin syyn... Vähän sama kuin kehua sillä, ettei koskaan katso telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vanhempia ihmisiä, jotka ovat koko ikänsä tottuneet peseytymään kerran-pari viikossa.
Kyllä mun isä 76v. käy suihkussa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joutuvat"? Pääsevät olisi oikea sana :) Hyväksy se, että olet likainen sottapytty.
Ja sinä olet kade ;) Pese sinä vain hikinen peffasi päivittäin suihkussa, kun kerran on pakko.
Olen järkyttynyt miten likaisia ja haisevia osa suomalaisista ovat. Itse vaihdan ja pesen kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia. Suihkussa ja saunassa käyn joka päivä.
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt miten likaisia ja haisevia osa suomalaisista ovat. Itse vaihdan ja pesen kaikki vaatteet joka päivä lukuunottamatta päällystakkia. Suihkussa ja saunassa käyn joka päivä.
Niin minäkin. Vaihdan myös petivaatteet ja desinfioin kotini kaikki pinnat joka päivä.
Yäk, nämä haisulit voisivat pysyä kotona. Varsinkin kaupassa ja julkisissa näitä joutuu haistamaan. Joka päiväinen suihku ja vaatteiden vaihto ei ole vaikeaa. Kainalot ja jalat ainakin joka päivä saippualla. Ei siellä suihkussa tarvitse tuntia seisoa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Ellei harrasta päivittäin liikuntaa tai hikoile epätavallisen paljon, suihkussa käynti päivittäin on tarpeetonta. Kahden tai kolmen päivän välein on suurimmalle osalle riittävän usein. KVG, jos et muuten usko.
Vierailija kirjoitti:
Rahan säästö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olet kade ;) Pese sinä vain hikinen peffasi päivittäin suihkussa, kun kerran on pakko.
Mummos oli kade. Siihen aikaan kun ei voinut itse valita puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Vaihdan myös petivaatteet ja desinfioin kotini kaikki pinnat joka päivä.
Etkä vaihda etkä desinfioi. Suihkussa tuskin käyt päivittäin vaikka pitäisi.
Hyi. Haiset taatusti. Jalat tulee pestä päivittäin, samoin ihan koko alakerta mitä et saa mitenkään bideellä pestyä navasta reisiin saakka.