Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Mä käyn ehkä 2 krt viikossa suihkussa.
Alapään saa pestyä pideellä. Kainaloita voi tarvittaessa pyyhkästä pesulapulla (tiedätkö mikä se on?)
Hiuspohjani on kuiva eikä rasvoitu niin päänahalle tekee hyvää olla rauhassa pesujen suhteen.
Alusvaatteet vaihdan joka päivä. En haise. teen toimistotyötä enkä juurikaan hikoile.
Kyllä vanha talo ja suihku kellarissa,ei huvita mennä sinne tärisemään kuin kerran viikossa plus saunapäivä.
Aivan ihana talo ja kesällä paratiisi,mutta syksyn tullen suihkuun ei mene kuin korkeintaan joku igluun tottunut eskimo.
Tulin juuri suihkusta. Eilen ihan poikkeuksellisesti jäi suihku välistä, kun olin niin poikki ja oli jotenkin kipeä olo, ja kyllä oli yököttävä olo aamulla.Selvästi haisin ja olin likainen.
Onneksi on vapaapäivä niin kuurailin kaikessa rauhassa ja vaihdoin lakanat, kun nekin tuntuivat saastaisilta, kun likaisena niissä nukuin.
En kyllä mitenkään pysty käsittämään ihmisiä jotka peseytyvät 2-3 kertaa viikossa! Kyllä itsellä jo päivä välissä on näköjään ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa on normaali ja terve suihkuväli.
Neurootikoilla sitten 2-3 kertaa päivässä.
Vedäksä vaan uudet kuivat vaatteet päälle iltalenkin jälkeen? Hyi.
En käy iltalenkillä eli ei ongelmaa.
Ongelmaksi jää päivän likojen vieminen vällyjen väliin. Hyi.
Mun nuoruudessa 2x viikossa oli normaalia. Pesen enemmän kuin mun lapsuudessa
Ja moni muukin nykyään outo asia oli normaalia. Päivittäinen pesu ei ole liikaa keneltäkään vaadittu. Täällä osa yrittää kaikin keinoin olla menemättä päivittäin suihkuun jostain ihme syy
Kellotapa 30 sekuntia, kun menet suihkuun. Edes puolet pidempi aika ei riitä peseytymiseen. Juttu näköjään katkesi tuossa edellisen lopussa, mutta siis joku sanoi 30 sekunnin suihkun riittävän peseytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Ysärillä käytiin suihkussa 2-3 kertaa viikossa, varmaan sitten suurin osa suomalaisista haisi pahalle? Itse tosin en sellaista muista, olen ysärin lapsi. Suihkuun pääsi 2 kertaa viikossa kun oli sauna. Omakotitalossa asuttiin.
Nykyään ylihygieenisyys on isompi ongelma kuin likaisuus. Suomessa on lapsilla etenkin paljon allergioita koska moni on liian hygieeninen, lapsille ei tule kunnon vastustuskykyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen bideellä vessakäynnin yhteydessä. Iltaisin tai tarvittaessa päivälläkin kainalot ja naaman lavuaarin yllä. Jalat ei hikoa. Noi on likaisimmat kohdat, sitten kun tukka alkaa näyttää likaiselta niin suihkuun. Ei ne käsivarret ja maha ja sääret yms. mitenkään erityisesti likaannu, että niitä tarvitsisi joka päivä pesellä.
Hyi. Haiset taatusti. Jalat tulee pestä päivittäin, samoin ihan koko alakerta mitä et saa mitenkään bideellä pestyä navasta reisiin saakka.
Jos alapääsi likaantuu päivittäin navasta reisiin saakka, niin pelkkä suihku ei vielä auta siihen ongelmaan.
Jos sinä et pese itseäsi sieltä moneen päivään, ei siihenkään suihku enää auta. Yäk olet saastainen.
Nämä pari kertaa viikossa peseytyvät väittävät etteivät haise, koska eivät hikoile. Ihan tiedoksi, että kyllä te haisette. Eräs työkaverini, 60v nainen, pukeutuu siististi ja on tarkka pukeutumisestaan. Mutta, jestas hän haisee välillä pahalle. Taliset hiuksensa pesee kerran kaksi viikossa. Haisee myös välillä tunkkaiselle ja virtsalle. Tietenkään ei itse haista itseään, mutta voin sanoa, että kyllä ympäristöönsä haisee.
Pesen alapään kerran päivässä käsisuihkulla ja vaihdan samalla pikkuhousut. Kasvot ja kainalot pesen lavuaarissa. En usko että työtön, kaikki päivät himassa netflixiä katsova ihminen juuri hikoaa. Suihku kahdesti viikossa riittää hyvin.
(Kesä on toki eri juttu kun hiki valuu solkenaan,silloin viileä suihku kahdesti päivässä)
Vierailija kirjoitti:
En tiiä mutta terveellistä se kyllä olisi. Ihon omat mikrobit suojaa monelta ja vastustuskykykin paranee kun ei nillitä bakteerien kanssa. Bakteerit kuuluvat elämään ja ovat tarpeellisia.
Keitä ovat ne ihmiset, jotka elävät ihmisille epätyypillisen suojatussa elinympäristössä, välttävät eläinkontakteja, ja luulevat olevansa parempia ihmisiä. Minun ympäristössäni pilkunviilaajat ovat sairastuneet syöpään.
Oikein ylihygieenisille idareille 😂
Vierailija kirjoitti:
Pesen alapään kerran päivässä käsisuihkulla ja vaihdan samalla pikkuhousut. Kasvot ja kainalot pesen lavuaarissa. En usko että työtön, kaikki päivät himassa netflixiä katsova ihminen juuri hikoaa. Suihku kahdesti viikossa riittää hyvin.
(Kesä on toki eri juttu kun hiki valuu solkenaan,silloin viileä suihku kahdesti päivässä)
Oletko haistanut sohvaasi? Haiseekohan perseeltä?😅
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan piheyspäissään suihkusta kieltäytyvä laskenut, mitä suihku maksaa, vaikka siellä käy joka päivä? En ole laskenut minäkään, ja tuskin maksaa juuri mitään, mutta vaikka maksaisi paljonkin niin en ilkeäisi olla käymättä päivittäin. Kuvottava ajatuskin.
Teilläpäin ei taida olla veden tasauslaskua käytössä? Helppoa se on lomotella menemään jos maksaa vedestä pelkästään kiinteää hintaa, ilman vuosittaista tasauslaskua
Ex asuu omakotitalossa johon rakennettu asuntoja ja pohjakerroksessa yhteissuihku. Pitkän matkan (kaksi kerrosta alas),suihkutilan koleuden ja sen ettei ikinä tiennyt,oliko joku naapuri ehtinyt ensin ex yleensä vaan pesee kainalot veteen kostutetulla pyyhkeellä (kalju mies niin tukanpesua ei tarvinnut miettiä).
Ja ikävä kyllä hän haisee :( Etenkin muna ja perse. Yksi syy miksi on ex. Pesemättömän perseen, maakellarin,röökin ja partaveden hajucoctail oli vähän liikaa vaikka komea mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä työttömälle? Kuka sitä täällä haistelisi kun asun yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa on normaali ja terve suihkuväli.
Neurootikoilla sitten 2-3 kertaa päivässä.
Vedäksä vaan uudet kuivat vaatteet päälle iltalenkin jälkeen? Hyi.
En käy iltalenkillä eli ei ongelmaa.
Ongelmaksi jää päivän likojen vieminen vällyjen väliin. Hyi.
Mun nuoruudessa 2x viikossa oli normaalia. Pesen enemmän kuin mun lapsuudessa
Ja moni muukin nykyään outo asia oli normaalia. Päivittäinen pesu ei ole liikaa keneltäkään vaadittu. Täällä osa yrittää kaikin keinoin oll
Kellotapa 30 sekuntia, kun menet suihkuun. Edes puolet pidempi aika ei riitä peseytymiseen. Juttu näköjään katkesi tuossa edellisen lopussa, mutta siis joku sanoi 30 sekunnin suihkun riittävän peseytymiseen.
Täällä selitystoimisto kekki alkoi vängätä veden hinnasta, siksi täällä on alettu puhua myös lyhyestä veden valuttamisesta. Itse pesu saa kestää vaikka viikon, jos niin haluaa, mutta 30 sekunnissa saat kyllä valutettua aimo annoksen vettä peseytymiseen. Se ei ole syy olla peseytymättä, jos päivittäin on saatavilla pari ämpärillistä vettä. 99% ihmisistä on kuitenkin saatavilla ihan hyvin tuota melko edullista ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Ex asuu omakotitalossa johon rakennettu asuntoja ja pohjakerroksessa yhteissuihku. Pitkän matkan (kaksi kerrosta alas),suihkutilan koleuden ja sen ettei ikinä tiennyt,oliko joku naapuri ehtinyt ensin ex yleensä vaan pesee kainalot veteen kostutetulla pyyhkeellä (kalju mies niin tukanpesua ei tarvinnut miettiä).
Ja ikävä kyllä hän haisee :( Etenkin muna ja perse. Yksi syy miksi on ex. Pesemättömän perseen, maakellarin,röökin ja partaveden hajucoctail oli vähän liikaa vaikka komea mies.
Yök, tuollaiselta mieheltä ei voisi ikinä edes ottaa suihin 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä työttömälle? Kuka sitä täällä haistelisi kun asun yksin?
No jos itseäsi ei häiritse, niin sitten ok homma.
Vierailija kirjoitti:
"Pitkä matka" oli muinoin puoli päivää kestänyt siirtymä susia vilisevän metsän halki. Nyt kaksi kerrosta on ylitsepääsemätön taival. Me ollaan kusessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta porukkaa, kukaan normaalijärjellä varustettu tolkullinen ihminen ei todellakaan ole sitä mieltä, että suihkussa käynti harvemmin kuin kerran päivässä riittää. Kertoisiko joku jonkin syyn tälle suihkun välttelylle? Ainoa jonka voin jotenkinkaan jollian tasolla ymmärtää, on ihon kuivuminen jos kärsii erityisen herkästä ihosta. Muussa tapauksessa en mitenkään.
Vaikka että sitä itse haistakaan, niin kyllä te haisette.
Ysärillä käytiin suihkussa 2-3 kertaa viikossa, varmaan sitten suurin osa suomalaisista haisi pahalle? Itse tosin en sellaista muista, olen ysärin lapsi. Suihkuun pääsi 2 kertaa viikossa kun oli sauna. Omakotitalossa asuttiin.
Nykyään ylihygieenisyys on isompi ongelma kuin likaisuus. Suomessa on lapsilla etenkin paljon allergioita koska moni on liian hygieeninen, lapsille ei tule kunnon vastustuskykyä...
Lapsille tulisi opettaa normaalit elämisen taidot, mukaan lukien toisten huomioon ottaminen, omasta hygieniasta huolehtiminen, käytöstavat, vanhempien terve kunnioitus - ja myös niitä rajoja ja rakkautta jne. Nyt on nähtävillä aivan toisenlaisia lapsia, joihin törmää. Valitettavasti. Eikä ole niiden lasten vika - joltain jäänyt kasvatus kesken.
Minulla veden tasauslasku yli 200 vuodessa vaikka käyn, suihkussa 2 kertaa viikossa. Että se vesi todellakin maksaa, etenkin kun on pienituloinen. Asun, yksin, ei lapsia, kunnan vuokra-asunto.