Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zeesus vieläkö tästä joku jauhaa..
Kyllä täällä näitä tyhjäpäitä riittää..
Ite oot ku täällä notkut. Mutsis myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittaat varmasti niihin, jotka eivät peseydy kunnolla päivittäin. Niitä kyllä riittää, olen äimistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oot ku täällä notkut. Mutsis myös.
Yhyy nyyh uih kun nyt pahoitin mieleni!
Eihän tuohon ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa tai sääntöä. Ihmisillä on erilainen aineenvaíhdunta, ihon&päänahan rasvoittuminen, jotkut hikoilevat runsaasti ja haisten, toiset eivät lainkaan, toisten työ/harrastukset ovat likaavampia kuin toisten, jonkun täytyy ihosairauden takia peseytyä usein, toisen samasta syystä harvoin jne jne.
Toki on haisuleita ja likaisia ihmisiä jotka eivät puhtaudesta välitä eivätkä siitä miltä muista tuntuu heidän lähellään, töissä, bussissa, kaupassa ym mutta näin yleistäen eiköhän jokainen normaali aikuinen tiedä mikä on itselle sopiva pesuväli.
Toivottavasti lähitulevaisuudessa veden hinta nousee niin per keleellisesti niin katsotaan kuka käy joka päivä suihkussa...
Vierailija kirjoitti:
En käy suihkussa päivittäin, miksi kävisin?
Strategiset paikat: jalat (nousevat vielä lavuaariin), alapään "pillupuhelimella", hiusten pesukin onnistuu sillä, kainalot ja hampaat pesen päivittäin lavuaarissa (hampaat suussa, eivät lavuaarissa), en urheile, en hikoa, en käy töissä, miksi minun pitäisi käydä päivittäin suihkussa ja kuivattaa jo ennestään kuivaa ihoani?
Suihkussa käyn keslkmäärin kerran viikossa, kun haluan lämmitellä, hemmotlla itseäni ja harjata kuivat ihosuomut pois, ennen kokovartalon rasvausta/kosteutusta, helpompaa kuin imuroida päivittäin koko kämppä.
Eikö olisi helpompi mennä sinne suihkuun ja pestä ihan vain ne jalat ja alapää kastelematta itseään muuten? pesulapulla sitten kainalot tai miten. nyt pesetkään lavuaarissa.
Ap kysyi: Oletko työelämässä?
Minä kysyn ap:ta: Oletko suljetulla osastolla ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla vielä ymmärrän, ettei suihkussa joka päivä käydä, mutta aikuisilla hiki haisee. Ette vaan itse sitä huomaa, kun olette niin tottuneet niihin hajuihinne. Me muut ei olla.
Tietysti jos asuu yksin, eikä käy missään niin oma asia.
No periaatteessa kainaloiden pesu onnistuu ilman suihkuakin.
No periaatteessa asuminen onnistuu luolassakin.
Joojoo. Onko uusi ja yllättävä ajatus että pesulaput on keksitty? Niiden avulla saa pestyä ihan saippuallakin ne kainalot, ilman suihkua. Vettä toki tarvitaan.
En tiedä, en halua tuntea heitä, enkä varsinkaan haistaa heitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi: Oletko työelämässä?
Minä kysyn ap:ta: Oletko suljetulla osastolla ?
On se siellä..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lähitulevaisuudessa veden hinta nousee niin per keleellisesti niin katsotaan kuka käy joka päivä suihkussa...
Kunhan naapurilla on asiat huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri. Käy myös tupakalla tosi usein, hississä aina haistaa hänen olleen siellä vaikken näe koko miestä.
Haisevat ihmiset ovat yleensä tupakoitsijoita. Tupakka vie hajuaistin. Long covid potilaat, joilla korona vei sen, olleet puhtaita.
Itse käyn vähintään kerran päivässä suihkussa, yleensä kaksi. Harrastan paljon liikuntaa ja olen muutenkin aktiviinen, niin pakko saada hiet pestyä pois.
Mutta joo, jokainen tavallaan. Kaikki eivät hikoile yhtä paljon. Meillä on kerrostalossa mies, joka haisee ihan järkyttävältä. Ei käy varmaan ikinä suihkussa, eikä varsinkaan pese vaatteitaan. Hissi haisee ihan tupakan, hien, ja likaisten vaatteiden sekoitukselta. Hyvä syy mennä portaita ylös ja alas.
Ootteko miettineet, et voisi olla myös nepsyjä, jotka tarvisi lapsina ja nuorina erityisen paljon ohjausta henk. Koht. Hygieeniaan mutta kaikilla ei oo ollut hyviä vanhempia neuvomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran päivässä on hirvee tuhlaus
Niimpä. Kuten suodatinpussien/purujen käyttö vain kerran, hammastikkujen osto kun niitä saa ilmaiseksi kun noutaa kahvilasta vessakäynnin yhteydessä (vessakäynti kahvilassa säästää yhden vessanvedon kotona päivässä), ja Citymarketin maistiaiskierroksen jättäminen väliin ennen kauppakeskuksen roskisten dyykkaamista.
Mukavaa tietää etten ole ainut joka säästää
Tunnen paljon ikäihmisiä, joille on jo lapsuudesta piintynyt tapa käydä peseytymässä vain kerran viikossa. Monet heistä ovat syntyneet 30-40-luvuilla jolloin ei välttämättä mitään suihkuja ollutkaan, tyyliin sauna pihamaalla. Tuo sauna lämmitettiin vain kerran viikossa ja sillä selvä.
Ihminen tottuu nopeasti omaan hajuunsa, eikä välttämättä tajua lainkaan että muut ympärillä lähes pyörtyvät lian ja hien hajusta.
Kyllähän peseytymisen välttely tai hygienian laiminlyönti ylipäätään ovat merkki elämänhallinnan ongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tällaisia yhteen asiaan fiksoituneita tyhjäpäitä, joiden koko elämä ja persoonallisuus määrittyy sen mukaan. Eivät huomaa milloin asiasta on jo sanottu kaikki tarpeellinen, ja jäävät jankkaamaan ja runk*amaan sen ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käy suihkussa päivittäin, miksi kävisin?
Strategiset paikat: jalat (nousevat vielä lavuaariin), alapään "pillupuhelimella", hiusten pesukin onnistuu sillä, kainalot ja hampaat pesen päivittäin lavuaarissa (hampaat suussa, eivät lavuaarissa), en urheile, en hikoa, en käy töissä, miksi minun pitäisi käydä päivittäin suihkussa ja kuivattaa jo ennestään kuivaa ihoani?
Suihkussa käyn keslkmäärin kerran viikossa, kun haluan lämmitellä, hemmotlla itseäni ja harjata kuivat ihosuomut pois, ennen kokovartalon rasvausta/kosteutusta, helpompaa kuin imuroida päivittäin koko kämppä.
Eikö olisi helpompi mennä sinne suihkuun ja pestä ihan vain ne jalat ja alapää kastelematta itseään muuten? pesulapulla sitten kainalot tai miten. nyt pesetkään lavuaarissa.
Jäärä on päättänyt ettei astu suihkun alle kun kerran viikossa. Periaatteista ei luovuta.
No periaatteessa asuminen onnistuu luolassakin.