Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Päivittäinen peseytyminen kuuluu perushygieniaan. Siinä tapauksessa jos on jotenkin hankalat olosuhteet (ei juoksevaa vettä, avun tarve peseytymiseen tms ) tietenkin ymmärrettävää jos peseytyy harvemmin. Hiusten pesua ei ehkä päivittäin ellei siihen ole erityinen tarve.
Tosi hankalalta kuulostaa joidenkin peseytyminen. Pesualtaassa taiteillaan kainalot, hiukset, varpaat ja alapää. Siinä ajassa ja pienemmällä vaivalla ottaisi jo pikasuihkun.
Ja yksi juttu, kyllä te peseytymättömät haisette, vaikka sitä ei teille kukaan sanoisi. Ei pelkkä hiki, vaan sellainen eltaantunut tali ja lika. Peskää myös vaatteenne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en halua tuntea heitä, enkä varsinkaan haistaa heitä.
Oletko varma että sukulaisesi, tuttavasi ja työkaverisi käyvät sihkussa päivittäin?
Iho kiittää. Eivät luonnonkansat käy suihkussa ja heillä on hyvä iho. Ei hajukaan ole paha kun elimistö palautuu normaalitilaansa.
Minä oon semmonen. En oo töissä, oon masentunut ja välillä menee neljäkin päivää peseytymättä. Kun olin töissä kävin joka ilta suihkussa. Nyt tuntuu etten vaan jaksa ja pysty. Ihan sama jos haisen, en käy missään
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen peseytyminen kuuluu perushygieniaan. Siinä tapauksessa jos on jotenkin hankalat olosuhteet (ei juoksevaa vettä, avun tarve peseytymiseen tms ) tietenkin ymmärrettävää jos peseytyy harvemmin. Hiusten pesua ei ehkä päivittäin ellei siihen ole erityinen tarve.
Tosi hankalalta kuulostaa joidenkin peseytyminen. Pesualtaassa taiteillaan kainalot, hiukset, varpaat ja alapää. Siinä ajassa ja pienemmällä vaivalla ottaisi jo pikasuihkun.
Ja yksi juttu, kyllä te peseytymättömät haisette, vaikka sitä ei teille kukaan sanoisi. Ei pelkkä hiki, vaan sellainen eltaantunut tali ja lika. Peskää myös vaatteenne.
Noh se on teidän ongelma. Viikko riittää ja samoin vaatteille. Eikä mulla ole elämänhallintaongelmia, säästän osakkeisiin ja olen asiantuntijana töissä
Vierailija kirjoitti:
Iho kiittää. Eivät luonnonkansat käy suihkussa ja heillä on hyvä iho. Ei hajukaan ole paha kun elimistö palautuu normaalitilaansa.
Luonnonkansat. Just. Ne jotka elää savimajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Ihme taiteilua, kun homma olisi hoidettavissa tuolla pikasuihkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Ihme taiteilua, kun homma olisi hoidettavissa tuolla pikasuihkulla.
Se tuntuu inhottavalta, asunnot on nykyään kylmiä suurimman osan vuodesta.
Näitä lukematta. Monikohan näistä päivittäin pari kertaa suihkussa kävijöistä maksaa itse vesilaskunsa todellisen kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukematta. Monikohan näistä päivittäin pari kertaa suihkussa kävijöistä maksaa itse vesilaskunsa todellisen kulutuksen mukaan.
Suihkun ei tarvitse kestää puolta tuntia. Selitys ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka vähentävät pesukertoja talvella: eikö silloin pää haudu pipon alla ja jalat muhi paksujen sukkien sisällä vielä löykäävimmiksi?? Mikä on tuossa se logiikka, että vähennetään pesukertoja entisestään?
Ei. Otan pipon pois, jos tulee kuuma. Käytän villasukkia ympäri vuoden. Villasukissa jalat eivät erityisemmin muhi, ja tarkoitan nyt sukkia, jotka oikeasti ovat villaa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lähitulevaisuudessa veden hinta nousee niin per keleellisesti niin katsotaan kuka käy joka päivä suihkussa...
Sen lisäksi että olet haiseva sontaläjä, olet vielä mielisairas psykopaattikin. Huku paskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi juttu, kyllä te peseytymättömät haisette, vaikka sitä ei teille kukaan sanoisi. Ei pelkkä hiki, vaan sellainen eltaantunut tali ja lika. Peskää myös vaatteenne.Noh se on teidän ongelma. Viikko riittää ja samoin vaatteille. Eikä mulla ole elämänhallintaongelmia, säästän osakkeisiin ja olen asiantuntijana töissä
Hitto sä olet sairas. Kuvottava kusenhajuinen kitupiikki. Anna kun arvaan: toisessa ketjussa ruikutat, miksi et saa naista 🤣
Vierailija kirjoitti:
Loput sijoituksiin 👴🏻👍🏻
Tällaisen minäkin tunnen. Ylempi toimihenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on niin kylmä, että suihkuun menen 1 - 2 x vkossa! Silloinkin lämmittelen ensin peittojen alla ja heti takaisin.. Peseydyn päivittäin enkä haise. Asuntoa on tutkittu jo x 2, 3 kerta tulossa - kestänyt jo 10 v. Veto ja kosteus aiheuttavat aivan järkyttävän tunteen asua. Sisällä on pidettä 4 paitaa, 2 housuja, sukat ja villasukat jne. Ulkoilman lämpötilan ollessa + 9 - - 10 patterit ovat vain kädenlämpöiset. Kunnon pakkasella täällä on normaalin lämmintä ja silloin on aivan ihanaa. Isännöitsijä ei asiaan reagoi. Yhtiön 1 asuntoon on aikanaan kuulemma jouduttu tekemään 'lämpöremontti' - ja sehän oli maksanut. Hui kamala! Mainittakoon, että asunnon sijainti on yhtiön ainoa vastaava, samanlaista ei ole.
Seliseli. Olisko muutto mitään, jos on noin saatanan vaikeeta?
Mulla iho kuivuu nyt kun kylmenee, mutta käyn silti suihkussa joka toinen päivä. Jos jää pitempi väli niin huomaan itsekin että haisen. Vaatteitten kanssa olen tarkka, etteivät ne ala haista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese varpaitani ikinä. Siinä ne lastuu kun seisoo suihkussa
Jalat antavat kodin miljoonille ja miljoonille bakteereille. Kuinka usein ne tulisi pestä?
Vastaus: JOKA PÄIVÄ
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/5dddf3e4-9317-4e74-bbd2-8d93d…
En todellakaan rupea jalkojani pesemään päivittäin saippualla! Iho on tarpeeksi kuiva ilmankin.
Ja mitä väliä, vaikka olisi miljoonia ja miljoonia bakteereja, kun eivät kuitenkaan aiheuta mitään sairautta, eikä jalat haisekaan? Muut ruumiinosat kyllä voi haista jos en pääse peseytymään, mutta jalat jostakin syystä ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkun ei tarvitse kestää puolta tuntia. Selitys ontuu.
Säästäväisen talouden kylpyhuone on talvella niin kylmä, että suihkusta on vaikea lähteä.
Ne ovat todella haisevia ja saavat heti paikan bussissa kun muut ei pysty hengittämään.
Jep. Pesulapuilla hoivakodeissakin vuodeasukkaat pestään, suihku kerran viikossa.