Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masentunut. Vaikea saada mitään aikaan niin jää käymättä.
Tämä on usein masentuneilla, että laiminlyödään perushyginia mikä vain lisää sitä masentuneisuuden kiertoa. Varmasti se suihkuun raahantuminen tuntuu vaikealta masentuneelta, mutta eikö siitä sitten kuitenkin tule itselle parempi mieli kun puhdas ja raikas olo?
Mulla on diagnosoitu vaikea masennus ja mulle se suihku on päiväni kohokohta. Olen kyllä aina ollut puhtautta rakastava ihminen, että ehkä johtuu siitä. Samaten kodin puhtaus on mulle ollut tärkeä myös masentuneena ja masentuisin vaan entistä enemmän jos eläisin sotkussa.
Varpaiden välinöytä ja kynsien alle jäävä möhnä on pahinta mitä tiedän. Ja ihmiset eivät jalkoja välitä pestä päivittäin? Hyi helvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaudun: silppuduunari likaisessa työympäristössä. Ei mitään järkeä käydä suihkussa useammin kuin kerran viikossa, kun samat kakat on iholla joka tapauksessa heti huomenna. Naama-, kainalo- ja alapesu tilanteen mukaan, mutta suihku 1 kerta per viikko (kuumaa vettä ei tule, eli kylmällä).
Päinvastoin, jos käyt suihkussa niin ne samat kakat ei ole sun iholla huomenna. Jos et käy suihkussa niin sulla on ne edelliset kakat ja vielä enemmän kakkaa. Jos käyt vain kerran viikossa niin sulla on 7-kertainen määrä sitä kakkaa iholla verrattuna suihkussa päivittäiseen käymiseen. Ja miksi kukaan haluaisi viedä niitä päivän kakkoja mukanaan kotiin ja sänkyyn . vaikka seuraavana päivänä tulisikin lisää.
Työolojani on vaikea sen tarkemmin kuvata, kuin että äärikakkaista duunia on. Lämpimän veden puuttuminen vie kaikki halut tuhlata luonnonvaroja ja tuhota ilmastoa suihkussa läträämällä. Lisäksi kylmälläkin vedellä on meidän taloyhtössä niin hunajainen hinta, että käymättä jää, jos ei edellä mainittu hätätila ole. Kesäisin olen kyllä innokas järviuimari, eli kesäkaudella hygienia on ihan toista luokkaa, kuin esim. nyt.
Miten voi puuttua lämmin vesi taloyhtiössä? Eikö tuo ole ihan lakisääteinen asia, että taloyhtiössä on lämmitys ja lämmin vesi toimivina?
Päivittäinen pesu on joidenkin mielestä lutraamista? Hahahhaha!
Silloin peseydytään kun ollaan likaisia. Miksi puhdasta ihmistä pitäisi pestä ?
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä siis.
Vierailija kirjoitti:
Jos käy kerran päivässä suihkussa miten voi olla ne viimeiset tunnit ennen suihkua kun on jo tosi likainen?
Eikö yökötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä siis.
Aamuin illoin. Sontatoope. Oksettaa ajatellakkin. Koko päivä paskoissaan. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä siis.
Aamuin illoin. Sontatoope. Oksettaa ajatellakkin. Koko päivä paskoissaan. Yök.
Siinnä välissäkin olisi hyvä käydä ettei lika pääse pinttymään ihoon.
En pese varpaitani ikinä. Siinä ne lastuu kun seisoo suihkussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten moni suhtautuu suihkuun niin negatiivisesti ja pitävät sitä ikävänä asiana. Itse olen aina kokenut suihkussa käymisen iloksi ja on aivan ihanaa hypätä suihkuun rentoutumaan päivän päätteeksi.
Rahantuhlauista
Paras ja yksi tärkeimmistä asioista mihin rahaa voi käyttää on puhtaus ja oma hyvä olo. Ja eihän siellä suihkussa tuntikaupalla tarvitse olla jos rahankäyttö huolettaa, viiden minuutin suihku nyt ei paljon rahaa vie.
Jokainen euro lasketaan. Euro pois osakkeista. En oo tehnyt 500 000e salkkua tuhlaamalla
Vierailija kirjoitti:
Jalat antavat kodin miljoonille ja miljoonille bakteereille. Kuinka usein ne tulisi pestä?
Vastaus: JOKA PÄIVÄ
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/5dddf3e4-9317-4e74-bbd2-8d93d…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten moni suhtautuu suihkuun niin negatiivisesti ja pitävät sitä ikävänä asiana. Itse olen aina kokenut suihkussa käymisen iloksi ja on aivan ihanaa hypätä suihkuun rentoutumaan päivän päätteeksi.
Rahantuhlauista
Paras ja yksi tärkeimmistä asioista mihin rahaa voi käyttää on puhtaus ja oma hyvä olo. Ja eihän siellä suihkussa tuntikaupalla tarvitse olla jos rahankäyttö huolettaa, viiden minuutin suihku nyt ei paljon rahaa vie.
Jokainen euro lasketaan. Euro pois osakkeista. En oo tehnyt 500 000e salkkua tuhlaamalla
Tapansa kullakin. Itse ottaisin mieluummin 499 000 osakesalkun ja mahdollisuuden käydä suihkussa just silloin kun lystään.
Joka päivä suihku on kyllä ihan parin viime vuosikymmenen aikana yleistynyt. Ennen käytiin kerran viikossa saunassa ja aamuisin pestiin kainalot ja alakerta tarvittaessa. Ei ole mitenkään välttämätöntä käydä joka päivä suihkussa.
Nykyaika on aivan naurettavaa ylihygieniaa ja haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahantuhlauista
Tapansa kullakin. Itse ottaisin mieluummin 499 000 osakesalkun ja mahdollisuuden käydä suihkussa just silloin kun
Euro kertaantuu. Vessan vedoissa voi säästää, vedän vessan illalla tai paskan jälkeen. Muuten en. ostan -60 prosentin ilta-alesta ja -30% tuotteita. Käytän suodatinpussit uudestaan ja ostan vaatteet UFFin alepäiviltä jne. Menen julkisilla pummilla ainakun voin ja säästän joka ikisessä asiassa missä voin. Työpaikallakaan en syö, tuon omat itsetehdyt eväät. Haaskausta syödä työpaikkalounaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalat antavat kodin miljoonille ja miljoonille bakteereille. Kuinka usein ne tulisi pestä?
En pese ja mitään ei ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaika on aivan naurettavaa ylihygieniaa ja haaskausta.
Suihku päivässä ei millään mittapuulla ole haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese ja mitään ei ole tapahtunut.
Muut saa sinulta sienen. Eikä se ole kanttarelli.
Kerran viikossa suihkuun menevät pyrkivät 15 euron tai jopa sen alle vesilaskuun/kk/henkilö ja asuvat omakotitalossa tai taloyhtiössä, jossa vesi veloitetaan kulutuksen mukaan. Minulla vesilasku on n. 28 euroa/kk ja yhden hengen talous kerristalossa eikä silläkään summalla ole veden kanssa lotrattu ja tämä lienee melko normaali vesilaskun suuruus/kk. Jos menee älyttömyyksiin veden säästämisen kanssa asumismukavuus ja hygiekian hoito alkaa kyllä kärsiä.