Keitä ovat "kerran viikossa suihkuun" -ihmiset?
Kommentit (923)
Vierailija kirjoitti:
Niin siis, mikäli hiukset eivät pahasti rasvoitu, eikä ihminen hikoile ylenmäärin, varsin hyvin pärjää pikkupesuilla useamman päivän. Jokaisesta huushollista löytyy bidee ja varvasvälinsä voi pyyhkäistä kosteuspyyhkeellä.
Kuivan ihon omaavat ihmiset pärjäävät paremmin, kun päivittäinen luttaaminen kalkkipitoisella vedellä ja saippualla jää vähemmälle.
Atopian kanssa pahinta mitä voin tehdä on jättää päivittäinen peseytyminen väliin. Jos oikein hikoilen tai teen likaisia hommia, toinenkaan kerta ei tee huonoa. Iho on kuiva, mutta pysyy ehjänä ja kutina ja ärsyyntyminen pysyvät poissa, kun ei muhi liassa.
Seuraan välillä TikTokia, ja siellä repesi melkein vastaava "kauhistelu" kun mustat eivät olleet uskoa etteivät saastaiset valkoiset yleensä käytä peseytyessään "pesurättiä" (washcloth). Kuinka on, te vähintään päivittäin suihkussa käyvät, käytättekö minkälaisia kuurausvälineitä ja -aineita jotta saatte kaiken sen saastan pestyksi pois? Ja varmaan pesette vaatteetkin aina yhden käyttökerran jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Seuraan välillä TikTokia, ja siellä repesi melkein vastaava "kauhistelu" kun mustat eivät olleet uskoa etteivät saastaiset valkoiset yleensä käytä peseytyessään "pesurättiä" (washcloth). Kuinka on, te vähintään päivittäin suihkussa käyvät, käytättekö minkälaisia kuurausvälineitä ja -aineita jotta saatte kaiken sen saastan pestyksi pois? Ja varmaan pesette vaatteetkin aina yhden käyttökerran jälkeen?
Mustilla tuo pesuliinan ym. vastaavan käyttö taitaa liittyä myös osittain siihen että kuollut ihosolukko tekee heidän ihostaan harmahtavan, eli sitä käytetään kuorimiseen.
Olen melko ma ahanmuuttokriittinen ja asun m amulähiössä mutta yksi ehdottoman hyvä puoli tulijoiden kulttuurissa on: kukaan ei haise likaiselta ja ulkoinen olemus on siisti. Vastaantulevat haisulit ovat 95% suomalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Montakos kertaa itse haisuli käännät kalsarit ja sukat ennen pesua?
Vierailija kirjoitti:
MENE PESULLE!
Kävin eilen. Menen ehkä ma tai ti seuraavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee mitään fyysisesti rasittavaa työtä, kuntoile tai urheile niin pärjää tähän vuodenaikaan aika hyvin bidesuihkun, käsien ja kasvojen pesun varassa pari päivää.
Eri juttu sitten kesäkuumalla.
Hyi. Kaikki päivän aikana kerätty lika mukaan sänkyyn?
Vaihdetaan vaatteet kun mennään sänkyyn.
Likojen kera.
Vaikka sinä olet likainen se ei tarkoita että kaikki muut on.
Fysiikan lakeja ei ole vielä onnistuttu kumoamaan. Sori siitä.
Mikään fysiikan laki ei ole se, että kaikki ihmiset likaantuvat yhtä lailla. Riippuu aika paljon työstä ja harrastuksista, tuleeko sitä likaa vai ei. Jos rassaa auton moottoria tai lapioi tallilla paskaa, niin tulee vähän eri tavoin kuin jos harrastaa ristipistoja tai tietokonepelejä.
Ja sitten paljon on kiinni myös biologiasta ja ihon bakteerikannasta. Ihmisillä on ominaishajunsa, toisilla voimakkaampi ja toisilla miedompi.
Kuolleet ihosolut ja ihon uusiutuminen: Ihon pintakerros uusiutuu jatkuvasti, ja kuolleet ihosolut kerääntyvät iholle. Jos niitä ei poista, iho voi näyttää samealta tai alkaa kutista. Suihkuun ja hellävaraiseen pesuun käyminen auttaa pitämään ihon puhtaana ja estää liiallista kuollut ihosolukon kertymistä.
Ilmansaasteet ja ympäristön epäpuhtaudet: Jos asuu alueella, jossa on paljon liikennettä, teollisuutta tai muuten saastuneempaa ilmaa, niin ilmansaasteet ja pöly voivat kerääntyä iholle. Nämä voivat tukkia ihohuokosia ja jopa aiheuttaa iho-ongelmia, kuten aknea tai muita tulehduksia. Päivittäinen pesu auttaa poistamaan nämä epäpuhtaudet ja ehkäisee ongelmia.
Hikieritys ja bakteerit: Päivittäinen hikoilu ei ole aina niin ilmeistä kuin ajattelisi joskus se voi olla hienoista, itselle huomaamatonta hikiä, mutta se silti kerää bakteereja ja muuta likaa iholle. Jos hiki jää iholle, se voi aiheuttaa epämiellyttäviä hajuja ja ihon tulehduksia. Suihkussa käyminen auttaa puhdistamaan ihon ja pitää sen raikkaana.
Ihon pH-tasapaino: Iho on herkkä pH-tasapainolle, ja se voi vaihdella riippuen ympäristön ja elintapojen mukaan. Jos iho ei puhdistu säännöllisesti, siihen voi kertyä ylimääräistä rasvaa, joka häiritsee sen luonnollista tasapainoa ja voi johtaa ihon liialliseen kuivumiseen tai rasvoittumiseen.
Hengitys ja ihon mikrobiomi: Iho on suuri elin, jolla on oma bakteerikanta, ja sen tasapaino voi häiriintyä, jos iholle kertyy liikaa likaa ja bakteereja. Jos iho ei puhdistu säännöllisesti, se voi johtaa erinäisiin iho-ongelmiin kuten tulehduksiin tai epäpuhtauksiin. Suihku auttaa pitämään ihon terveempänä ja tukee mikrobiomin tasapainoa.
Tunne ja hyvinvointi: Vaikka puhtauden lisäksi myös psykologinen puoli on tärkeä. Päivittäinen suihku voi olla rentouttava ja virkistävä hetki päivässä, joka auttaa hallitsemaan stressiä ja parantaa mielialaa. Se voi myös luoda "raikasta alkua" päivälle, mikä lisää energisyyttä ja motivaatiota.
Masentunut. Vaikea saada mitään aikaan niin jää käymättä.
Aika jännä miten moni suhtautuu suihkuun niin negatiivisesti ja pitävät sitä ikävänä asiana. Itse olen aina kokenut suihkussa käymisen iloksi ja on aivan ihanaa hypätä suihkuun rentoutumaan päivän päätteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi kysymykseni olla liian vaativa sinulle? Alusvaatteet vaihdan päivittäin, kuten myös aluspaidan. En oikeastaan koskaan pidä samaa vaatekertaa päälläni yhtä päivää pidempään, mutta käytännössä se tarkoittaa sitä että esim. farkut ja villapuserot laitan lepäämään ja tuulettamaan yhden käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä kanssa toinen itseä hämmentävä asia kuinka kukaan haluaa laittaa samat alusvaatteet ja sukat jalkaan vielä seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten moni suhtautuu suihkuun niin negatiivisesti ja pitävät sitä ikävänä asiana. Itse olen aina kokenut suihkussa käymisen iloksi ja on aivan ihanaa hypätä suihkuun rentoutumaan päivän päätteeksi.
Rahantuhlauista
Vierailija kirjoitti:
Masentunut. Vaikea saada mitään aikaan niin jää käymättä.
Tämä on usein masentuneilla, että laiminlyödään perushyginia mikä vain lisää sitä masentuneisuuden kiertoa. Varmasti se suihkuun raahantuminen tuntuu vaikealta masentuneelta, mutta eikö siitä sitten kuitenkin tule itselle parempi mieli kun puhdas ja raikas olo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naaman pesen joka ilta. Suihkussa 2 kertaa viikossa. Ja sekin sellainen pikasuihku. Ei ole pitkiä hiuksia. Vesi(kin) maksaa. Kesäisin en käy suihkussa ollenkaan. Harrastan kuntouintia järvessä. Tunnin kun ui, niin kyllä siinä ajassa peseytyy kaikki paikat . lol
Järvivesihän on tosi puhdasta.
Varmaan puhtaampaa kuin kaupunkien hanavesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE PESULLE!
Kävin eilen. Menen ehkä ma tai ti seuraavaksi
Olet siis mt-ongelmainen syrjäytynyt työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustilla tuo pesuliinan ym. vastaavan käyttö taitaa liittyä myös osittain siihen että kuollut ihosolukko tekee heidän ihostaan harmahtavan, eli sitä käytetään kuorimiseen.
Olen melko ma ahanmuuttokriittinen ja asun m amulähiössä mutta yksi ehdottoman hyvä puoli tulijoiden kulttuurissa on: kukaan ei haise likaiselta ja ulkoinen olemus on siisti. Vastaantulevat haisulit ovat 95% suomalaisia miehiä.
Usein kyllä haisevat vahvoille hajusteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahantuhlauista
Paras ja yksi tärkeimmistä asioista mihin rahaa voi käyttää on puhtaus ja oma hyvä olo. Ja eihän siellä suihkussa tuntikaupalla tarvitse olla jos rahankäyttö huolettaa, viiden minuutin suihku nyt ei paljon rahaa vie.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn joka päivä suihkussa ja minulla on sellainen pesukukka ja joskus pesen myös pesuharjalla. Ja saippuaa käytän tottakai ja shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahantuhlauista
Voiko olla suomalaisempaa vastausta?
Kyllä ne haistaa :D
Vaikkeivät itse haistaisi