Lähes kaikki saisivat töitä halutessaan.
Olen huonosti kouluttautunut. Siitä huolimatta olen halutessani, aina työllistynyt.
Ainoastaan ongelmana on ollut riittävä toimeentulo palkalla.
Olen ajanut taksia provisio palkalla pienessä kunnassa. Yövuorosta sain toisinaan yht 10e. 9 tunnista eli n.1e tunti, mutta töissä sai olla.
Myös moneen muuhun, huonosti palkattuun työhön, olen päässyt helposti.
Onneksi poistavat kannustin loukkuja ja tukia, niin saadaan ihmiset töihin.
Kommentit (41)
Teil kaikil on aina toi sama "minä" ajattelutapa, kun "minä" sain niin teidän muidenkin on saatava.
Tän takii maailmassa kukaan ei ymmärrä mitään, se ajatusmalli on aina "minä"
Maksan 7 euroa 10:n litran ämpärillisestä mustikoita puhtaana käteen.
Mikä on kun työ ei kelpaa, häh?
Aina valitetaan kun ei ole muka röitä ja sitten kun yrittää hyvää hyvyyttään tarjota työtä lusmuille, alkaa valitus ettei palkalla elä.
Keräätte prkele nopeammin niitä marjoja tai ostatte otsalampun ja keräätte myös yöllä.
Parhaat poimijat pääsevät kyllä tuntipalkoille vai pitääkö ne kerääjät taas roudata maahan jostain vinkuintiasta?
Joopa joo, 40 000 asukkaan kaupungissa (kolmella eri tutkinnolla) n. vuoden nyt töitä hakeneena, 98 työhakemusta myöhemmin olen vihdoin onnistunut työllistymän. Pääsin yötyöhön baariin, tunteja viikossa 8, työvuoroja 2. Aiemmin olen Eezyn kautta saanut tasan yhden hotellisiivoojan keikan. Muuten olen tehnyt vanhuspuolella vapaaehtoistyötä ja ollut talkoolaisena festreilla ja tapahtumissa sekä kokoajan selaillut mahdollisia lisäkoulutuksia.
Eriasia on löytääkö noin vaan kokoaikaista työtä edes 10e/h palkalla. Suomi on ihan naurettava maa nykyään.
Terkuin ihan tavallinen nainen 33v
En ole vielä koskaan päässyt töihin ja olen jo 48 vuotias.
Mua ei ainakaan kannata viranomaispostilla tiedottaa "kannustinloukkujen poistamisesta" kun en avaa edes viranomaisten kirjeitä.
48mies kirjoitti:
En ole vielä koskaan päässyt töihin ja olen jo 48 vuotias.
Pääsisit kyllä. Et vaan huoli työtä, josta maksetaan huonosti. Osan ihmisistä pitää tehdä töitä, josta ei tienaa. Mahdollistat tällä jonkun muun hyvän elämän. Sinun täytyy ajatella, että autat jotain rikastumaan ja nauttimaan elämästään.
Kuka tahansa, mutta ainoastaan jos muut eivät ole pyrkimässä samaan paikkaan.
Aivan selvä juttu se on, että töitä riittää, kun kuukaudessa on auki 200 000 paikkaa ja päälle piilotyöpaikat. Työttömät vain ovat tavattoman nirsoja. Palkoista ulistaan aina, ja jotkut kieltäytyvät jopa muuttamasta!
Ei kaikki sovellu kaikenlaisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Maksan 7 euroa 10:n litran ämpärillisestä mustikoita puhtaana käteen.
Mikä on kun työ ei kelpaa, häh?
Aina valitetaan kun ei ole muka röitä ja sitten kun yrittää hyvää hyvyyttään tarjota työtä lusmuille, alkaa valitus ettei palkalla elä.
Keräätte prkele nopeammin niitä marjoja tai ostatte otsalampun ja keräätte myös yöllä.
Parhaat poimijat pääsevät kyllä tuntipalkoille vai pitääkö ne kerääjät taas roudata maahan jostain vinkuintiasta?
Muut maksaa 50€/ämpäri. Harmi ettei marjoja voi kerätä vuoden ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni työ alkaa soveltua, jos työttömälle ei anneta ruokaa.
Poika tuli armeijasta. Ylioppilas ja lähtee syksyllä opiskelemaan. Piti saada kesäksi töitä. Soitti kaivosurakoitsijalle ja kyseli töitä, heti tuli vastakysymys että milloin voi aloittaa? Seuraavana maanantaina työkamppeet niskaan. Kahden viikon nettopalkka 1300, Lisääkin otettaisiin työmiehiä jos vain saataisiin. Tämän kokemuksen perusteella sanoisin että työtä löytyy jos ei ala valitsemaan. Eikä tarvita edes mitään ammattikoulutusta mutta riittää kun on työhaluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni työ alkaa soveltua, jos työttömälle ei anneta ruokaa.
Toivotaan siis sinullekin työttömyyttä.
Ja kaikki ovat yhtä terveitä kuin sinä? Ja ehkä yhtä nuoriakin? Samalla koulupohjalla?
Mutta kuinka kauan työttömän pää kestää hanttihommia?
Silloin kun olin työtön niin ei todellakaan saanut helposti töitä, siis juuri sellaisia mitkä sopii meille kouluja käymättömille. Sellaisia hainkin. Lopulta sain töitä suhteilla, kun tätini oli tehtaassa töissä.
Ja siinäkin alussa pompoteltiin pätkätöissä, ennen kuin vihdoinkin vakinaistettiin. Että ei se mun mielestä mitään helppoa ollut, vaikka kelpuutin lähes mitä tahansa mihin nyt olen kykenevä. Kyllähän esimerkiksi allergiat rajoittaa ettei ihan kaikki työt vaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Teil kaikil on aina toi sama "minä" ajattelutapa, kun "minä" sain niin teidän muidenkin on saatava.
Tän takii maailmassa kukaan ei ymmärrä mitään, se ajatusmalli on aina "minä"
Maassa maan tavalla
Vierailija kirjoitti:
Moni työtön pelkää töihin menoa. Kyllähän se ottaa aikansa, kun kroppa siihen kurjuuteen tottuu, aamuherätykset ja jaksaminen joutuu koetukselle. Työpäivän jälkeen niin väsynyt ettei mitään jaksa tehdä, saati ehdi. Rahat ei riitä peruselämisen lisäksi, mihinkään muuhun.
Helposti tulee olo, ettei siinä työnteossa ole mitään järkeä, jos ei mitään ehdi tai jaksa työn lisäksi.
Juu meille saa tulla poimimaan herneitä. Sentin tunti 😎 Niin tykkään tästä uudesta hallituksesta.