IS-kysely: Nyt puhuu kansa Marinin hallituspohjaa haikaillaan takaisin
Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohjaksi on punavihreä hallitus, joka muodostetaan Sdp:n, vihreiden, vasemmistoliiton ja keskustan johdolla, selviää Ilta-Sanomien tutkimuksesta.
Onko teilläkin jo ikävä Ohisaloa, Marinia, Haavistoa, Anderssonia...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaipaa.
Ei kukaan halua, että omasta taloudesta leikataan tai että joku EU:n tarkkailuluokka tulee määräilemään lisää leikkauksia.
Marinin hallitus jakoi rahaa joka suuntaan ja jos pääministeri sanoo, että rahaa on niin toki kansa häntä uskoo vaikka se ei olisi tottakaan. Syvät rivit eivät halua tilanteen tunnistavaa johtajaa vaan sellaisen joka kertoo heille, että mitään ei tarvitse muuttaa ja elämä vain tästä paranee.
Tämä, ihmiset jotka eivät ymmärrä mitään järkevästä rahan käytöstä toki haluaisivat että demarit jatkaisivat tuota holtitonta rahan syytämistä.
Pississanna esikuvana.
Voi hyvä luoja! Onneksi on neuvottelut vireillä siirtymisestäni toisen maan toimistoon, toki työpaikkoja yrityksessä on kauempanakin maailmalla.
Maksakaa kuule itse vaan aiheuttamanne velat; viimeiset 20 vuotta "on ollut rahaa".
Hui, ei todellakaan. Olin silloin alkuun tyytyväinen hallituksesta, mutta viimeinen pisara oli se, että jakoivat kaikille yhden ylimääräisen lapsilisän. Ei ihme, että kansa tykkäsi.
Minä haluaisin hallitukseen demarit, kokoomuksen, keskustan ja kristilliset.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikävä Marinia tai Ohisaloa tai sen suuremmin koko punavihreää hallitusta. Eikä Rinteen/Marinin hallituksen pohjaa ainakaan sellaisenaan liene vähään aikaan tulossa. Kuten tuossa artikkelissakin sanottiin, todennäköisin seuraava hallituspohja on sinipuna ja sitä ei halaja kovinkaan moni. Suomessa lähihistoriassa olleet sinipunahallitukset ovat olleet Holkerin hallitus, Lipposen hallitukset ja Kataisen/Stubbin hallitukset. Holkerin hallitus ja Kataisen/Stubbin hallitukset olivat pääosin surkeita viritelmiä. Lipposen hallitukset ehkä sinällään olivat hyviä, mutta punaisuutta niistä ei löytynyt kyllä kun vähän nimeksi. Melko kokoomuslaista politiikkaa ne toteuttivat
Todella hyvä Lipposen hallitus. Oli 80- luvun nousukausi ja kaikki pistettiin menemään. Seuraukset sitten tiedettiin ja oli siinäkin paska selvitettävänä. On se kumma, kun tavalliselle kansalaisille toitotetaan, ettei osteta velaksi vain menot pitää sopeuttaa tuloihin. Eihän sitä näköjään osata ylemmällä tasollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko kysytty vain kelatuilla eläviltä? Duunareilla ja muulla työssä käyvällä kansanosalla asiat on paremmin kuin Marinin hallituskaudella.
Yli 70 prosenttia ei äänestänyt punavihreää hallitusta takaisin! Katsokaa itse käyriä,
Kunhan ei Kokoomus, Persut ja KD pääse pääasialliseen valtaan seuraavassa hallituksessa, niin mikä vaan voittaja ja kokoonpano käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupakot syöksivät valtion talouden kaaokseen ja häipyivät itse hillotolpalle Brysseliin.
Saitko heiltä paljon rahaa vai miksi haluat heidät takaisin?
Nykyset hupakot ja hupiukot on pahempia joka tavalla. Ja onneksi hekin kohta häipyvät kuka minnekin.
Etkö saa heiltä rahaa
Voi voi
Iloa ja valoa,JAUHOJENGI,olen vain ihminen,virheitä on tullut tehtyä😁 tätäkö peukkukansa tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ei Kokoomus, Persut ja KD pääse pääasialliseen valtaan seuraavassa hallituksessa, niin mikä vaan voittaja ja kokoonpano käy.
Lisään tähän KEPU,n niin siinä se on uusi tuleva hallitus.
24 prosenttia ei ole kansa. Ei edes puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupakot syöksivät valtion talouden kaaokseen ja häipyivät itse hillotolpalle Brysseliin.
Nykyset hupakot ja hupiukot on pahempia joka tavalla. Ja onneksi hekin kohta häipyvät kuka minnekin.
Etkö saa heiltä rahaa
Voi voi
Niin näiltä rahaa saa TÖISTÄ,EI TUISTA SIINÄ SE ERO.
Vierailija kirjoitti:
Keskustahan on jo ilmoittanut, että ei aio lähteä vassareiden kanssa samaan hallitukseen.
Se on jännä. Tätä hallitusta muodostettaessahan he ilmoittivat, etteivät lähde oikeistohallitukseen.
Kun eivät lähde myöskään vasemmistohallitukseen, niin hyvin kapeaksi rajaavat vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän KEPU,n niin siinä se on uusi tuleva hallitus.
Talouden korjaaminen jatkuu,vasemmistolle ei ole tilaa tässä.
Minusta tämä hallituspohja on hyvä. Täystuhodemarit ja muut vassarit saa räkyttää siellä oppositiossa.
Ei riitä hallituspohjaksi tämä. Demarit tarvitsee mukaansa vielä kokoomuksen tai keskustan. Kepussa on sellaista henkeä, että missään tapauksessa se ei enää lähde vasemmistolaiseen hallitukseen mukaan. Kokoomuksen kanssa taas demarit joutusi tekemään liikaa sille epäedullisia kompromisseja.
Ja sitten ne ketkä haikailevat Marinin aikoja takaisin, niin haaveilla saa. Antti Lindtman on paljon enemmän oikealla kuin Marin oli ja tajuaa, ettei jakovaraa ole. Moni demari tulee vielä pettymään.
Myös näin olisi voinut otsikoida "Alle neljäsosa kansasta kannattaa punavihreää hallituspohjaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpo ei päässyt EKhon, mutta ehkä trumppi huolii sen mailapojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Iloa ja valoa,JAUHOJENGI,olen vain ihminen,virheitä on tullut tehtyä😁 tätäkö peukkukansa tahtoo.
Hiustestiä odotellessa. Noin pitkistä hiuksista saisi varmaan vieläkin hyvän tuloksen, ellei siinä ole lisäke.
Vierailija kirjoitti:
Keskustahan on jo ilmoittanut, että ei aio lähteä vassareiden kanssa samaan hallitukseen.
Eipä mennyt kokkareidenkaan hallitukseen.
Ihme puolue kun mikään ei kelpaa.
Ei todellakaan yllätä, että nuoret haluavatkin rahaa jakavan hallituksen takaisin. Vanhemmathan eivät halua, mikä näkyy taulukosta. Ja valtaosa suomalaisista, yli 70 % ei äänestänyt punavihreää hallitusta takaisin! Lukekaa taulukkoa.