Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja heittää minut ulos

Vierailija
20.11.2025 |

Vuokrarästejä on kolmisen tonnia. Mutta maksan aina jotain joka kuu. Sossusta tulee osa. Tosi törkeää minusta. Olen kuitenkin melkein maksanut vuokran aina.

MITÄ NYT TEEN??? En saa uutta asuntoa kun ei ole luotto_tietoja . 

Kommentit (278)

Vierailija
141/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän siis teet niin että sarjoitat lukot uudelleen. Laskulla tietenkin minkä jätä maksamatta. Silloin ei kukaan tule omilla avaimilla. Saa vuokranantaja imee sykkivää. 

Vierailija
142/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tylyä porukkaa. Näin lama-aikana on vaikea tienata vuokra rahat. T. AP

Empatiakyky on nykyään niin harvinaista, että se pitäisi luokitella supervoimaksi.

Mitä empatiaa tarvitsee ihminen joka on hankkinut viidessä vuodessa 4 tonnin vuokrarästit ja muitakin velkojia käy oven takana? Jos ei ymmärrä tiukassa tilanteessa tinkiä muista menoista että asunto säilyy, eikä etsimään halvempaa jos ei kykene nykyisen vuokraa maksamaan, niin voi ihan itseään syyttää. Kasvata hyvä mies ne pallit, ota vastuu elämästäsi, lopeta se kitinä ja voida asiasi kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis joku raja että jos ei ole merkittävä summa minua ei voi heittää ulos? Onko tuo kolme tonnia merkittävä?AP

1-3 kk ei välttämättä ole purkuperuste.

Vuokrani on 400 e kuukaudessa niin siinä on yhteensä pari vuokraa. Riittääkö se ettei ole purku perusteta? Jos on noin niin laitan heti viestin vuokranantaja perheelle että asunnon purku on laiton. AP

Sovella tuosta: 

Selvästi yleisin vuokrasopimuksen purkamisperuste on vuokranmaksun laiminlyönti. Koska vuokralaisen laiminlyönnin tulee olla vähäistä merkittävämpi, ei yhden kuukauden avointa vuokrasaatava ole yleensä pidetty sopimuksen purkuun oikeuttavana. Sen sijaan jo 23 kuukauden vuokrarästit oikeuttavat yleensä vuokranantajan purkamaan sopimuksen. Vuokran maksaminen ajallaan on vuokralaisen velvollisuuksista tärkein, ja myös vuokrien jatkuva epäsäännöllinen maksaminen ja toistuvat viivästykset voivat tapauskohtaisesti olla peruste purkaa sopimus.

Vierailija
144/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis joku raja että jos ei ole merkittävä summa minua ei voi heittää ulos? Onko tuo kolme tonnia merkittävä?AP

Vuokrani on 400 e kuukaudessa niin siinä on yhteensä pari vuokraa. Riittääkö se ettei ole purku perusteta? Jos on noin niin laitan heti viestin vuokranantaja perheelle että asunnon purku on laiton. AP

Sovella tuosta: 

Selvästi yleisin vuokrasopimuksen purkamisperuste on vuokranmaksun laiminlyönti. Koska vuokralaisen laiminlyönnin tulee olla vähäistä merkittävämpi, ei yhden kuukauden avointa vuokrasaatava ole yleensä pidetty sopimuksen purkuun oikeuttavana. Sen sijaan jo 23 kuukauden vuokrarästit oikeuttavat yleensä vuokranantajan purkamaan sopimuksen. Vuokran m

2 - 3

Vierailija
145/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 3 kk jo on. Yksi kuukausi saatetaan vielä katsella vähän silleen sormien välistä, mutta 2 kk, niin siitä alkaa pyörät pyöriä.

Ap:n kannattaisi hakea apua talousongelmiinsa. En sinua tuomitse, koska en tunne koko tarinaasi ja taustojasi. Tuskin olet tarkoituksella jättänyt vuokriasi pystyyn, vaan elämääsi on vaikuttaneet jotkin muuttujat, joiden myötä rahan tulo on loppunut ja siitä syystä sinulta on jäänyt vuokrat maksamatta. Tuota tilannetta et ole itse elämääsi halunnut, vaan keinot hoitaa vuokrasi ovat loppuneet. Jokainen tietää, mitä siitä seuraa, jos jättää vuokrat maksamatta. Siksi ne vuokrat maksetaan, se on prioriteetti numero yksi. Kun vuokrat ovat jääneet maksamatta, niin ne ovat jääneet maksamatta siksi, kun ei ole pystytty maksamaan. Ei ole ollut rahaa, millä maksaa. 

Haluan, että saat asiasi kuntoon.

Vierailija
146/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän siis teet niin että sarjoitat lukot uudelleen. Laskulla tietenkin minkä jätä maksamatta. Silloin ei kukaan tule omilla avaimilla. Saa vuokranantaja imee sykkivää. 

Ei ole rahaa lukko sarjoittajaan. Ja ovissa on uudet lukot joita ei helpolla sarjoiteta. Voin teljetä oven tuolilla. Mutta se lentää äkkiä sivuun kun se vuokra perheen isä jyrää paikalle. Enkä ole mikään rikollinen haluan vaan asua rauhassa. Ja tarkoitus maksaa rästit kun vaan saan työpaikan. AP

Vierailija
147/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä hyvinvointialueesi aikuissosiaalityöntekijään.

Vierailija
148/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lukkoseppä ei sarjoita mitään ilman isännöitsijän työmääräystä.

Vierailija
149/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet allekirjoittanut purkutodistuksen, olet itse hyväksynyt vuokrasuhteen päättymisen. Se on lain mukaan välitön purku, eikä sitä voi perua sillä, että myöhemmin yrität keksiä perusteita jäädä asuntoon. Vuokranantaja voi nyt hakea häätöä yksipuolisella tuomiolla, ja ulosotto vie prosessin loppuun. Allekirjoituksen jälkeen sinulla ei ole enää oikeutta jäädä asuntoon.

Vierailija
150/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä tylyä porukkaa. Näin lama-aikana on vaikea tienata vuokra rahat. T. AP

Empatiakyky on nykyään niin harvinaista, että se pitäisi luokitella supervoimaksi.

Mitä empatiaa tarvitsee ihminen joka on hankkinut viidessä vuodessa 4 tonnin vuokrarästit ja muitakin velkojia käy oven takana? Jos ei ymmärrä tiukassa tilanteessa tinkiä muista menoista että asunto säilyy, eikä etsimään halvempaa jos ei kykene nykyisen vuokraa maksamaan, niin voi ihan itseään syyttää. Kasvata hyvä mies ne pallit, ota vastuu elämästäsi, lopeta se kitinä ja voida asiasi kuntoon.

Ai. Kun joku muu, minulle täysin tuiki tuntematon ihminen, jättää vuokrat maksamatta, niin minä olen siinä sitten se, jonka tulee ottaa vastuu elämästä, kasvattaa pallit, lopettaa kitinä ja hoitaa asiani kuntoon? Siis minä, joka olen tässä yhteiskunnassa oman osani tehnyt ja maksanut vuokrani ajallaan. Niinkö se ihan oikeasti menee? Voi hyvänen aika. Et ole sinäkään mikään kovin viisas. 

Vierailija
151/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No allekirjoitin sen kun he tuli tänne käymään ja sanoi että vuokria on rästissä ja pitää irtisanoa. En tiennyt että voin kieltäytyä allekirjottamasta. AP

Vierailija
152/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa lukko sarjoittajaan. Ja ovissa on uudet lukot joita ei helpolla sarjoiteta. Voin teljetä oven tuolilla. Mutta se lentää äkkiä sivuun kun se vuokra perheen isä jyrää paikalle. Enkä ole mikään rikollinen haluan vaan asua rauhassa. Ja tarkoitus maksaa rästit kun vaan saan työpaikan. AP

Lopeta tuo valitus. Olet käyttänyt rahasi kaikkeen muuhun kuin asumiseen. Muuta tissipoika äitees luokse kun et kykene itse asioistasi huolehtinaan. Ehkä nyt opit että laskujen maksamatta jättämisellä on seurauksensa. Miten edes kehtaat valittaa asiasta? Sulle varmaan sitten sopii että jos töitä saat niin se työnantakin maksaa sulle sitten joskus?

Vierailija
153/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä maksanut sen verran kun olen pystynyt joka kuukausi! Paitsi pari kuukautta kesällä. Ja sossu ja kela maksanut aiemmin. Joten älkää haukkuko pummiksi. AP

Vierailija
154/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Kun joku muu, minulle täysin tuiki tuntematon ihminen, jättää vuokrat maksamatta, niin minä olen siinä sitten se, jonka tulee ottaa vastuu elämästä, kasvattaa

Eihän se kritiikki ollut sinulle kirjoitettu kuin empatian osalta. Miten edes kuvittelit että loppu olisi kohdistunut sinuun?

Vierailija
155/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo valitus. Olet käyttänyt rahasi kaikkeen muuhun kuin asumiseen. Muuta tissipoika äitees luokse kun et kykene itse asioistasi huolehtinaan. Ehkä nyt opit että laskujen maksamatta jättämisellä on seurauksensa. Miten edes kehtaat valittaa asiasta? Sulle varmaan sitten sopii että jos töitä saat niin se työnantakin maksaa sulle sit

Siinä hyvä esimerkki miksi yksityiseltä ei kannata vuokrata.

Vierailija
156/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokranantaja perheelle tämä on sopinut, he ovat kyselleet perään ja muistuttaneet hyvässä hengessä ja sitten olen vähän maksanut välillä. Ja yhtäkkiä he tulee ja sanoo et nyt loppu. En tiedä mistä tämä suunnan muutos yhtäkkiä. AP

Vierailija
157/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa paperissa jonka allekirjoitin lukee purkuperusteena, maksamattomia vuokria kuluneen 5 vuoden ajalta yhteissumma 3912 euro. En tiedä onko se oikein tai väärin? He tuli juttelemaan mun kanssa ja allekirjoitin sen paperin. Kukaan ei ole tullut kantamaan tavaroita ulos. Eikä vaihtamaan lukkoja. AP

Ketä täällä esiintyy minuna? Tee oma lanka tai teen rikos ilmoituksen identiteetti varkaudesta. AP

Ei nimettömällä nettikirjoittelijalla ole identiteettiä

Vierailija
158/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No allekirjoitin sen kun he tuli tänne käymään ja sanoi että vuokria on rästissä ja pitää irtisanoa. En tiennyt että voin kieltäytyä allekirjottamasta. AP

Se ei enää muuta mitään. Ymmärrän, että yrität koko ajan löytää jotain perustetta jäädä. Sitä ei ole. Vuokranantajalla oikeus häätää sinut ja prosessi tulee etenemään. Keskity ottamaan yhteyttä esim. aikuissosiaalityöhön  ja kysy apua miten löytää uusi asuimpaikka. Mutta todennäköisesti kotiinpaluu ln ensimmäinen askel.

Vierailija
159/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LOPETA.

SIIS INHOAN SUA.

OLET TODELLA INHOTTAVA JA VASTENMIELINEN IHMINEN

Vierailija
160/278 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä maksanut sen verran kun olen pystynyt joka kuukausi! Paitsi pari kuukautta kesällä. Ja sossu ja kela maksanut aiemmin. Joten älkää haukkuko pummiksi. AP

No mikäs sinä sitten olet jos et pummi? Jos vuokrasi on 400€ niin ei ole mitään selitystä siihen ettet ole sitä maksanut. Työttömänä olet takuulla saanut kaikki tuet ja rahasi ovat riittäneet erittäin hyvin tuon vuokran maksuun. Mihin olet 800€ haaskannut kun jätit vuokrat maksamatta? Vilkaise peiliin ja mieti nyt hieman mistä se syyllinen tähän tilanteeseen löytyy. V..tu miten jotkut edes kehtaa syyttää asioidensa sotkemisesta aina kaikkia muita kuin itseään? Tuollaisille ei varsinkaan pidä maksaa mitää tukia kun niillä ei hoideta edes sitä asiaa mitä varten niitä saa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme