Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAPUWAA!!!!!! (akne-ihosta)

Vierailija
18.04.2007 |

Siis miten päästä finneistä eroon?

Mulla ei koskaan aiemmin ollut ongelmaan mutta kun vuosia sitten lopetin e-pillerit alkoi finnejä tulemaan :( Ensimmäisen raskauden myötä paheni ja imetysaikana iho oli aivan hirveässä kunnossa. Parani vasta kun tulin uudelleen raskaaksi mutta ongelma palasi taas kun aloin imettää. Akne helpotti imetyksen loputtua ja antibioottikuurin myötä mutta nyt on alkanut iho taas kukkia :( Raskaana en ole, minulla on kuparikierukka. Dalasinit ja differinit ollaan kokeiltu ja kaksi eri antibioottikuuria siis oli imetysaikana jo.

Mikäköhän nyt neuvoksi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs olisi jos ihan kuule aloittaisit ne e-pillerit uudelleen?!?!?!?

Vierailija
2/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa joka akneen tehoaa, on tetrasykliini (tai lymesykliini), joita käytetään useamman kuukauden kuureina. Imetysaikana käyttö on ehdottomasti kielletty, aiheuttaa vauvalle luusto- ja hammasvaurioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut finninaama, vaan kyllä näpyt ja kilot sai molemmat kyytiä kun kokeilin hyväkarppausta. Nyt kilot on kurissa, mutta karppaan tyylilläni jotta ihokin säilyisi hyvänä.

Vierailija
4/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. kokeiltu on. Mulla tehosi Diane Nova, ainuttakaan näppyä ei ole sen aloittamisen jälkeen ollut.

Vierailija
5/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereitä en voi enää syödä kun ne saa mut sekopäiseksi, tulee ihan kauheita mielialanvaihteluita ja olen pahalla tuulella jolloin mua ei katso kukaan! ja kyllä, imetysaikana söin azithromycin antibioottikuurin (lääkäri sanoi ettei siitä ole haittaa ja soitinkin siitä vielä ja varmistin silloin asian)

Mielestäni syön ihan normisti, karppaamaan en ala.

Oisko jotain muita neuvoja?

Ap

Vierailija
6/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kokeilun arvoinen on apteekista saatava Basiron -voide. Kysy apteekista lisäneuvoja ja vaihda voiteet ja naaman putsaustuotteet kunnollisiin.

Vierailija
7/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo roacutan reseptivapaa lääke?

ap

Vierailija
8/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeastaan syö makeeta ollenkaan, mutta ruokavalioon kuuluu juusto, makarooni, peruna, liha, kana ja kasvikset ja maitoa juon aika paljon. Mut yllättävää että finnit taas alkaa kukkia näin yhtäkkiä.

Ap

Vierailija
9/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on resepti lääke ja sen voi määrätä vaan erikoislääkäri eli ihotautilääkäri. On nyt eu:n myötä tullut uudet määräykset lääkkeelle. Eli naisille määrätään vaan kuukaudeksi kerrallaan ja ilmeisesti joka kuukausi tehdään raskaustesti, lääke on sikiötoksinen. Kuurin aikana pitää olla myös kaksinkertainen ehkäisy käytössä. Mutta kyllä lähes poikkeuksetta auttaa tämä lääke akneen.

Olen itse juuri alottanut kuurin, edellisen söin reilun kymmenen vuotta sitten ja kyllä silloin auttoi hyvin ja kesti hyvänä tähän talveen asti. Mutta jos ei tetrasykliineistä ole apuja niin suosittelen kyllä ainakin keskustelemaan lääkärin kanssa tästä vaihtoehdosta, kaikki ei edes tätä määrää.

Niin ja kannattaa mennä ihotautilääkärille ne tietää paremmin kun terveyskeskulekurit.

Vierailija
10/10 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän söi aikaisemmin antibiootteja (Tetralysalia), jotka auttoivat myös, mutta heti, kun lääke loppui, alkoi finnejä tulla uudestaan. Muut voiteet eivät ole auttaneet, mutta Clindoxyl on ihan huippu. Hän ei halua alkaa Roaccutania syödä, koska se on niin vahva lääke, ja kun apu tulee miedommallakin valmisteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi