Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kanssaihmiset! Miten olette leikanneet kulutustanne tämän hallituksen aikana?

Vierailija
20.11.2025 |

Itse olen leikannut karkin syönnistä ja harrastuksista.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nelihenkinen perhe, jonka yhteenlasketut nettotulot noin 2000e/kk. Opiskelija ja osa-aikatyöläinen.

Leikattu ruuasta, lasten harrastuksista, auto seisontaan, laimennetaan mehut ja pesuaineet. Käytämme myös reikäisiä vaatteita, ei haittaa. Suihkut kellotetaan ja ruokaa ei kokata jos sähkö kallista. Otetaan paljon vastaan vaatelahjoituksia sukulaisilta ja ystäviltä.

Lapsikorotusten poisto vaikuttaa kyllä suoraan lasten elämään ja sitä kautta koko maamme tulevaisuuteen, nyt olen ymmärtänyt sen.

Ette ole aikuiset töihin ajatellut mennä?

Et sinä ole ajatellut opiskella paremmin suomenkieltä, että ymmärtäisit lukemasi? Toinen opiskelee eli menee aikanaan töihin ja toinen on jo töissä.

Mites sun työt mulkku? vai itketkö täällä tukien pienuutta.

Vierailija
62/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut uutta telkkaria, kun ei vanha tekniikka enää toiminut juhannuksen jälkeen. Keleen yle vero viedään kuitenkin! Kännykällä  mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole leikannut, Riikka on tehnyt sen puolestani.

Ai ! ei riikka ole mun palkkaan vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
64/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut Suomessa matkailun, uusien vaatteiden ostamisen ja vähentänyt palveluiden käyttöä. Tilaan tarvitsemani tuotteet ulkomailta edullisemmin, ostan vaatteet ym. käytettyinä ja reissaan vain ulkomailla, joissa hotelliyö ei maksa 150-200 €/yö.

Vierailija
65/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen pyrkinyt lisäämään kulutustani kaikin tavoin niin kuin kunnon kansalaisen kuuluukin näinä vaikeina aikoina tehdä jotta raha lähtisi kiertämään ja kaupankäynti, ravintolatoiminta ja muutkin alat alkaisivat menestyä paremmin jotta voisivat tarjota ihmisille enemmän töitä jolloin työttyömyys vähenisi ja ja ihmisten hyvin vointi ja taloudellinen tilane kohenisi.  

Vierailija
66/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina 30 päivää kerralla kautta hsl matkakorttiin, enkä käy vyöhykkeen ulkopuolella kuin todella halusta, tai tarpeesta.

Vierailija
67/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jättänyt laihdutuskuurit pois. On sen verran palkka noussut ja opintovelka maksettu!

Vierailija
68/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitrenkään kun ei voi säästäkkään kun sitten laskee asumistuki.

Vierailija
69/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitrenkään kun ei voi säästäkkään kun sitten laskee asumistuki.

Et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
70/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisännyt kulutusta, kiitos nykyisen hallituksen myötä parantuneen ostovoiman. Asuntolainan korko laskenut pari prosenttia, palkat nousseet, inflaatio taittunut. 

Vierailija
71/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Ei mun tulot ole muuta kuin kasvaneet tämän hallituksen aikana. T. keskituloinen 

Et ole keskituloinen. Keskituloisilla veronkorotukset ovat syöneet palkankorotukset.

Mitä veroja on alvin lisäksi nostettu? Mennyt ihan ohi. Eri.

Vierailija
72/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen pyrkinyt lisäämään kulutustani kaikin tavoin niin kuin kunnon kansalaisen kuuluukin näinä vaikeina aikoina tehdä jotta raha lähtisi kiertämään ja kaupankäynti, ravintolatoiminta ja muutkin alat alkaisivat menestyä paremmin jotta voisivat tarjota ihmisille enemmän töitä jolloin työttyömyys vähenisi ja ja ihmisten hyvin vointi ja taloudellinen tilane kohenisi.  

Sulla on varmaan velaton omistusasunto, ei kotona olevia lapsia ja massiiviset säästöt?

Vierailija
73/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nelihenkinen perhe, jonka yhteenlasketut nettotulot noin 2000e/kk. Opiskelija ja osa-aikatyöläinen.

Leikattu ruuasta, lasten harrastuksista, auto seisontaan, laimennetaan mehut ja pesuaineet. Käytämme myös reikäisiä vaatteita, ei haittaa. Suihkut kellotetaan ja ruokaa ei kokata jos sähkö kallista. Otetaan paljon vastaan vaatelahjoituksia sukulaisilta ja ystäviltä.

Lapsikorotusten poisto vaikuttaa kyllä suoraan lasten elämään ja sitä kautta koko maamme tulevaisuuteen, nyt olen ymmärtänyt sen.

Ette ole aikuiset töihin ajatellut mennä?

Et sinä ole ajatellut opiskella paremmin suomenkieltä, että ymmärtäisit lukemasi? Toinen opiskelee eli menee aikanaan töihin ja toinen on jo töissä.

Mites sun työt mulk

Ansaitulla eläkkeellä, hähää. Noin 35 v työrupeama takana.

Vierailija
74/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen selvisi seuraavaan tilipäivään. Nyt punalappumetsästystä, halpisruokaa ja laskujen maksua. Rahat eivät riitä. Isompi hankinta on mahdoton.

Tämä!!!

Vierailija
75/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut ihan uutta autoa vaan 90 000 ajetun, makso kuiteski halpis Teslan verran, joka oli haaveena kunnes Musk alkoi toilailemaan niin ettei sellaisella kehtaisi ajaa.

Vierailija
76/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy juuri enää kahviloissa (max 1 kk), ulkona en syö enää usein (ehkä 1 x /3 kk), alkoholia ostan enää harvoin (max 1kk,en ikinä enää ulkona), kaikesta turhasta on luovuttu ja itsensä hemmottelu mm kasvohoidot, hieronnat jne on jäänyt 

Vierailija
77/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole leikannut mistään. Perheellämme menee nyt taloudellisesti paremmimmin kuin ikinä, ja olemme tavallisia, palkkatuloilla eläviä ihmisiä, ei edes mitenkään suurituloisia. Mutta kun ei ole tukien varassa eletty, ei niiden leikaaminenkaan vaikuta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi