Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kanssaihmiset! Miten olette leikanneet kulutustanne tämän hallituksen aikana?

Vierailija
20.11.2025 |

Itse olen leikannut karkin syönnistä ja harrastuksista.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saunotaan ja tehdään uuniruokia sekä pestään pyykit edullisina pörssisähkötunteina.

Pörssisähköpiruparkojen elämää 😂

Ja halvempaa kuin määristen sähkö. Vuodessa keskimäärin sähkön kWh tulee n. 5-6senttiä. Määriksillä se on aina yli 8 senttiä.

Vierailija
42/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla näin palkansaajana ole mitkään muut tulot muuttuneet kuin että jotkut yleiset elämisen kulut hieman nousseet, mutta niin hölmö en ole että syyttäisin siitä hallitusta, ainakaan parhaillaan vallassa olevaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puolison kanssa vähentäneet ravintoloissa käyntiä (ei käydä juurikaan edes lounaalla), yritetään säästää ruoka- ja taloustarvikekuluissa, autoa käytetään todella vähän ja lisäksi ollaan lykätty kodin pientä pintaremonttia. Kaksi työssäkäyvää taloudessa ja todella maltillinen asuntolaina, mutta silti täytyy pitää silmällä mihin rahansa laittaa.

Vierailija
44/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut todella tarkasti säästämään ihan kaikesta - ravintoloista, ruuasta, vaateostoksista, kampaajallakäynnistä ym. Kuitenkin niin, ettei mitään ihan kituuttamista elämä ole, mutta rahaa menee huomattavasti vähemmän kuin vielä muutama vuosi sitten. Tavoitteena, että saisin rahaa säästöön niin, että voisin jonain päivänä lähteä tästä maasta, kun ei ole enää luottoa siihenkään, että pääsisi joskus eläkkeelle.

Samoin täällä paitsi etten osta mitään suomalsista tuotetta jos on mahdollista. Koska saavat yritystukia. Aikuiset lapset asustelevat jo ulkomailla ja heidän kautta teen hankinnat. Kolmen vuoden kuluttua muutan myös ulkomaille

Iigori asuu jo ulkomailla.

Vierailija
45/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itse pontikkaa ja ruuat varastan.

Minun kaupasta jos varastat saat turpaa.

Vierailija
46/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelihenkinen perhe, jonka yhteenlasketut nettotulot noin 2000e/kk. Opiskelija ja osa-aikatyöläinen.

Leikattu ruuasta, lasten harrastuksista, auto seisontaan, laimennetaan mehut ja pesuaineet. Käytämme myös reikäisiä vaatteita, ei haittaa. Suihkut kellotetaan ja ruokaa ei kokata jos sähkö kallista. Otetaan paljon vastaan vaatelahjoituksia sukulaisilta ja ystäviltä.

Lapsikorotusten poisto vaikuttaa kyllä suoraan lasten elämään ja sitä kautta koko maamme tulevaisuuteen, nyt olen ymmärtänyt sen.

Vierailija
47/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nelihenkinen perhe, jonka yhteenlasketut nettotulot noin 2000e/kk. Opiskelija ja osa-aikatyöläinen.

Leikattu ruuasta, lasten harrastuksista, auto seisontaan, laimennetaan mehut ja pesuaineet. Käytämme myös reikäisiä vaatteita, ei haittaa. Suihkut kellotetaan ja ruokaa ei kokata jos sähkö kallista. Otetaan paljon vastaan vaatelahjoituksia sukulaisilta ja ystäviltä.

Lapsikorotusten poisto vaikuttaa kyllä suoraan lasten elämään ja sitä kautta koko maamme tulevaisuuteen, nyt olen ymmärtänyt sen.

Ette ole aikuiset töihin ajatellut mennä?

Vierailija
48/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut kyttäämään enemmän yhteisten varojen käyttöä, taloyhtiössä ja yleisesti yhteiskunnassa, ja samalla tarkentanut omaa niiltä osin kuin on järkevää. 

Vierailija
49/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tossa paljoa tulevaisuutta  meidän maalla ole jos kaikki olisi tollasia kela perheitä ketkä itkee tukien pienuutta.

Vierailija
50/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia olen ostanut vain tarjouksesta, siis vanhaan normaalihintaan. Töitä on enempi kuin ehtii tehdä, palkankorotus riitti veronkorotuksiin, joten perheen talous on aika lailla ennallaan.

Vierailija
51/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moneen vuoteen kuluttanut kuin museokorttiin. Tänä vuonna ostan kaikkea mitä tarvitsen ja vähän ylimääräistäkin. Aloitin harrastuksenkin ja kävin kahden viikon matkalla Brittein saarilla. Ei ollut halpaa.

En minä hallituksen mukaan kuluta.

Vierailija
52/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN mitenkään vaan päinvastoin syön ravintolassa enemmän kun nettotulot kasvaneet.

Vierailija
53/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Täysin samat tulot kuin viime hallituskaudella. Nettopalkka valmisruokien pakkaamisesta aina sama 1600€ kk. Yksin pärjään ihan hyvin tuolla rahalla. 

Vierailija
54/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinenhan on töissä ja toinen opiskelee varmaankin päästäkseen töihin. En tiedä mistä lapsikorotusten poistosta on kyse, mutta jos työttömyystuen lapsikorotuksista niin huomautan, ettei töissä olevakaan saa enempää palkkaa sen perusteella, että on lapsia.

Vierailija
55/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Täysin samat tulot kuin viime hallituskaudella. Nettopalkka valmisruokien pakkaamisesta aina sama 1600€ kk. Yksin pärjään ihan hyvin tuolla rahalla. 

Luulin että olen paskapalkkaisin kun olen hitsari ja nettotulot 2600e

Vierailija
56/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Hallituksen vaihtuminen ei vaikuta palkkaani. 

Vierailija
57/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole ajatellut opiskella paremmin suomenkieltä, että ymmärtäisit lukemasi? Toinen opiskelee eli menee aikanaan töihin ja toinen on jo töissä.

Vierailija
58/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Hallituksen vaihtuminen ei vaikuta palkkaani. 

Joo ei munkaan.sohvalla makaajille  näköjää vaikuttaa

Vierailija
59/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita uutena, en käy niin paljon ulkona syömässä, en sisusta, ostan vähemmän ruokaa, en käytä palveluja kuin Eestissä (kampaaja, kosmetologi, parturi), en reissaile Suomessa, en tilaa lehtiä enää. Etsin tarjouksia.

Rahaa käytän ulkomailla matkustamiseen ja Suomessa elokuvissa käyntiin. Kaikki urheilu harrastukseni ovat ilmaisia. 

Vierailija
60/77 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole leikannut, Riikka on tehnyt sen puolestani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän