Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi raportoi opettajalle kaikki unohdukseni ja pikkumokani kotona. Ahdistaa.

Vierailija
20.11.2025 |

Jos vaikka en ehtinyt viedä roskia ja siksi roskikset ylitäyttyi, niin lapsi sanoo seuraavana päinä opelle, että äiti ei vie roskia. Jos vahingossa laitan banaaninkuoret sekajätteeseen biojätteen sijaan, niin lapsi kertoo opelle koulussa, että äiti ei kierrätä. Jos unohdin illalla pestä hiukset, ja mutisen aamukiireessä, että äh miksi en pessytkään illalla hiuksia, niin lapsi käy sanomassa heti opelle, että äiti ei pese hiuksiaan. Ekaluokkalainen, jonka ope on kyllä ihan kiva, mutta hänellä on varmasti ihan outo ja kamala kuva minusta. Enkä tykkää, että kaikki henk koht asiani puhutaan kylillä. Lapsi ei tätä ymmärrä, enkä saa häntä lopettamaan. Kohtalotovereita tai opettajien näkemyksiä? 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä helvettiä?

Vierailija
2/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsestäsi lasu. Jos et osaa itse kasvataa lastasi, sen tekee joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala mikä juorukello

Vierailija
4/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaiset kertoo kaiken opettajalle ja opettajat osaavat kyllä suodattaa, ei kannata stressata. Tokaluokalla ei enää kerrota.

Vierailija
5/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei piittaa pätkääkään sinun ja sinun napasi asioista. Voit vain kuvitella, kuinka villejä tarinoita varsinkin eskarin ja alakoulun opettajat kuulevat. 

Vierailija
6/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, mitä lapsesi satuilee koulussa??

Vierailija
7/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, mitä lapsesi satuilee koulussa??

Hän kertoo itse minulle. Ap

Vierailija
8/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lapsen kanssa ettei niin saa tehdä. Opeta. Käske. Ei ole ok että kaikki höpisee. Puhukaa mikä on ok sanoa.

Vierailija
9/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu lapsen kanssa ettei niin saa tehdä. Opeta. Käske. Ei ole ok että kaikki höpisee. Puhukaa mikä on ok sanoa.

Olen tätä asiaa hänen paljon puhunut, mutta hän ei ymmärrä mitä on ok sanoa ja mitä ei. Ja hän käy raportoimassa opettajalle, että äiti kieltää puhumasta täällä koulussa mitään, ja sitten ope ihmettelee minua entistä enemmän. Teen niin tai näin, niin ole koko ajan suurennuslasin alla joka lauseestani ja joka pienestä teostani. Vaikka koen olevani ihan tavallinen vanhempi. Ap

Vierailija
10/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei niitä osaa tarkkailla kunhan et itse kerro lapsen kuullen. 

Vierailija
11/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on lapselle turvallinen aikuinen, on hyvä että lapsi haluaa ottaa häneen kontaktia ja puhuu asioista mitä kotona on tapahtunut. Tuossa mitä lapsi on kertonut, ei ole mitään pahaa tai väärää. Eikä tarvitse hävetä. Opettajat kuulee lapsilta kaikenlaista, teidän elämä vaikuttaa normaalilta. Lapsi ei kerro kuinka kotona ei saa ruokaa, kuinka vanhemmat juo alkoholia ja tappelevat... Valitettavasti monella lapsella on paljon huonoja kokemuksia, ole onnellinen että teillä on asiat hyvin.

Vierailija
12/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi tuon lopettaa kuin kasvaa isommaksi.

Vierailija
13/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä sillä, mitä joku ope sun omassa päässäsi susta muka on mieltä? Lapset tarinoi ummetlammet, eikä joku ope ole kiinnostunut sun napanöyhtästä.

Vierailija
14/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa lapsi tarkkailla. Ja hän myös panee koko ajan merkille pikkumokiani ja unohduksiani, ja kyselee niistä minulta. En siis mielestäni tee niitä enempää kuin äidit keskimäärin, mutta kyllä välillä jotain unohtuu. Tai jos päivällinen on jonain iltapäivänä 10 min myöhässä totutusta ajasta töiden ja koulun jälkeen, niin lapsi käy valittamassa opelle, että hän on joutunut olemaan kamalassa nälässä kotona eikä ole saanut ruokaa. Vaikka siis on saanut, ainoastaan 10 min myöhemmin kuin yleensä, mutta tätä hän ei muista mainita. Ap

Vierailija
15/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lasta pitäisi kannustaa kertomaan omista asioistaan. Ei pieni lapsi ymmärrä millainen asia on tärkeä kertoa ja millainen ei. Mutta vamhempana hän osaa kertoa myös vaikeista asioista, kun on oppinut siihen että saa puhua. Mä oon aina lapsille sanonut, että meidän perheen asioita saa puhua.

Vierailija
16/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on lapselle turvallinen aikuinen, on hyvä että lapsi haluaa ottaa häneen kontaktia ja puhuu asioista mitä kotona on tapahtunut. Tuossa mitä lapsi on kertonut, ei ole mitään pahaa tai väärää. Eikä tarvitse hävetä. Opettajat kuulee lapsilta kaikenlaista, teidän elämä vaikuttaa normaalilta. Lapsi ei kerro kuinka kotona ei saa ruokaa, kuinka vanhemmat juo alkoholia ja tappelevat... Valitettavasti monella lapsella on paljon huonoja kokemuksia, ole onnellinen että teillä on asiat hyvin.

No meillä ei sentään ryypätä ja tapella, mutta jos olen kerran vuodessa korottanut ääntäni lapselle, niin lapsi keksii kertoa opelle, että kuule ope, minun äiti on huutanut minulle. Ja ope varmaan luulee, että useinkin huudan, vaikka en olisi edes huutanut. Ap

Vierailija
17/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella jokin kehityshäiriö? Normaali kouluikäinen osaa jo jollakin tasolla ymmärtää suustaan tulevia sanoja. Meillä tuollaista juttua tuli 3-4 vuoden iässä.

Vierailija
18/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin väliä sillä, mitä joku ope sun omassa päässäsi susta muka on mieltä? Lapset tarinoi ummetlammet, eikä joku ope ole kiinnostunut sun napanöyhtästä.

On sillä väliä, jos ope alkaa luulla että laiminlyön lasta ja lapsen kotia. Ap

Vierailija
19/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa lapsi tarkkailla. Ja hän myös panee koko ajan merkille pikkumokiani ja unohduksiani, ja kyselee niistä minulta. En siis mielestäni tee niitä enempää kuin äidit keskimäärin, mutta kyllä välillä jotain unohtuu. Tai jos päivällinen on jonain iltapäivänä 10 min myöhässä totutusta ajasta töiden ja koulun jälkeen, niin lapsi käy valittamassa opelle, että hän on joutunut olemaan kamalassa nälässä kotona eikä ole saanut ruokaa. Vaikka siis on saanut, ainoastaan 10 min myöhemmin kuin yleensä, mutta tätä hän ei muista mainita. Ap

Opettaja kyllä ottaa sinuun yhteyttä jos joku lapsen puheessa herättää huolta. Meillä on yks lapsista myös tuollainen draama gueen. Ja hyvin on opettaja hänen luonteensa oppinut tuntemaan.

Vierailija
20/74 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsella jokin kehityshäiriö? Normaali kouluikäinen osaa jo jollakin tasolla ymmärtää suustaan tulevia sanoja. Meillä tuollaista juttua tuli 3-4 vuoden iässä.

Adhd. Pulinasta ei tule loppua eikä ole mitään suodatinta siinä mitä pulisee. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme