Miksi ihmiset hermostuu, jos joku osaa ja pystyy säästämään pienistä tuloista?
Kommentit (131)
Vanhemmat ihmiset saattavat käyttää talousretostelua aikuisia lapsiaan vastaan ja valehdella ihan saadakseen riidan aikaan. Varmaan moni kokenut, minä ainakin. Jos itse yrittää oikeasti pärjätä pienillä rahoilla, niin valehtelun huomaa kyllä, kun pakosta tietää, mitä mikäkin maksaa. Saman huomaa täällä palstalla. Olennaisia asioita puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kukaan edes tiedä, joten mitä horiset?
Aina tulee suuttuneita lankaan
Sama, kun kertoo miten aikoo sijoittaa tai jakaa perintönä pienen summan. Asioita, joita jokainen voi tehdä ja pitäisikin.
Sä voit pitää ne omana tietonasi, ei sillä asialla ole pakko täällä rehennellä kun tiedät vastaukset.
Se vaatii sairaalloista kitsautta ja elämätöntä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on se pieni tulo? Ja paljonko on pakolliset menot eriteltynä?
No esim itse säästin kerran 10 kuukaudessa 5000e 1400 nettopalkasta
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
jotain 500-700e yhteensä, jäi helposti säästöön.
Miksi vastaat epämääräisesti?
Ei vaikuta minun elämääni, kunhan et asu maakuopassa tonttini vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
Noin pienillä menoilla, etenkin vuokralla, onkin helppo säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
ruoka ja hyeginia 150e/kk
vuokra 460/kk
vesi 20e(ll
sähkö 90/3 kk välein
Mutta tuo oli vaan esimkerkki, miten kerran säästin kun halusin lähteä reissuun sit töiden loputtua
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koetaan kritiikkinä omaa toimintaa kohtaan. Minullakin säästyy toimeentulotuesta jarkuvasti rahaa, mutta suurin selittäjä lienee anoreksiani, jonka takia syön aivan liian vähän ja ravintoköyhää paskaa kuukaudesta toiseen.
Mä kans olen syömishäiriöinen ja vasta näin melkein nelikymppisenä opettelen, mitä ihmettä ihmiset syö ja miten ne ei muka saa mitään säästöön, miten mulla muka "on varaa säästää".
Katsoin, että tässä kuussa kauppaan mennyt 80e ja siinä on mukana mm hiusväri, kahdet tarjouskuulokkeet, halloween härpäkettä, vitamiineja, tiskiainetta ja vessapaperia. Pelkkään kahviin 10e ja muu kuin ruoka 30e. 40e ruokaan enkä mä välttämättä jotain vitosen avokadoja olis tarvinnut. Muustakin ois voinut nipistää.
Voiko joku normaali laittaa normaalin ihmisen ostoslistan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
Noin pienillä menoilla, etenkin vuokralla, onkin helppo säästää.
Niin? mähän sanoin et sekin on valinta että missä asuu ja miten haluaa asua. esim yksiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
Et tiedä edes vuokrasi suuruutta :D
Vierailija kirjoitti:
Se vaatii sairaalloista kitsautta ja elämätöntä elämää.
No töiden loputtua voi sit elää ennenkun löytää taas uuden työpaikan. Musta tälläinen elämäntapa on jees.
Vierailija kirjoitti:
Menot eivät ole joka kuukausi samanlaisia, joskus tulee esim. kerran vuodessa laskuja jolloin rahaa meneekin enemmän kuin tavallisesti. Samoin voi tapahtua kaikenlaisia takaiskuja, esim. kodinkoneet ei kestä ikuisesti jne.
Juuri jouduin itse uusimaan kahvinkeittimen kun entinen hajosi jo 5,5 vuotta vanhana, sitä edeltänyt kesti n. 7 vuotta, kestoikä lyhenee jatkuvasti moraalittomien yritysten ahneuden takia!!
Vieläkö joku on niin toope, ettei osaa ennakoida niitä kerran vuodessa tulevia laskuja???
Vierailija kirjoitti:
No kun vasemmistokommaridemarit puuttuu aina toisten henkilökohtaisiin asioihin
Tulihan se sieltä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kukaan edes tiedä, joten mitä horiset?
Aina tulee suuttuneita lankaan
Trollipoju: tällä "suuttuneella" (projisoit omia tunteitasi, sääliö) on varallisuutta. Käytöksesi ärsyttää ja mietin, oletko persu vai kokkare kun älyä on noin vähän.
Menepä kipin kapin päälääkäriin niin keksit ehkä joskus fiksumpaa ja tuottavampaa tekemistä kuin someääliöinti.
Huomionkerjuusi kertoo yksinäisyydestäsi ja huono käytöksesi selittää yksinäisyytesi. Korjaa itsesi ja pidä pää kiinni siihen asti.
Niin? mähän sanoin et sekin on valinta että missä asuu ja miten haluaa asua. esim yksiö.
Mä olen aikuinen ihminen yli 40v ihminen enkä todellakaan halua asua missään yksiössä. Olisi ahdistavaa asua noin pienessä asunnossa. Nautin asumisesta omakotitalossa. Tulot tällä hetkellä n.1450€, mutta pärjään jotenkin. Säästöön ei jää mitään, mutta eipä tarvitse kärvistellä yksiössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aikuinen ihminen yli 40v ihminen enkä todellakaan halua asua missään yksiössä. Olisi ahdistavaa asua noin pienessä asunnossa. Nautin asumisesta omakotitalossa. Tulot tällä hetkellä n.1450€, mutta pärjään jotenkin. Säästöön ei jää mitään, mutta eipä tarvitse kärvistellä yksiössä.
Niin mähän sanoin et se on oma valinta? Itse pystyn siihen ja ei oo hankalaa ja tykkään jopa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ja toinen, mistä suututaan on se, ettei ota toisten romuja vastaan. "Kun sä olet köyhä niin ei sulla ole varaa sanoa ei!1!". Ei, en ole köyhä, olen pienituloinen ja tyytyväinen. Se, että sä et osannut aikoinasi kieltäytyä romusta ei tarkoita, että minä olen huono ihminen kun en tarvitse kolmatta sohvaa, vaikka ilmaiseksi saisin.
Missä nämä ihmiset luuraa jotka tuputtaa köyhälle tavaroitaan? Minä aina kuulutan että otan vastaan kaikenlaista ylimääräistä tavaraa. Tuunaan ja myyn pois. Se vitsi taitaa olla just siinä että minä tienaisin jotain euroja, 600€ tuen päälle, eli saisin ostettua lääkkeet ja vaatettakin joskus. Ei edes tuon vertaa ole ihmiset valmiita auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
No minulle asunto ei ole "elämä". vaan se mitä asunnon ulkopuolella tapahtuu. Mutta tämä vaan minun mielipide
Keitä noi on ravintolassa istuu naisia joilla on kaksi puhelinkonetta pöydällä. Onko varastettuja ?
No kun vasemmistokommaridemarit puuttuu aina toisten henkilökohtaisiin asioihin