Miksi ihmiset hermostuu, jos joku osaa ja pystyy säästämään pienistä tuloista?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä hermostuu, sehän on vain hyvä asia.
Aina joku hermostuu ja voin vannoa, että tämäkin lanka sen todistaa
Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä mieltä joku tuikituntematon on asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Säästin toimeentulotuesta 20 000€ ja tällä palstalla tuli vain haukkumista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hermostuu, siihen liittyy sitten esimerkiksi sellaista, että teonkuvaukseen kuuluu vähättelyä toisten tilannetta kohtaan tai väite siitä, että kaikki pystyy samaan. Eli sellaista humble bragia. Jos kysyt vilpittömästi.
Jokainen voi optella jos haluaa mutta osa ei halua
Juuri tuo lisäys on se, joka suututtaa ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä kukaan edes tiedä, joten mitä horiset?
Aina tulee suuttuneita lankaan
Ketju, täällä käytetään sanaa KETJU!!!!! Ei mitään stanan lankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hermostuu, siihen liittyy sitten esimerkiksi sellaista, että teonkuvaukseen kuuluu vähättelyä toisten tilannetta kohtaan tai väite siitä, että kaikki pystyy samaan. Eli sellaista humble bragia. Jos kysyt vilpittömästi.
Jokainen voi optella jos haluaa mutta osa ei halua
Juuri tuo lisäys on se, joka suututtaa ihmiset.
No em mä tiedä. Minusta budjetointia pitäisi opetella jo koulussa. jokainen ihminen varmasti hyötyisi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nimenomaan viimesijaisesta toimeentulotuesta säästetään suuria summia pimeästi patjan väliin, niin se ymmärrettävästi on väärin. Kelan kusettaminen on rikos, sitä ei moni tajua kun aina niin kovasti siihen kannustetaan täällä.
Minulla ne säästöt ainakin ovat siellä tilillä, josta lähetän Kelalle kuukausittain tiliotteen.
- 3
Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää samalla tavalla mutta kun lampaat kehuu että voivat säästää nollastakin niin sitten tällaisilla verukkeilla tuloja pudotetaan kaikilta, vedoten siihen että tuo yksi miljoonasta kehui pystyvänsä säästämään, ja sehän ei tässä maassa käy!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju, täällä käytetään sanaa KETJU!!!!! Ei mitään stanan lankaa.
Ap on entinen ylisjonne joka siirtyi vauvalle kun yliksestä tuli maksullinen.
No mitkä ap on sun nettotulot, paljonko on vuokra yms. ja paljonko jää säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nimenomaan viimesijaisesta toimeentulotuesta säästetään suuria summia pimeästi patjan väliin, niin se ymmärrettävästi on väärin. Kelan kusettaminen on rikos, sitä ei moni tajua kun aina niin kovasti siihen kannustetaan täällä.
Minulla ne säästöt ainakin ovat siellä tilillä, josta lähetän Kelalle kuukausittain tiliotteen.
- 3
Paljonko sulla siellä on?
Inhottavaa kun ei saa pitää tilillä mitään hätävaraa.
Säästin toimeentulotuesta 2000€ Thaimaan lomaa varten mutta nyt Kela eväsi tukeni 4kk ajaksi, mitä ihmettä?
Kyllähän toimeentulotuesta saa säästää...
Menot eivät ole joka kuukausi samanlaisia, joskus tulee esim. kerran vuodessa laskuja jolloin rahaa meneekin enemmän kuin tavallisesti. Samoin voi tapahtua kaikenlaisia takaiskuja, esim. kodinkoneet ei kestä ikuisesti jne.
Juuri jouduin itse uusimaan kahvinkeittimen kun entinen hajosi jo 5,5 vuotta vanhana, sitä edeltänyt kesti n. 7 vuotta, kestoikä lyhenee jatkuvasti moraalittomien yritysten ahneuden takia!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, kun kertoo miten aikoo sijoittaa tai jakaa perintönä pienen summan. Asioita, joita jokainen voi tehdä ja pitäisikin.
Yleensä paljastuu, että tällä säästäjällä onkin hyvätuloinen puoliso, tai vanhemmat ruokkivat ja vaatettavat lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina joku hermostuu ja voin vannoa, että tämäkin lanka sen todistaa
Mitä ihmeen väliä sillä on, mitä mieltä joku tuikituntematon on asiasta?
Se voi nostaa todellisia häiriköitä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on se pieni tulo? Ja paljonko on pakolliset menot eriteltynä?
No esim itse säästin kerran 10 kuukaudessa 5000e 1400 nettopalkasta
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on se pieni tulo? Ja paljonko on pakolliset menot eriteltynä?
No esim itse säästin kerran 10 kuukaudessa 5000e 1400 nettopalkasta
NE MENOT?
ruoka
vuokra
sähkö
jne.
jotain 500-700e yhteensä, jäi helposti säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Palkasta puhutaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Menot eivät ole joka kuukausi samanlaisia, joskus tulee esim. kerran vuodessa laskuja jolloin rahaa meneekin enemmän kuin tavallisesti. Samoin voi tapahtua kaikenlaisia takaiskuja, esim. kodinkoneet ei kestä ikuisesti jne.
Juuri jouduin itse uusimaan kahvinkeittimen kun entinen hajosi jo 5,5 vuotta vanhana, sitä edeltänyt kesti n. 7 vuotta, kestoikä lyhenee jatkuvasti moraalittomien yritysten ahneuden takia!!
Kahvinkeitin ei ole pakollinen ja uusi maksaa 20€
Lottoa ja kenota ;)