Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte talvella kuivan ihon kanssa?

Vierailija
20.11.2025 |

Iho kuivuu talvisin vuosi vuodelta pahemmin, nytkin olen rasvauksesta huolimatta raapinut huomaamattani käsivarret melkein verille. Myös päänahka kutiaa ja hilseilee. Suihkussa on kuitenkin pakko käydä päivittäin, muuten töissä tuleva lika ei lähde. Ja vapaapäivinä tulee yleensä harrastettua liikuntaa, niin silloinkin on pakko vähintään huuhtoa nopeasti pelkällä vedellä.

Te joilla on sama ongelma, miten selviätte? Nyt saa mainostaa mitä tuotteita käytätte, lähden illalla kauppaan ja voin käydä apteekissakin jos sieltä löytyy parempaa tavaraa.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalovoidetta tarvittaessa suihkun jälkeen. Käytän tuota myös käsille.

Ceralan perusvoide

https://www.itsehoitoapteekki.fi/ihonhoito/perusvoiteet/ceralan/?_gl=1*…

Vierailija
2/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sitä mitä syö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvojen apuriksi kannattaa ottaa ruokavalio.

Vierailija
4/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin todella hyvän kosteusgeelin . Etelä Korealaisen  Hatomugie 

Vierailija
5/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitää syödä ettei pakkanen kuivata ihoa?

Vierailija
6/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyt suihkussa, älä käytä pesuaineita, vaan perusvoidetta suihkusippuan tilalla. Ja shampoo kannattaa myös vaihtaa johonkin vähemmän kuivattavaan. Sebamed on hyvää, mutta myös esim urtkramin tuotteet on, ellet sitten satu olemaan allerginen jollekin niissä olevalle ainesosalle. Suihkun jälkeen voi käyttää hiusöljyä. 

RUOkavaliosta on apua, mutta ei sekään kaikesaa auta. Pajljon rasvansyönnin sijasta kannattaa pitää huolta siitä, että kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet tlee saatua, eli ruokavalio on monipuolinen. Myös kasviksia on hyvä syödä. A, B- D, E -vitamiinit ja sinkki ovat erityisen tärkeitä iholle, mutta kaikkia niitä oikeasti johonkin tarvitaan, oikeassa määrin.

Vierailija
7/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todella kuiva atooppinen iho. Näin talvella käytän vartalolla Orion Probicare-voidetta apteekista, vihreä puteli. Se on melko paksua ja kestää imeytyä, mutta iho kiittää. Pitää levittää heti suihkun jälkeen, kun iho on vielä kostea. Voisit kokeilla myös perussaippuan sijaan jotain tosi kosteuttavaa pesuöljyä tai voidetta. Apteekista löytyy parhaat ja siellä henkilökunta osaa myös neuvoa.

Vierailija
8/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin pärjää pakkasella kuivan ihon kuin märän ihon kanssa

Vierailija
9/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canoderm käytössä, oliiviöljyä sisäisesti. Atopiaan taipuvainen iho

Vierailija
10/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kamalat kutinat ihossa, eikä Nivea enää riittänyt. Menin apteekkiin ja suosittelivat ACOn Canodermiä. On ihanan täyteläinen voide ja siihen loppuivat kutinat. SUOSITTELEN tätä kaikille. 

Vierailija
11/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankostutin puhisee sängyn vieressä öisin. Minulla ongelmana enemmän limakalvojen kuivuminen, nenästä alkaa tihkua verta ja yskittää.

Vierailija
12/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla paha atooppinen iho, Canoderm käytössä, välillä kortisonikuuri. Itselläni talvisin tosi kuiva iho, joten käytän itsekin Canoderm

Vierailija
13/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin 1. kommentoija tulin sanomaan, että Ceralan. 

Vierailija
14/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalolle Ceralan Plus -perusvoide. Talvella myös Ceridal Lipolotion, joka on ohut ja öljymänen. Sitä on helppo levittää ohuelti. Kasvoille LV korjaava yövoide. Pakkasella tarvitaan joskus Bepanthe-voidetta (rasvainen versio) ärtyvään ihoon ja punaisiin, kuiviin liäiskiin.

Vierailija
15/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Itse syön omatekoisia kevyitä ruokia ja omistan erittäin kuivan ihon. 

Olen kokki joten osaan ravintoaineet. 

Vierailija
16/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi imeytyy nopeammin, Ceralan vai Canoderm?

ap

Vierailija
17/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan ihoa 2 kertaa päivässä ja juon 5 litraa vettä päivittäin.

Vierailija
18/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Roche-posay lipicar suihku,vartalo ja kasvovoide,saatavilla ainakin apteekeista. Pari kolme litraa vettä päivässä ja tasapainoinen ravinto.

Vierailija
19/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sitä mitä suoliston bakteerit syövät.

Vierailija
20/54 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri määräsi erilaisia rasvoja reseptillä varmaan melkein 100kilon edestä. Tosin ei mulla silti ole rahaa ostaa mitä tarttis. Rasvaan säästäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme