Miten pärjäätte talvella kuivan ihon kanssa?
Iho kuivuu talvisin vuosi vuodelta pahemmin, nytkin olen rasvauksesta huolimatta raapinut huomaamattani käsivarret melkein verille. Myös päänahka kutiaa ja hilseilee. Suihkussa on kuitenkin pakko käydä päivittäin, muuten töissä tuleva lika ei lähde. Ja vapaapäivinä tulee yleensä harrastettua liikuntaa, niin silloinkin on pakko vähintään huuhtoa nopeasti pelkällä vedellä.
Te joilla on sama ongelma, miten selviätte? Nyt saa mainostaa mitä tuotteita käytätte, lähden illalla kauppaan ja voin käydä apteekissakin jos sieltä löytyy parempaa tavaraa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä syö.
Mitä pitää syödä ettei pakkanen kuivata ihoa?
Tyrni. 5-10 marjaa/päivä.
Jos ei ole marjoja, niin ihan kaupasta tyrnimehua, ei sitä sokeroitua, vaan pelkkää kylmäpuristettua. Sitä aamuisin.10ml
Iho ja limalavot kiittää, ja pitää flunssatkin loitolla. Tuloksia näkyy 2-3 viikon kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa rasvaa.
Apteekista Decubal repair cream intensive for very dry skin 70 % fat. Käytän kantapäihin ja kyynärpäihin. Säännöllisesti muutama päivä ja teho näkyy. Koostumus sellainen paksu salva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Itse syön omatekoisia kevyitä ruokia ja omistan erittäin kuivan ihon.
Olen kokki joten osaan ravintoaineet.
Saatat osata ravintoaineet, mutta et ymmärrä, mitä elimistö tarvitsee. Jo "kevyitä ruokia" sen kertoo.
Ei rasvaaaaaa, vaan kosteutta. Kosteuttavaa superkosteuttavaa seerumia ja se 60 sekunnin sääntö, puhdistuksen-veden jälkeen laitat seerumin nopeasti, se sitoo vielä sen haihtuvankosteuden pesusta. Oikeat puhdistustuote, kasvovesi. Ei mitään rasvoja. Pikkuhiljaa alkaa korjaantumaan. C vitaa isälle ja ulkoa, vettä, vettä,kuitenkaan yli juo, ettei suolot katoa,
Ilmankosteus himassa-työssäkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvojen apuriksi kannattaa ottaa ruokavalio.
Kyllä.
Sokeripitoiset herkut pois, hedelmät tilalle (vähän niitäkin) paljon puhdasta, suodatettua vettä, vihanneksia ja yrttejä.
Omenat kosteuttaa hyvin sisältä ja ulkoa ja vihreä minttutee raikastaa elimistöä.
Punainen liha pois, tukkii suolistoa ja samalla vaikuttaa ihoon.
Kalaa, kanaa ja kalkkunaa lisukkeineen, vähän perunaa ja riisiä ym.
Vain tummaa leipää voin kanssa, vehnäjauhot pannaan.
Erittäin miedolla ihonpuhdistusnesteellä pestään kasvot ja kaula, kasvoille vanulapulla mietoa misellivettä ja kuivalle iholle tarkoitettua ihovoidetta.
Pahimpiin paikkoihin hierotaan vaseliinia useita kertoja päivässä, myös erittäin kuivissa kasvoissa hyvä. Voi vanulapulla taputtaa pahimmat kiillot pois.
Näillä keinoilla olen saanut kuriin erittäin pahan ihon kuivumisen ja vereslihalle menneen allergian kasvoissa oikein hyvään kuntoon.
Ceraven voiteet toimii itselläni. Jotkut voiteet eivät jotenkin edes imeydy minulla ihan sama miten kuiva se iho on, vaan jättävät sellaisen lähmäkalvon mikä sotkee kaikki paikat. Sama ongelma huulirasvojen kanssa. Olen tuhlannut vuosien varrella aika paljon rahaa kosteuttaviin suihkusaippuoihin, sekä kaupan että apteekin, mutta toimivin on ollut yllättäen tällä hetkellä erisanin täyteläinen suihkusaippua.
Jos hiuslaatusi on tyyppiä rutikuiva pehko, suosittelen kiharoille hiuksille tarkoitettuja tuotteita. Itselläni ne ovat ainoita jotka toimivat, vaikka hiukseni ovat suorat. Normi kosteuttavat tuotteet ovat kuin hiukset pesisi mäntysuovalla eli yhtä tyhjän kanssa.
Kannattaa huomioida veden ja rasvojen saanti, aloin syömään omegaa säännöllisesti syksyllä ja ihoni on ehkä hieman paremmassa kunnossa kuin normaalisti tähän aikaan vuodesta.
Tsemppiä! Kuiva iho on inhottava vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Paremmin pärjää pakkasella kuivan ihon kuin märän ihon kanssa
Mee länkky vek
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa rasvaa.
Mieluummin kuitenkin levitän rasvaa iholle kuin syön pelkkää voita ja juon oliiviöljyä.
Kosteusvoidetta, joka kerta kun käy suihkussa. Kädet kuivuu eniten kun joutuu pesemään usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrni. 5-10 marjaa/päivä.
Jos ei ole marjoja, niin ihan kaupasta tyrnimehua, ei sitä sokeroitua, vaan pelkkää kylmäpuristettua. Sitä aamuisin.10ml
Iho ja limalavot kiittää, ja pitää flunssatkin loitolla. Tuloksia näkyy 2-3 viikon kuluessa.
Kyllä. Pelkkä ihon rasvaaminen ei riitä, ihon(kin) kunto lähtee sisältä päin, siis ruuasta. Ja veden juonti on tärkeä talvella myös, ei vain kesän helteillä.
Öljy JA kosteusvoide yhdessä on paras apu ulkoisesti. Mieluiten luomu/ecocert tuote.
Tämä ei ole mutua. Tyrnistä löytyy paljon suomalaista tutkimustietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa rasvaa.
Mieluummin kuitenkin levitän rasvaa iholle kuin syön pelkkää voita ja juon oliiviöljyä.
Ihan miten vain haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla atooppinen ekseema käsissäni ympäri vuoden. Mitä minun ei kannata siis syödä?
Ihan ensin lopetat natriumlaureaattia sisältävien pesuaineiden käytön. Tilalle luonnollinen saippua, suolasaippua ihan paras.
Ihoa yleensä rasvataan vain kerran päivässä, mutta varsinkin käsiä pestään 10 kertaa päivässä. Tärkeintä on siis saippua. Minä ostin tätä, kun jouduin käymään läpi sytostaattihoidot, jotka kuivattivat ihan kaiken. Mielistyin tuotteeseen niin, että olen jatkanut sen käyttöä siitä lähtien.
https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ACO-SPECIAL-CARE-MIETO-PESUNEST…
Tämä varmaan kerää alapeukkuja, mutta itselläni selvästi auttoi hauraaseen, kortisonin ohentamaan atooppiseen ihoon kollageenijauhe. OsloSkinLab tai LadyVita kollageeni (jälkimmäinen huomattavasti halvempi) sisältävät kollageenin Verisol-muodossa, joka ainakin tehoaa. Vaikutukset näkyvät vasta muutaman kuukauden käytöllä, iho on joustavampi, kimmoisampi, rohtumaa vähemmän. Ruokavalio ja ihonhoitorutiinit olivat itselläni jo aiemmin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla atooppinen ekseema käsissäni ympäri vuoden. Mitä minun ei kannata siis syödä?
Sokeri ennen kaikkea pois ja ruokavalioon rasvaa, sitä oikeaa. Ei margariineja eikä siemenöljyjä.
Carbalan plus -voide. Suojaa myös lialta ja pölyltä.
Ja nauttia rasvat suun kautta, voi, oliiviöljy, kookosöljy, kalanmaksaöljy. Ja iho voi hyvin talvellakin. (niin kuin koko muukin elimistö)