Miten pärjäätte talvella kuivan ihon kanssa?
Iho kuivuu talvisin vuosi vuodelta pahemmin, nytkin olen rasvauksesta huolimatta raapinut huomaamattani käsivarret melkein verille. Myös päänahka kutiaa ja hilseilee. Suihkussa on kuitenkin pakko käydä päivittäin, muuten töissä tuleva lika ei lähde. Ja vapaapäivinä tulee yleensä harrastettua liikuntaa, niin silloinkin on pakko vähintään huuhtoa nopeasti pelkällä vedellä.
Te joilla on sama ongelma, miten selviätte? Nyt saa mainostaa mitä tuotteita käytätte, lähden illalla kauppaan ja voin käydä apteekissakin jos sieltä löytyy parempaa tavaraa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tyrnissä on paljon hyviä omega-rasvahappoja, paljon esim. A, E-vitamiineja, jotka ovat iholle hyviä. Myös tyrnivoiteet ovat hyviä kuivalle iholle, mutta paras suun kautta nautittuna.
Voissa ja muissa eläinrasvoista nuo saa ihmiselle sopivassa paketissa, josta ihokin saa ravintonsa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt vasta vaihdevuosien aikana alkanut iho kutisemaan talvea kohti mennessä ja talvella. Kyselin sitten gyneltä, kun sattu olemaan siinä.
Kaikkihan nuo on mainittu jo, että Ceralan ja Acon tuotteita. Hölvään itseni aamuin illoin kosteusvoiteilla. Tyrniä syön sisäisesti. Lempparimarja, ettei ongelmaa. Sitten testasin tyrnitippoja kasvoilla, järjettömän hyvä tuote.
Kollageenijauhetta käytin kuurinomaisesti, toi tulosta, mutta en nyt raaski ostaa.. ilmankn pärjään.
Myös sitten tarkistus sinne ruokavalioon. Kasviksia ja hyviä rasvoja ja ennen kaikkea pitää muistaa nesteyttää talvellakin. Huomasin, ettei tulisi talvella juotua tarpeeksi, ellei keskity.
Tyrnitipat. Saisinko kysyä mistä tuotteesta on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä syö.
Ei pidä paikkaansa. Itse syön omatekoisia kevyitä ruokia ja omistan erittäin kuivan ihon.
Olen kokki joten osaan ravintoaineet.
Juotko tarpeeksi vettä? Ei sokeria eikä kofeiinia, koska ne kuivattavat ihoa.
Hyvin, pidän ilmankosteutta 45%ssa kostuttimilla niin ei tarvitse lätkitään tippoja ja suihkeiden kanssa. Mullakin limakalvot pahin ongelma. Myös hiukset kiittävät.
Otan kaksi ruokalusikallista oliiviöljyä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla paha atooppinen iho, Canoderm käytössä, välillä kortisonikuuri. Itselläni talvisin tosi kuiva iho, joten käytän itsekin Canoderm
Tilaa JULITA RAPSÖLJA / rappsiöljyä. Se auttaa jopa psoriakseen. Olemme kokeilleet.
Tyrnissä on paljon hyviä omega-rasvahappoja, paljon esim. A, E-vitamiineja, jotka ovat iholle hyviä. Myös tyrnivoiteet ovat hyviä kuivalle iholle, mutta paras suun kautta nautittuna.