Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on laittanu 1v hoitoon?

Vierailija
18.04.2007 |

Millasia kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan suru tulee puseroon näitä lukiessa. Kyllä te sitten kiikkustuolissa viimeistään tajuatte virheenne. Näin käy myös virikelasten äideille, koska he eivät tajua sitä, että jättävät lapsilta pois mahdollisuuden normaalin sisarussuhteen kehittymiselle :( Katsotaanpa 10 vuotta eteenpäin ja olen takuuvarma, että virikelapset oirehtivat :(

Vierailija
22/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maailma ei aikaise liian rankasti silmiäsi. Oirehtivia lapsia on kyllä ihan niilläkin, joilla lapset ovat aina kotona hoidettu. kokonaisuus ratkaisee, ei hoitomuoto.

t eräs, joka työssään monenlaista oirehtijaa näkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja monet muut olemme, koska 70-80-luvulla äitiysloma ei ollut 9kk:tta. Ja ihan hyvin pyyhkii meillä kaikilla!

Kukaan ei oikeesti jaksa enää teitä harvoja parjaajia, joten kasvakaa aikuisiksi. Vain av:n aivottomat jaksaa anonyymeinä tätä paskaa jauhaa

Vierailija
24/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista paskanjauhajista. harvoinpa täältä saa oikeesti hyviä keskusteluja ja kokemuksia.

Vierailija
25/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääny paitsi lapsuudessaan ja koittaa nyt antaa kaikkensa. Tai sitte on joku huono omatunto taustalla. Ei kai mua haittaa millon kukaki laittaa hoitoon kenenki. Kuhan on rakastava koti. Ja harvoin sitä pientä laitetaan tosiaan 9h hoitoon.

Vierailija
26/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kukaan täysjärkinen laita lastaan hoitoon" ....No taitaa Suomi olla pullollaan järjetömiä, kun kaikki tarhat ja pph:t täynnä lapsia

Vierailija
27/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitavat olla itse lapsettomia...

Vierailija
28/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoon on vietävä ja kuitenkin lyhyet päivät on tiedossa ja toivon mukaan pian se toinen kekkulikin. Ois nyt sen aikaa töissä et sais vihdoin ja viimein täydet äitiyspäivärahat. Mutta en kyllä käsitä tässä toisten syyllistämistä. Näinkin kouluttautuneet ihmiset ku täällä on niin luulisi ymmärtävän ettei se hoitoon vienti saa normaalille lapsille traumoja aikaan. Me rakastetaan miehen kanssa tätä lasta kuin hullu puuroa.

Vierailija
29/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajalle menivät ja hyvin sujui,

päivät oli kuitenkin lyhyehköjä ja vajaita viikkoja...

mutta siis hyvät fiilikset jäi ainakin meidän perheelle!!

Vierailija
30/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on itelläni päiväkotiajoilta tosi huonot muistot. En haluu omalle lapselleni samaa.

Vierailija
31/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat aloittaneet päivähoidossa 5kk:n, 11kk:n ja 1v2kk:n ikäisinä. Täysin tyytyväisiä ollaan edelleen kaikki ratkaisuumme!

Vierailija
32/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne! Olen nyt laittamassa esikoisen (11kk) hoitoon ja saman tien alkaa pikkukakkosen yritys, joten toivon mukaan keväällä/kesäälä 07 olen taas paremmalla äitiysrahalla äitiyslomalla :)

Mä valitsin yksityisen pph:n naapurista ja kiva paikka. Lapsi on käynyt useasti tutustumassa ja aina nauraa ja viihtyy siellä. lapsemme on kovin seurallinen ja musta hän vain nauttii, kun saa katsella isompien poikien touhuja. Hoitoajat ovat klo.10-15.30

Vierailija
33/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnekohteiden pysyvyys saavutetaan vasta kolmannella ikävuodella, sitä ennen lapsi ei käsitä että vanhemman rakkaus säilyy silloinkin kun se ei ole läsnä. Että viekää vaan niitä 10-kuisia hoitoon, mutta en suosittele.

Vierailija
34/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, mitkä ovat ne traumat, jotka haluaa lapsen perivän itseltään. Kun on omia lapsia, joutuu jatkuvasti kohtaamaan myös oman lapsuutensa. Oma historia vaikuttaa valintoihin omien lasten kohdalla, tietysti. Mutta kannattaa miettiä kaksi kertaa, kuinka mielekästä on lähteä ratkaisemaan oman lapsuutensa ongelmia lastensa kautta.

Alle 3-vuotiaiden kotihoito on hyvä juttu, mutta ei sillä lasten mielenterveyttä ja hyvinvointia valitettavasti pelasteta. Omat menivät 2,5-vuotiaana hoitoon ja se oli vallan mainio ikä heille.

Vierailija
35/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti mennyt ja nyt meillä on kehittynyt ja reipas taapero, joka on tosi rauhallinen ja tasapainoinen. Hoidossa tykkää toisista ja on siellä nykyään jo joukon " liideri" hoitajan mukaan, mutta silti säilyttänyt perusluonteensa pidättyvyyden vieraiden seurassa. Ekalla viikolla hiukan itki ja sen jälkeen mennyt ihan iloisesti sinne. Nykyään hangoittelee vastaan, kun haetaan, jos on leikit pahasti kesken.

Vierailija
36/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hiukan katsella ympärilleen ja ymmärtää, että lapsenhoidossa on monta kanttia ja niistä muodostuu kokonaisuus, joka yhdessä lapsen persoonan kanssa muokkaa hänen tulevaisuutensa.

Tiedätkös, että minä ja koko ystäväpiiri olemme " joutuneet" hoitoon vauvoina ja meillä oli tasapainoinen koti, jossa meitä rakastettiin ja hoivattiin. Nyt ollaan älykkäitä, pitkiin ihmissuhteisiin kykeneviä ja tasapainoisia aikuisia. Ja erinomaisia vanhempia...

Vierailija:

Ihan suru tulee puseroon näitä lukiessa. Kyllä te sitten kiikkustuolissa viimeistään tajuatte virheenne. Näin käy myös virikelasten äideille, koska he eivät tajua sitä, että jättävät lapsilta pois mahdollisuuden normaalin sisarussuhteen kehittymiselle :( Katsotaanpa 10 vuotta eteenpäin ja olen takuuvarma, että virikelapset oirehtivat :(

Vierailija
37/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
38/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän tapauksessa ensimmäisellä viikoilla itki äiti lähtiessä hoitopaikan pihasta, ei lapset.

Meillä on toki ollut onni saada aivan ihana hoitaja, sekä sisarukset samaan paikkaan...

Ole huoleti, kyllä lapset pärjää ja mikäli systeemi ei toimi sitä voi muuttaa!

Vierailija
39/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle perhepäivähoitajalle meni myös isoveli 3v ja hienosti meni. Nyt molemmat ovat olleet maaliskuusta lähtien päiväkodissa ja hienosti menee sielläkin. Eivät jää itkemään, vaan iloisina vilkuttelevat eikä onneksi ole sairasteltu.

Vierailija
40/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että mikäli hoitajan ja lapsen, sekä perheen välinen yhteistyö ei jostain syystä toimi, voi joko vaihtaa hoitajaa tai jäädä sitten sille autuaaksi tekevälle hoitovapaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi