Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on laittanu 1v hoitoon?

Vierailija
18.04.2007 |

Millasia kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on menny. Alkuun tietty itkua, mutta nopsaan tottuneet.

Vierailija
2/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jää kotiin jos ei ole IHAN pakko mennä töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi on mennyt hoitoon 1-vuotiaana. Ei edes tiedä, mitä 1,5 vuoden ikävaiheeseen kuuluu...

Vierailija
4/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni kaipaa vain omia vanhempia ja niiden kanssa kerhoilua yms,, Hoidossa on vaan säilytyksessä.

Vierailija
5/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli puolivuotta hoidossa kunnes pikkusisko syntyi ja palasi kotiin. Todella hyvin meni kaikki. Kaikenkaikkiaan hyvät muistot jäi siitä päiväkodista ja hoitoon viemisestä.

Vierailija
6/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vaan neuvolan läkäri sano et 1v on parempi ku 1 1/2v ku sillo on se eroahdistus. Ei tarvi tulla saarnaan mitään

Vierailija
7/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoitoon tutustuminen meni loistavasti, ei mitään ongelmaa, itkua ym.

Vierailija
8/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä tule tietämäänkään sitten.

Vierailija
9/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsemme meni 1 v 2 kk vanhana hoitoon. Esikoisemme meni 3 v 2 kk vanhana. Olin siis ollut kotona reilut 3 v. Vuoden vanha tottui nopeammin kuin 3 vuotias. 1 vuotiaalla ollut nuhaa koko päiväkodissa oloajan. Isompi päässyt sairasteluista helpommalla (jo vastustuskykyä kehittynyt). Itse olen nuhassa parin viikon välein. Molemmilla lapsilla mennyt päiväkotiin tottuminen tosi hyvin.

Vierailija
10/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLE vuoden kun aloitti päiväkodissa. Ei itke koskaan perääni(hymyilee kun lähden ja hymyilee kun tulen hakemaan) ja sopeutunut muutenkin erinomaisesti, tykkää leikkiä muiden lasten kanssa. Ja luulen että on oppinut joitain asioita nopsammin kuin jos olisi ollut vain kotona kanssani. Mutta lapset ovat tietysti yksilöitä.

Vierailija
11/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran tomera tapaus että on vaan ihan tohkeissaan ku on muutakin menoa. Ja päivät jää lyhyeksi. Kiitos teille asiaan vastanneille!

Vierailija
12/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko jäätiin itkien, mutta seuraavalla viikolla itkut jo loppui! Tätä nykyään viihtyy todella hyvin hoidossa. Oppinut vanhemmilta lapsilta paljon uutta, sanavarasto on hurja jo tässä vaiheessa (lapseni siis 1,3 vuotta tällä hetkellä) :) Nauttii todellakin muiden lasten seurasta ja hoitaja todella mukava. Perhepäivähoitajalla päivät ovat rauhallisempia kuin päiväkodissa ja mielestäni sopii vallan mainiosti meidän lapsellemme. Itse murehdin kaikenlaisia asioita kun varmasti sinäkin tällä hetkellä, mutta usko pois, kaikki järjestyy! Tsemppiä!

Vierailija
13/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikko jäätiin itkien, mutta seuraavalla viikolla itkut jo loppui! Tätä nykyään viihtyy todella hyvin hoidossa. Oppinut vanhemmilta lapsilta paljon uutta, sanavarasto on hurja jo tässä vaiheessa (lapseni siis 1,3 vuotta tällä hetkellä) :) Nauttii todellakin muiden lasten seurasta ja hoitaja todella mukava. Perhepäivähoitajalla päivät ovat rauhallisempia kuin päiväkodissa ja mielestäni sopii vallan mainiosti meidän lapsellemme. Itse murehdin kaikenlaisia asioita kun varmasti sinäkin tällä hetkellä, mutta usko pois, kaikki järjestyy! Tsemppiä!

Vierailija
14/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin meni. Tosin tyttö on luonteeltaan reipas ja ulospäinsuuntautunut. En pitänyt iltapäivään asti tosin.

Vierailija
17/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kiintymyshäiriöstä. Lukekaa vähäsen, niin selkenee...

Ps. Ei tarvitse kommentoida " joo niin varmaan" , on tullut hyvin selväksi että täällä paikkaillaan vaan omatuntoaan.

Vierailija
18/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla meni alku hyvin, tosin tää 1,5v oli hieman itkuisempi. Kyse kyllä luonne-erostakin.

Kyllä yleisesti ottaen 1v:n on helpompi sopeutua päiväkotiin, mutta siis tapauskohtaista.

Ja itse en kuitenkaan jättänyt lapsiani päiväkotiin asumaan ja sinne jatkuvaan hoitoon, vaan kyllä joka päivä näin ja koin lapseni kasvavan ja oppivan uusia asioita. Kyllä ne kaikki kehitysvaiheet sieltä ihan äidinkin tietoisuuteen tulivat.

Toiset vaan ovat niin kapeakatseisia, etteivät tajua ettei äiti lakkaa olemasta äiti vaikka ei jääkkään kotiin lastaan hoitamaan.

Vierailija
19/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim adoptiolapset. Ei ehkä sovi tähän juttuun.. Ja se kiintymyshäiriö tarkoittaa ettei osaa pitää vanhempiaan omina vanhempina.

Vierailija
20/51 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vakava tunne-elämän häiriö, joka on syntynyt yleensä varhaislapsuudessa (esim. huostaanotto, adoptio jne. ) Joten voisko tämä yksi vierailija vähän tarkentaa, että miksi normaali 1v saisi kiintymyshäiriön, kun hänet viedään tarhaan?

On niin surullista, että asiaan suhtaudutaan näin negatiivisesti ja parjaavasti. Miettikää nyt Suomea ennen ja vaikka Euroopan muita maita! Englannissakin ä-loma on vain 3kk ja sitten on pakko laittaa lapsi hoitoon, jos ei ole varaa. Ja vain rikkailleko sitten pitäisi saada oikeus vanhemmuuteen?

Ei kun oikeasti, ei se lapsi hajoa henkisesti, kun joutuu tai pääsee hoitoon. Muiden lapsien näkeminen ja heidän kanssa leikkiminen voi usein myös olla antoisampaa kuin olla kotona kahdestaan äidin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme