Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin
Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…
Kommentit (914)
Täs tulee myös se ettet sä voi Jeesusta uudestaan ristille naulita ja taas se nousee kuolleista ikäänkuin yhtenään . Se oli kerta teko .
Ihme sepistystä. Kyllä täytyy nimenomaan uskoa myös että Jeesus nousi kuolleista! Siinä on koko koko kristinuskon ydin!!
Mikä epäloogisuus? Onko Jumala rajoitteinen, mielestäsi, eikä kaikkivoipa? Oletko lainkaan kristitty? Muslimithan kieltävät myöskin Jeesuksen ylösnousemuksen!
T. Uudestisyntynyt kristitty
Kristityn tulee kasvaa uskossa, että ei ole kaikkien eksytysten heiteltävinä.
Vieläkö täällä on uskikset tukkanuottasilla? LMAO
Vierailija kirjoitti:
Ihme sepistystä. Kyllä täytyy nimenomaan uskoa myös että Jeesus nousi kuolleista! Siinä on koko koko kristinuskon ydin!!
Mikä epäloogisuus? Onko Jumala rajoitteinen, mielestäsi, eikä kaikkivoipa? Oletko lainkaan kristitty? Muslimithan kieltävät myöskin Jeesuksen ylösnousemuksen!
Joo kiitos, en tarvitse sinun, eksyttäjän neuvoja uskonelämääni.
T. Uudestisynt kristitty
Vierailija kirjoitti:
"Suulla tunnustamisella ei ole merkitystä. En suosittele kieltämään Jeesusta, mutta ei ole tarpeen aktiivisesti tunnustaa uskoaan muille.
Ei tarvitse uskoa, että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Ei tarvitse olla mielipidettä tästä asiasta suuntaan tai toiseen. Olisi epäloogista tietysti olla uskomatta sitä, mutta sellaisella epäloogisuudella ei ole oikeastaan merkitystä.
Pelastava usko ei ole uskoa siihen, että Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista. Jeesus opetti siitä näin:
Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
Ja:
Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni.
Olet harhaoppinen ja Raamatun mukaan kirottu,jos opettaa muuta kun Jumalan sanaa.
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. En ole huolissani tuosta asiasta. Toivottavasti sinunkaan ei tarvitse huolehtia siitä omalta osaltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö täällä on uskikset tukkanuottasilla? LMAO
Ollaan tuotu esiin sitä, että kaikki jotka sanovat Raamatunlauseita, eivät ole uskovaisia.
Uskova pitää esillä Raamatun oppia ja sanaa.Ymmärrättekö?
Uusi vai vanha testamentti? Joku eli 800 vuotta. Ut on krjoitettu satojen vuosien aikana. Ei ole yhtä oikeaa tulkintaa. Siksi on evlut, katolilaiset, yms.
viidesläinen liike on evlut sisäinen pikkuporukka. Kysykää helluntailta tai lestadiolaisilta miksi räsänen on hukassa
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa. Kannattaa lukea evankeliumi huolellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uudestisynt kristitty
2.Pietarin kirje:
3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.Efesolaiskirje:
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
Ymmärtää ja tulkitsee omasta näkökulmastaan, kuten kaikki muutkin, joille tämä on uskontoa.
Raamattu on upea kirjoituskokoelma ja sisältää runsaasti elämänohjeeksi kelpaavaa yleistä filosofiaa.
Uskonnollisessa mielessä tulkitsijat tuntuvat takertuvan joihinkin kohtiin, jotka heidän mielestään tukevat heidän ikiomia käsityksiään. Silloin unohtuu tyystin se kristillisyyteen Raamatun yhteydessä liitetty rakkauden sanoma ja sorrutaan tuomitsemiseen, jonka he kyllä tietävät samaisen Raamatun perusteella kielletyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtää ja tulkitsee omasta näkökulmastaan, kuten kaikki muutkin, joille tämä on uskontoa.
Raamattu on upea kirjoituskokoelma ja sisältää runsaasti elämänohjeeksi kelpaavaa yleistä filosofiaa.
Uskonnollisessa mielessä tulkitsijat tuntuvat takertuvan joihinkin kohtiin, jotka heidän mielestään tukevat heidän ikiomia käsityksiään. Silloin unohtuu tyystin se kristillisyyteen Raamatun yhteydessä liitetty rakkauden sanoma ja sorrutaan tuomitsemiseen, jonka he kyllä tietävät samaisen Raamatun perusteella kielletyks
Sana jonka Jeesus on puhunut tuomitsee maailman.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa. Kannattaa lukea evankeliumi huolellisesti.Johannes 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Uudestisynt kristitty
2.Pietarin kirje:
3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa.Efesolaiskirje:
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja i
Katsos, minun ymmärrykseni on kehittyneempi kuin Paavalilla, ja kerron sinulle, että tuo on harhaanjohtava tapa ilmaista se, mihin kannattaa pyrkiä. Ei ole tarpeen pyrkiä siihen, ettei ajelehtisi oppien välillä. Päinvastoin, on hyvin haitallista lukittautua johonkin tiettyyn oppiin tai uskomusjärjestelmään. Sellaisen lukittautuneen ajatusmaailman omaavan ihmisen on vaikea kasvaa Jeesuksen tuntemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollisessa mielessä tulkitsijat tuntuvat takertuvan joihinkin kohtiin, jotka heidän mielestään tukevat heidän ikiomia käsityksiään. Silloin unohtuu tyystin se kristillisyyteen Raamatun yhteydessä liitetty rakkauden sanoma ja sorrutaan tuomitsemiseen, jonka he kyllä tietävät samaisen Raamatun perusteella kielletyksi.
Raamatun evankeliumi ei kerro uskomusjärjestelmästä, vaan totuudesta. Totuuden ympärille on kehitetty oppeja ja uskomusjärjestelmiä. Minä puhun siitä totuudesta, jonka ympärille uskomusjärjestelmät ovat rakentuneet. Minun oppini on totuus ja minun uskomusjärjestelmäni on tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa. Kannattaa lukea evankeliumi huolellisesti.Johannes 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Kyllä. Minä ymmärrän, mitä se tarkoittaa. Sinä taas et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnollisessa mielessä tulkitsijat tuntuvat takertuvan joihinkin kohtiin, jotka heidän mielestään tukevat heidän ikiomia käsityksiään. Silloin unohtuu tyystin se kristillisyyteen Raamatun yhteydessä liitetty rakkauden sanoma ja sorrutaan tuomitsemiseen, jonka he kyllä tietävät samaisen Raamatun perusteella kielletyks
Sana jonka Jeesus on puhunut tuomitsee maailman.
Juuri niin. Meidän ei kannattaisi keskittyä muiden tuomitsemiseen, vaan siihen, miten voimme itse välttyä tuomiolta.
Johanneksen evankeliumi:
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa. Kannattaa lukea evankeliumi huolellisesti.
Sinulla on itselläsi opiskeltavaa evankeliumeissa.
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi:
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa. Kannattaa lukea evankeliumi huolellisesti.Sinulla on itselläsi opiskeltavaa evankeliumeissa.
Tuollaiset heitot ovat minulle merkityksettömiä. Minä tiedän, mistä minä puhun.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Jeesuksen ylösnousemukseen uskominen ei ole kristinuskon ydin. Siihen ei tarvitse uskoa. Asiaan voi suhtautua siten, ettei omaa mielipidettä suuntaan eikä toiseen. Se ei vaikuta pelastukseen. Jeesus kehottaa uskomaan itseensä, ei ylösnousemukseensa.
Mitä mieltä olet lauseesta Jeesus: " Minä olen ylösnousemus ja elämä." Se on evankeliumista.