Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mahdollista on että Räsänen ei yksinkertaisesti ymmärrä Raamattua kovinkaan hyvin

Vierailija
20.11.2025 |

Päivi Räsänen ei peräänny kirjoituksistaan: "Raamatun sana ei muutu"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/paivi-rasanen-ei-peraanny-kirjoituk…

Kommentit (914)

Vierailija
781/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme saivartelua ja sanoilla leikkimistä. Jeesus opetti, että hyvin yksinkertaisella luottavaisella uskolla tullaan autuaiksi:

Matt. 18:3 (1938/1992):

Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.

Ei ole saivartelua. 

Raamatusta:

20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Vierailija
782/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lause ei millään muotoa kyseenalaista Jumalaa vaan Suomen kirkon opetuksia.

Kyseenalaistaa kyllä. Mikäli on eri mieltä, niin miksi Päivi ei sitten hakkaa sitä oikeaa kättään poikki, niin kuin Jeesus opetti?

Eikö tämä ole joka tapauksessa Jumalan viisauden ja vallan kyseenalaistamista, jos ei toimi niin kuin opettaja on opettanut?

Vierailija kirjoitti:

Miksi Päivi on kyseenalaistanut Jumalan viisauden ja vallan? 

Miten hän on kyseenalaistanut?

"Miten kirkon oppiperusta, #raamattu sopii yhteen sen kanssa, että häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi?"

Mitähän sä nyt tarkoitat... Miksi ihmeessä Päivin pitäisi hakata kätensä poikki? 

Ei kannattais nyt yrittää mestaroida, kun selkeästikään et ymmärrä Raamattua tai näitä uskisjuttuja. 

Niin, kyseenalaistaessaan kirkon opetukset, on Päivi tosiasiassa kyseenalaistanut  Jumalan viisauden ja vallan.

Voiko joku elää ilman oikeaa kättään? Mark. 16:19 ja Ilm. 13:16 sekä Matt. 5:30 

Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.

Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

Amen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyseenalaistaessaan kirkon opetukset, on Päivi tosiasiassa kyseenalaistanut  Jumalan viisauden ja vallan.

Voiko joku elää ilman oikeaa kättään? Mark. 16:19 ja Ilm. 13:16 sekä Matt. 5:30 

Autuas se ihminen, joka on löytänyt viisauden, ihminen, joka on saanut taidon. Sillä parempi on hankkia sitä kuin hopeata, ja siitä saatu voitto on kultaa jalompi. Se on kalliimpi kuin helmet, eivät mitkään kalleutesi vedä sille vertaa. Pitkä ikä on sen oikeassa kädessä, vasemmassa rikkaus ja kunnia. Sen tiet ovat suloiset tiet, sen polut rauhaisat kaikki tyynni. Elämän puu on se niille, jotka siihen tarttuvat; onnelliset ne, jotka siitä pitävät kiinni.

Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.

Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein. "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle'.

Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikeallapuolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.

Amen.

Eri

Tässä viestissä oli paljon lainauksia Raamatusta, mutta vähän osoitusta siitä, että kirjoittaja olisi ymmärtänyt, mistä niissä on kyse. 

Vierailija
784/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaiset ovat surmanneet sekä Herran Jeesuksen että profeetat, ja he ovat vainonneet meitäkin. He ovat Jumalan mieltä vastaan ja kaikkien ihmisten vihollisia. 

1. Tess. 2:15

Herra tulee Ahdistuksen ajan loppupuolella pelastamaan juutalaisen kansan kansakuntana ja niin koko jäännös pelastuu, sanoo Raamattu. 

Ei sano.

Kyllä sanoo, turha vängätä vastaan. 

eipäs, päs päs...

Vierailija
785/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavali sanoi jossain että täytyyhän teillä olla erimielisyyksiä, että tulisi selville mikä on totuus.

Vierailija
786/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että se ei ole sama. Se on niin lähellä totuutta, että eroa totuuteen on lähes mahdotonta huomata. Paavalin näkemyksissä totuus on vääristelty. Hyvin vähän vääristelty, mutta vääristelty kuitenkin. Jeesuksen opetukset ovat täysin oikeaa totuutta. Niitä noudattamalla voi pelastua. Kukaan ei pääse Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Jeesuksen kautta. Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Vain Jeesuksen.

On vielä sulla kertomatta,miten Paavalin opetukset eroaa Jeesuksen opetuksesta? Mitä Paavali opettaa väärin?

Tuo on aika laaja kysymys. Onko sinulla mielessä jokin tietty asia, jota voisin käsitellä? Keskustelupalstan kommentti ei oikein sovi noin laajan kysymyksen käsittelyyn. 

tulihan se sieltä, taisi mennä jauhot uskikselta suuhun, yrittäisit nyt edes, me emme muuten usko sinun tietämykseesi...

Vierailija
787/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että se ei ole sama. Se on niin lähellä totuutta, että eroa totuuteen on lähes mahdotonta huomata. Paavalin näkemyksissä totuus on vääristelty. Hyvin vähän vääristelty, mutta vääristelty kuitenkin. Jeesuksen opetukset ovat täysin oikeaa totuutta. Niitä noudattamalla voi pelastua. Kukaan ei pääse Isän luo muuten kuin hänen kauttaan. Jeesuksen kautta. Jeesuksen opetuksia noudattamalla. Vain Jeesuksen.

On vielä sulla kertomatta,miten Paavalin opetukset eroaa Jeesuksen opetuksesta? Mitä Paavali opettaa väärin?

Tuo on aika laaja kysymys. Onko sinulla mielessä jokin tietty asia, jota voisin käsitellä? Keskustelupalstan kommentti ei oikein sovi noin laajan kysymyksen käsittelyyn. 

tulihan se sieltä, taisi mennä jauhot uskikselta suuhun, yrittäisit nyt edes, me

Ei se minua haittaa, jos ette usko minua. Teitä se saattaa haitata.

Vierailija
788/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paavali sanoi jossain että täytyyhän teillä olla erimielisyyksiä, että tulisi selville mikä on totuus.

Ai missä kohdassa?

Vierailija
789/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, vierasta ne eivät seuraa. He menevät sisään ja ulos ja löytävät laitumen.  Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Vihreille niityille hän minut johdattaa ja virvoittavien vesien ääreen.

Vierailija
790/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja seuraavat minua, vierasta ne eivät seuraa. He menevät sisään ja ulos ja löytävät laitumen.  Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Vihreille niityille hän minut johdattaa ja virvoittavien vesien ääreen.

Juuri niin. Jeesuksen lampaat erottavat hänen äänensä. He erottavat totuuden valheiden seasta. 

Vierailija
791/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen jalkapallojoukkue raiskSODOMAN VÄKIVALTA ei yhden pienen nuoren naisen , ympärileikattujen synnit nousee TAIVAASEEN ASTI !   Ympäri 2-3 miestä leikattua ryösti piti vankina varasti ja Rais miehen hotellissa.  5 Somaliamiestä  raisk naisen .  Onko tämä YK saavutus ???    YMPÄRIL OVAT SODOMAN ILMESTYSKIRJA LUKU 11 .  

Vierailija
792/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin. Jeesuksen lampaat erottavat hänen äänensä. He erottavat totuuden valheiden seasta. 

Newage budhan henki virvoittaa ja eksyttää VALITUTKIN.   Virtailee oikein . Noituudessa kabbalajogaa. Meditaatio. 

Vierailija
793/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ole Herran palvelijoita, jotka sanovat olevansa, vaan ne jotka tekevät taivaallisen isäni tahdon.

Vierailija
794/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellareissakin vihataan naisia ampumalla heitä kaduille .  

Vierailija
795/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsänen kuuluu lahkoon. Lahkoissa tulkitaan Raamattua usein valikoivasti kirjaimellisesti. 

Vierailija
796/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki ole Herran palvelijoita, jotka sanovat olevansa, vaan ne jotka tekevät taivaallisen isäni tahdon.

Helkunt.ainen vihaa kaikkia kuin ovesta Jehova muslimi budha synagoga. Vanhan liiton ilkeys ja pahuus . Käsky oli RAKASTAA TOISIA . Joka vihaa on jo murhaJa. 

Vierailija
797/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailainen johtaa rikoksissa muut sitten.  Ortodoksit myös osaa sen.  Huumeet. Sutenöörit. 

Vierailija
798/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogamatolla tantra seksi budhan kaa. 

Vierailija
799/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsänen kuuluu lahkoon. Lahkoissa tulkitaan Raamattua usein valikoivasti kirjaimellisesti. 

Kansanlähetys on yksi 5:stä evlut kirkon järjestöistä.

Vierailija
800/914 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikodit täynnä raisk naisia .  Lisää kiintiöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi