Miesten hiljaisuus kasvava ongelma
Terapeutti ja kirjailija Björn Rudman kuvaa todellisuutta, jossa monet miehet välttelevät puhumista siitä, mitä sisällä tapahtuu. Hänen mukaansa kansainvälinen miesten päivä on siksi tärkeä: se luo tilaa puhua mielenterveydestä.
Toksiset miesihanteet estävät miehiä hakemasta apua ja ne vahingoittavat myös. Jos joutuu pilkan kohteeksi ja tuntuu nössöltä ja nörttimäiseltä, kun avaa tunteitaan ystävänsä edessä ryhmässä, silloin ei tee sitä. Tämä estää miehiä voimaan hyvin. Meidän täytyy puhua jonkun kanssa, hän sanoo TV4 Nyheterna mukaan.Miesihanteet ovat muuttuneet sohjuksi
Yrittäjä ja kirjoittaja Jan Emanuel näkee toisenlaista kehitystä. Hän katsoo, että monet nuoret miehet tuntevat epävarmuutta siitä, mitä miehisyys edes tarkoittaa.
Uskon, että nuorten miesten olemassa oleva eksyksissä olo liittyy pitkälti siihen, että perinteiset miesihanteet ovat jossain määrin rumistuneet ja muuttuneet eräänlaiseksi sohjuksi, jossa sanotaan, että pojat ja tytöt ovat samanlaisia. Tietenkin olemme monin tavoin samanlaisia, mutta siinä olemme vähätelleet eroja ja tehneet niistä jotain huonoa sen sijaan, että ne yhdistäisivät ihmisiä, hän sanoo TV4 Nyheterille.
Kommentit (83)
Miesten pitäisi alkaa puhumaan naisten mieliksi ellei jopa käskystä..? Tottelevaisimmat palkitaan herkuilla 😛
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kolmesti avoliitossa ja olen oppinut niiden johdosta, että kaikkia sanomaani voidaan käyttää minua vastaan ja käytetäänkin. Mitä vähemmän puhuu ja kertoo itsestään naiselle, sitä turvallisempi olo on itsellä.
En edes ole ollut parisuhteessa.
Silti tiedän tämän siitä, miten kaverini ovat kohdelleet minua. Miten vanhempani kohtelevat toisiaan. Miten äitini jakaa tiedon, jonka sisko on kertonut hänelle luottamuksella, koko perheelle. Sanomattakin selvää, että äidille ei kannata kertoa MITÄÄN, mistä et halua koko muun perheen tietävän. Näin on ollut aina.
En luota.
En keneenkään.
Ja nainen olen, koska joku saattaisi toisin ajatella.
Naisethan lässyttävät miesten siitä ja tästä: että nämä ovat ovat kiinnostuneita vääristä asioista/tyypeistä, syövät vääriä asioita, haluavat vääriä asioita, eivät puhu/luota (naisiin), eivät suostu siihen tai tähän mitä nainen milloinkin keksii vaatia.
Sitten ihmetellään suurieleisesti kun miehet mykistyvät ja häipyvät. Ja muistetaan kiljaista: se syyllisti minua siitäkin!!