Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten hiljaisuus kasvava ongelma

Vierailija
20.11.2025 |

Terapeutti ja kirjailija Björn Rudman kuvaa todellisuutta, jossa monet miehet välttelevät puhumista siitä, mitä sisällä tapahtuu. Hänen mukaansa kansainvälinen miesten päivä on siksi tärkeä: se luo tilaa puhua mielenterveydestä.

Toksiset miesihanteet estävät miehiä hakemasta apua ja ne vahingoittavat myös. Jos joutuu pilkan kohteeksi ja tuntuu nössöltä ja nörttimäiseltä, kun avaa tunteitaan ystävänsä edessä ryhmässä, silloin ei tee sitä. Tämä estää miehiä voimaan hyvin. Meidän täytyy puhua jonkun kanssa, hän sanoo TV4 Nyheterna mukaan.Miesihanteet ovat muuttuneet sohjuksi

Yrittäjä ja kirjoittaja Jan Emanuel näkee toisenlaista kehitystä. Hän katsoo, että monet nuoret miehet tuntevat epävarmuutta siitä, mitä miehisyys edes tarkoittaa.

Uskon, että nuorten miesten olemassa oleva eksyksissä olo liittyy pitkälti siihen, että perinteiset miesihanteet ovat jossain määrin rumistuneet ja muuttuneet eräänlaiseksi sohjuksi, jossa sanotaan, että pojat ja tytöt ovat samanlaisia. Tietenkin olemme monin tavoin samanlaisia, mutta siinä olemme vähätelleet eroja ja tehneet niistä jotain huonoa sen sijaan, että ne yhdistäisivät ihmisiä, hän sanoo TV4 Nyheterille.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

The 1980s was the lolicon boom, where the genre became widespread. The popularity of lolicon was largely a response to the growth of yaoi a genre about homosexual men largely made by and for women. Straight men wanted something by and for them. The boom came to a halt in 1984. Erotic manga creators evolved the lolis to have both baby faces and mature, adult bodies, essentially making them not lolis anymore

Vierailija
42/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tässä ongelma tuntuu olevan se, että somen seurauksena miehet ovat saaneet äänensä kuuluviin ja sisältö on ollut sellaista, ettei suurin osa naisista enää halua olla missään tekemisissä miesten kanssa ja monet miehetkin häpeävät kanssaveljiään.

------- Miten törmäät noihin hävettäviin miehiin. Itse tapaan aina vaan fiksuja hyvinkoulutettuja miehiä. Jotain sinulta puuttuu. 

Lol, esimerkiksi tämän sun kommentin myötä taas tuli törmättyä.

Naisenamieskin on näemmä saapunut estradille :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The 1980s was the lolicon boom, where the genre became widespread. The popularity of lolicon was largely a response to the growth of yaoi a genre about homosexual men largely made by and for women. Straight men wanted something by and for them. The boom came to a halt in 1984. Erotic manga creators evolved the lolis to have both baby faces and mature, adult bodies, essentially making them not lolis anymore

Lolicon tarkoittaa pedofiliaa. Ei siitä ole kiinnostuneita muut, kuin pedofiilit.

Vierailija
44/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan se hiljaisuus ei näy somessa. Sinne suolletaan omalla naamalla ja nimellä kaikkien nähtäville ties mitä törkyä. Eikä kuulemma edes hävetä eikä kaduta. 

Vierailija
45/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä miesten puhumattomuudesta ja siihen liittyvästä kulttuurista on nyt puhuttu jo aika monta vuotta, varmaan parikytä. Miten te miehet ette saa sille tehtyä yhtään mitään? Paitsi syytellä naisia. 

Kun naiset alkoivat parantaa asemaansa kohti tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa, he tekivät sen itse, eivätkä syytelleet miehiä kaikesta. 

Itse en tosissaan ymmärrä tätä. Miehet huutavat siitä, että on paha olla ja ettei saa puhua, mutta samaan aikaan miehet vähättelevät naisia, jotka puhuvat tai näyttävät tunteensa? He luovat itse oman kulttuurinsa miehinä, ja sitten syyttävät, että se on naisten syytä jotenkin? En ymmärrä tätä logiikkaa. Voisiko joku mies sitä vähän avata? Se miesten kulttuuri muuttuu ainoastaan, kun miehet lähtevät itse sitä muuttamaan. Ei se helppoa ole, niin kuin ei ollut naistenkaan helppo muuttaa heidän ympärillä o

Varhaisissa tasa-arvon ajajissa oli myös miehiä mukana.

Vierailija
46/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä miesten puhumattomuudesta ja siihen liittyvästä kulttuurista on nyt puhuttu jo aika monta vuotta, varmaan parikytä. Miten te miehet ette saa sille tehtyä yhtään mitään? Paitsi syytellä naisia. 

Kun naiset alkoivat parantaa asemaansa kohti tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa, he tekivät sen itse, eivätkä syytelleet miehiä kaikesta. 

Itse en tosissaan ymmärrä tätä. Miehet huutavat siitä, että on paha olla ja ettei saa puhua, mutta samaan aikaan miehet vähättelevät naisia, jotka puhuvat tai näyttävät tunteensa? He luovat itse oman kulttuurinsa miehinä, ja sitten syyttävät, että se on naisten syytä jotenkin? En ymmärrä tätä logiikkaa. Voisiko joku mies sitä vähän avata? Se miesten kulttuuri muuttuu ainoastaan, kun miehet lähtevät itse sitä muuttamaan. Ei se helppoa ole, niin kuin ei ollut naistenkaan helppo muuttaa heidän ympärillä o

Miehenä en osaa vastata, koska minun lähiympäristössä ei koskaan ole ollut tuollaista kulttuuria. Olen havainnut tuota epävarmojen pojankloppien puheissa, mutta en nuorempanakaan miehekkäämpien poikien, enkä nyt aikuisena ukkojen puheissa. Miehekäs puhe naisista voi kuulostaa joskus naljailulta, mutta siinä on lämmin pohjavire. Ehkä kaikki eivät sitä huomaa. Ainakin niissä kymmenissä piireissä, joissa olen itse liikkunut. Suurin poikkeus on tämmöiset vauva.fi foorumit, joihin teinitrollit ja epävarmat ajankuluttaja postailee omituisia juttuja.

Vierailija
47/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tommosella tuppisuulla .. eeei. 🤮

Vierailija
48/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hiljaisuus on vaiettu asia.

Vierailija
49/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miehet eivät suostu puhumaan edes toisilleen, ja sitten syyttävät asiasta naisia.

Tämäpä juuri. Olen mies ja olin kirjaimellisesti juuri tekemässä itsemurhan, kun myös miespuoleinen kaverini soitti ja kysyi missä mene ja ehtisinkö jeesaamaan häntä veneen talviteloille laittamisessa. Lähdin auttamaan. Koko tuon ajan puhuimme lähinnä siitä veneestä. Hän ei kysynyt minulta mitä minulle kuuluu, enkä minä häneltä. Enkä todellakaan maininnut mitään siitä, että jos olisi soittanut vartin myöhemmin, en olisi ollut enää vastaamassa.

Vierailija
50/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan"

Kaikkea mitä sanot, voidaan ja tullaan käyttämään todisteena sinua vastaan.

Vierailija
51/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kasvava ongelma? Aina on ollut miespuolisia jurottajia.

Feminismi , Pride ym hömpötykset ovat pilanneet kaksikeskeisyyden eli parisuhteet mies nainen. 

Lebot ym oudot takaisin kaappiin ja ovet lukkoon. 

Vierailija
52/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on täällä varmaan naureskellut Motonetin mainokselle ("helpommin tehty kuin sanottu"). Onko kukaan miettinyt, mitä siinä tapahtuu? Siinä tapahtuu rakkauden tunnustus. (En lähde miettimään minkälaisen rakkauden.)

Usein miehet vain ilmaisevat tunteitaan eri tavalla: sanojen sijaan tekojen kautta. Kun miesten toiminnan- ja ratkaisukeskeinen viestintä törmää odotukseen puhua tunteista pitkästi, syntyy helposti väärä tulkinta, että miehet eivät kuuntele tai välitä. Todellisuudessa kyse on tyylieroista, ei kyvyttömyydestä.

Eroavuus tarkoittaa juuri sitä, että toinen on erilainen kuin toinen. Ei sitä että toinen on huonompi tai parempi.

Vierailija
53/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----------"1980-luku oli lolicon-buumin aikaa, jolloin genre yleistyi. Loliconin suosio johtui pitkälti yaoin kasvusta, joka on homoseksuaalisista miehistä kertova genre, jonka naiset ovat suurelta osin luoneet ja jotka ovat naisille. Heteromiehet halusivat jotain heille ja itselleen. Buumi pysähtyi vuonna 1984. Eroottisten mangojen tekijät kehittivät lolit niin, että niillä on sekä vauvan kasvot että aikuiset vartalot, tehden heistä käytännössä vähemmän lolit

Tämä on hauska totuus. Kaikki botox ym naamaleikkaukset , että oltaisiin vauvoja ja nuoria kauan ulkonäön puolesta .Aivotkin kutistuivat. 

Vierailija
54/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kasvava ongelma? Aina on ollut miespuolisia jurottajia.

Feminismi , Pride ym hömpötykset ovat pilanneet kaksikeskeisyyden eli parisuhteet mies nainen. 

Lebot ym oudot takaisin kaappiin ja ovet lukkoon. 

Olet outo. Miten sinun parisuhteessa on "lesboja ym. outoja"? Minulla ei ole niitä parisuhteessa, joten homot saa olla homoja ihan keskenään. He ei etsi minusta kumppania, enkä minä heistä. Sinusta en ole aivan varma, jos se kerran sinua häiritsee.

Vierailija
55/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tässä ongelma tuntuu olevan se, että somen seurauksena miehet ovat saaneet äänensä kuuluviin ja sisältö on ollut sellaista, ettei suurin osa naisista enää halua olla missään tekemisissä miesten kanssa ja monet miehetkin häpeävät kanssaveljiään.

------- Miten törmäät noihin hävettäviin miehiin. Itse tapaan aina vaan fiksuja hyvinkoulutettuja miehiä. Jotain sinulta puuttuu. 

Lol, esimerkiksi tämän sun kommentin myötä taas tuli törmättyä.

Naisenamieskin on näemmä saapunut estradille :D

-----------Olen kylläkin aito nainen. 

Vierailija
56/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset oikein lopettavat näiden miesvihaketjujen kirjoittamisen?

Vierailija
57/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tosissaan ymmärrä tätä. Miehet huutavat siitä, että on paha olla ja ettei saa puhua, mutta samaan aikaan miehet vähättelevät naisia, jotka puhuvat tai näyttävät tunteensa? He luovat itse oman kulttuurinsa miehinä, ja sitten syyttävät, että se on naisten syytä jotenkin? En ymmärrä tätä logiikkaa. Voisiko joku mies sitä vähän avata? Se miesten kulttuuri muuttuu ainoastaan, kun miehet lähtevät itse sitä muuttamaan. Ei se helppoa ole, niin kuin ei ollu

Kyllä naiset ovat huutaneet kovemmin näistä homo ym Prideasioista. Ja haukkuneet normaalit miehet kuuseen. 

Vierailija
58/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorena aikuisena niin huono lukemaan ihmisten tarkoitusperiä, että meni niin flirtti kuin tsemppausyrityksetkin ohi. Mulla oli varmaan jotain masennusta silloin.

Vierailija
59/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän akoolta saa suunvuoroa ! Känäjävät ja kalattavat suut vaahdossa.

Vierailija
60/83 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, sellaiset tripit taas jollakin torstain kuluksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän