Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saankohan kohta potkut? Olen ollut kk:n uudessa tyossa, joka oli ihan unelmapaikka. Haastattelussa olin rehellinen, ja selvasti kavi ilmi, ettei minulla ole tasta tyosta aikaisempa

Vierailija
18.04.2007 |

kokemusta. Se ei ollut ongelma, vaan perehdyttämistä luvattiin, samoin aikaa perehtyä itse. Nyt sain viestiä, että ihmetellään, mitä olen ekan kk:n aikana saanut aikaan. En todellakaan ole laiskotellut, vaan yrittänyt päästä homman niin hyvin kuin olen tainnut. Olen lukenut alan kirjallisuutta ja käynyt töihin käsiksi.

Tunnen itseni ihan epäonnistuneeksi, ja samalla tunnen petkuttaneeni työnantajaa. En tosin kyllä luonut mitään muuta kuvaa, kun että olen superkiinnostunut ja sitoutunut tähän työpaikkaan ja tosi innokas oppimaan. Aiemmasta kokemuksesta piti olla hyötyä, mutta työtehtävissäni ei ole vielä ollut sellaista kohtaa, jossa voisin sitä käyttää. Eli ihan kaikki on uutta, vaikka puhetta oli ehkä hieman toisenlaisesta tilanteesta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna selvää palautetta ja selitä selkeästi, mitä olet tehnyt.

Koska kyseessä on tiimityö, niin teillä on varmaan jotain viikottaisia kokouksia? Ota asia esille ja kysy suoraan, onko työssäsi jotain, mitä pitäisi parantaa, mitä he toivoisivat sinun tekevän eri tavalla.

TAI, kysy suoraan siltä pomoltasi. Vaikka hän ei tiedäkään työstäsi, niin vastuu on silti hänen ja hänen tulee osata sinua neuvoa ja opastaa.

Älä nöyristele, älä esitä huonoa ja sano vaikka suoraan, että aiemmin puhutut vanhat taitosi eivät ole työssä olleet sinulle hyödyksi, mutta muista myös kehua, että olet oppinut ja opiskellut paljon!!!

Vierailija
22/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei miellytä tiimiä, tieto ei kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaa aina ihmetellä uusien työntekijöiden " hitautta" uusien asioiden oppimisessa. Harvoin ihmettelyyn todella on aihetta, eikä yleensä kukaan ole tämään taulapään kanssa samaa mieltä. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka kauan tällä ihmettelijällä on aikoinaan mennyt töiden oppimiseen aikaa, sillä vielä nytkin, 7 vuotta samoissa hommissa oltuaan, hän tuntuu välillä varsin tietämättömältä ja tyhmältä...

Vierailija
24/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimies onneksi tiesi tämän jo ottaessaan mut töihin, sanoi sen itsekin että menee ainakin 2-3 kk aikaa.

Vierailija
25/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän alalla aikaa oppia hommat on käytännössä kaksi tai kolme työvuoroa (eli 24 tuntia).

Mikä on niin vaikea homma, ettei sitä kuukaudessa opi?

Puolikin vuotta menee helposti niin, että pystyy vain perushommiin. Esim. IT-alalla.

Vierailija
26/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa näkyy selvästi, onko jotain tehty vai ei. Siispä, onko sinulle annettu joku tietty työtehtävä, joka sinun pitää tehdä ja oletko saanut sitä johonkin vaiheeseen?

Vierailija
27/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimi oli ehkä liian tiivis ilmaus, sillä enemmän olemma vain osastolaisia, eli samalla osastolla töissä. Yhteistyö ei ole päivittäistä, ja koska en vielä ole mukana missään projektissa, ei " tekemättömyyteni" ole häirinnyt kenenkään muun työntekoa. En siis jarruta tiimin tuloksia, ja vastaan töistäni vain esimiehelleni. Palaute tuli kahdelta samalla osastolla olevalta, ja yhteensä osastolla on 7 henkilöä. Ja en ole nyt todellakaan työaikana netissä, vaan minulla on henkilökohtaista vapaata loppuviikko.

ap

Vierailija
28/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän alalla aikaa oppia hommat on käytännössä kaksi tai kolme työvuoroa (eli 24 tuntia).

Mikä on niin vaikea homma, ettei sitä kuukaudessa opi?

Hei idiootti, kaikki eivät todellakaan ole töissä Siwan kassana, kaupan hyllyjentäyttäjänä tai varastosa. Voi yksinkertaisuus.

Minun työtä ei ainakaan pysty omaksumaan mitenkään alle puoli vuotta lyhyemmässä ajassa. Tuo aika menee vähintäänkin ennen kuin oppii ymmärtämään organisaation globaalin rakenteen ja monet eri raportointijärjestelmät jne jne

Vierailija
29/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on vielä lisänä se, että olet uusi näissä kuvioissa, ja sehän oli tiedossa jo palkatessa sinua. Joten sanoisin vain, että pää pystyyn ja jatkat syventymistä työhösi. Kysele muilta vähän enemmän ja tarkista, oletko ollut riittävän sosiaalinen ja verkostoituva muiden kanssa. Huoneessaan pötköttäminen voi antaa väärän viestin, vaikka sitten olisitkin nenä kiinni vanhoissa tilinpäätöksissä tai raporteissa. Yritä tavata esimiestäsi ja kysele tämän tunnelmia. Minusta voit kyllä kertoa että sait palautetta hitaasti etenemisestäsi ja kysy mitä esimies on tästä mieltä. Mainitsisin myös, että vastoi puhuttua et ole voinut vielä hyödyntää vanhaa työkokemustasi, eli jos aikataulusi on laskettu sen mukaan, olet nyt vaativammassa tilanteessa kun 100% on uutta.

Vierailija
30/30 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät, on heidän ehkä vaikea ymmärtää, että kuukaudessa ei vielä pääse täysillä mukaan jos omat hommat oppii juuri puolessa viikossa.