Onko ok, että mies olettaa minun järjestävän perheellemme koko joulun?
Meillä kaksi lasta, toinen koulussa ja toinen päikyssä. Jouluvieraita ei tänä vuonna tule. Mutta onhan siinä silti, kaikki lahjat, leipomiset, joulupukit, jouluruoat, siivoamiset (tässä tosin mennään siitä missä aita matalin), joulukuuset ja muut koristeet ym ym. Mies olettaa, että suunnittelen, muistan, hoidan ja järjestän tämän kaiken yksin. Että muistan hankkia kaikki perinteeseen kuuluvat jouluruoat, sulattaa ja paistaa ajoissa kinkut (jota ei syö kuin mies), keksin ja hankin lasten kaikki lahjat yksin jne. Hän panos on maksaa osa tästä. Mutta ei miettiä, suunnitella, muistaa eikä hoitaa mitään jouluun liittyvää. Lasten vuoksi kuitenkin halutaan hyvä joulu, ja tykätään me aikuisetkin joulusta. Kuitenkin ärsyttää, että kaikki miettiminen ja muistaminen jää yksin minulle. Olisiko sinusta ok?
Kommentit (186)
Kyllä muakin ärsyttäisi, jos perheessä olisi tuollainen vapaamatkustajamies. Onneksi omani osallistuu, samoin lapset.
Vierailija kirjoitti:
Se järjestää joulun, joka joulua haluaa viettää. Jos mies tykkää kinkusta ja syö sitä eniten, niin mies hoitaa kinkun ostamisen ja paistamisen.
Nykynaisille miehen pitää järjestää kuukautissiteetkin.
Nykymiehille naisen pitäisi edelleen järjestää se joulu... Ja kyllä, moni mies tykkää jouluruuista ja joulusta ylipäänsä, mutta kiva kun se hoitaa joku muu, kuten äitimamma aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kirjoitti: " Lasten vuoksi kuitenkin halutaan hyvä joulu, ja tykätään me aikuisetkin joulusta."
Tämä siis teille kaikille, jotka väittävät ap:n hössöttävän turhaan joulusta ja että miehelle riittää vain pipari.
No eipä se mies näytä tykkäävän ap:n listaamista jouluasioista, kun ei niihin halua osallistua. Kyllähän se osallistuisi, jos nauttisi tuollaisesta vouhotuksesta.
Moni mies on todella itsekäs. Minä, minä, minä, lapsista viis.
Niin, Afrikassakin kaikilla lapsilla on aina joulukuusi, lanttulaatikko ja kinkku. Ei tule lapsille joulua ilman niitä.
Afrikka-vertaus ei liity mitenkään asiaan. Kukaan ei ole väittänyt, että joulun pitää olla täydellinen tai tietyn mallinen. Kyse oli siitä, että toinen vanhempi näkee vaivaa lasten joulun eteen ja toinen ei osallistu kuin rahalla. Se ei muutu miksikään sillä, että vedät mukaan täysin asiattoman vertauksen.
Miehen kanssa eläminen ei ole pakollista. Ap voi ottaa eron, jos mies kerran on niin hirveän kamala, ettei edes jouluhössötykseen lähde mukaan. Siinä onkin hyvä joululahja miehelle: avioeropaperit kouraan. Ihanaa joulumieltä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset varmasti KUOLEE, jos jonaine jouluna käydäänkin katselemassa joulukuusta esim. kaupungin torilla eikä raahata sitä kotiin asti. Samoin lapset varmasti KUOLEE, jos pöydässä ei ole kaikkia sataa sorttia, vaan tarjolla on vaikka nakkeja ja muussia. Ne myös vähintäänkin menee psykoosiin, jos joululahjoja ei tuokaan ostopukki, vaan lahjat on laitettu kuusen alle.
Jos joku meni tässä keskustelussa överiksi, niin se oli sinun kommenttisi. Kukaan ei ole väittänyt, että lapset kuolisivat ilman täydellistä joulua, se on täysin oma karikatyyri, jonka heitit keskusteluun. Äiti vain kertoi haluavansa järjestää joulun, josta lapset pitävät. Sinun ylimenevä sarkasmi ei muuta sitä, että toinen vanhempi tekee työn ja toinen vain maksaa minimin. Sitä tämä keskustelu käsitteli, ei keksittyjä lapsi kuolee -skenaarioita.
Arvaa mitä Sherlock? Se överiksi meno oli ihan TIETOINEN valinta. Halusin viestillä tahallisesti kärjistäen korostaa, miten typeriä ap:n vaatimukset ovat.
Miten muka typeriä? Nuo on ihan perusjuttuja joulussa. Ap:n mieskin haluaa hyvän joulun ja itselleen sen kinkun. Sun mielipiteesi joulun vietosta ei kuulu asiaan.
Niin, Afrikassakin kaikilla lapsilla on aina joulukuusi, lanttulaatikko ja kinkku. Ei tule lapsille joulua ilman niitä.