Vähemmistön edustaja. Miltä tuntuu jos sinut palkataan töihin vähemmistön edustajana?
Kommentit (35)
Vähemmistön edustajia ei Suomessa palkata minkään kiintiön takia, vaan koska halutaan halpa ja hyvä työntekijä, jonka työn tuloksilla ne työyhteisön keskiluokan edustajat saa kerättyä bonukset itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Minua syrjitään koska olen persu.
Sinähän äänestät vain punavihreitä puolueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään muutenkaan palkata taitojen takia. Pärstäkerroin sun muu on se mikä ratkaisee.
Olen rekrynnyt väkeä 10v ja pärstäkerroin ei ratkaise.
SInä et ole ainoa työnantaja Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä nyt joku katkerakimmokaarina, kun joku muu palkattiin hänen edelle? Suomessa ei saa kysyä vähemmistöön liittyviä kysymyksiä rekryssä, toki varmasti osa näkyy haastatattelussa esim liikuntaesteinen, mutta lähtökohtaisesti on aika nillitystä alkaa itkemään palstalla, että joku jonkun mielestä - oli tai ei - johonkin vähemmistöön kuuluva sai paikan hänen edeltään.. tähänhän tämä juontaa lopulta, joku jäi kuin nalli kalliolle ja kokee, ettei osaamisella ja/tai näytöllä ole mitään tekemistä, vaan vähemmistöllä
vastakysymys: teitkö työsi eteen muuta kuin olit hyväkaveri?
Ei ole, vaan kiinnostaa tietää mitä vähemmistön edustaja ajattelee jos hänet palkataan vähemmistön edustajana eikä taitojensa takia? Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Mikä,on vaikea ymmärtää, yritykseen palkataan osaamisella ei vähemmistöstatuksella. Jos joku vähemmistön edustaja on palkattu sinun edelle, se ei tarkoita, että sinä olisit ollut parempi. Mikä on siis vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään firma kyvytöntä palkkaa...
🤣🤣🤣
Julkinen sektori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä nyt joku katkerakimmokaarina, kun joku muu palkattiin hänen edelle? Suomessa ei saa kysyä vähemmistöön liittyviä kysymyksiä rekryssä, toki varmasti osa näkyy haastatattelussa esim liikuntaesteinen, mutta lähtökohtaisesti on aika nillitystä alkaa itkemään palstalla, että joku jonkun mielestä - oli tai ei - johonkin vähemmistöön kuuluva sai paikan hänen edeltään.. tähänhän tämä juontaa lopulta, joku jäi kuin nalli kalliolle ja kokee, ettei osaamisella ja/tai näytöllä ole mitään tekemistä, vaan vähemmistöllä
vastakysymys: teitkö työsi eteen muuta kuin olit hyväkaveri?
Ei ole, vaan kiinnostaa tietää mitä vähemmistön edustaja ajattelee jos hänet palkataan vähemmistön edustajana eikä taitojensa takia? Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Mikä,on vaikea ymmärtää, yritykseen palkataan osaamisella ei vähemmistöstatuksella. Jos joku vähemmistön edustaja on palkattu sinun edelle, se ei tarkoita, että sinä olisit ollut parempi. Mikä on siis vaikea ymmärtää?
Sinulla on ymmärtämisen kanssa vaikeuksia. Missä olen väittänyt että minun edelleni on palkattu joku muu? Kerro minulle tämä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään muutenkaan palkata taitojen takia. Pärstäkerroin sun muu on se mikä ratkaisee.
Olen rekrynnyt väkeä 10v ja pärstäkerroin ei ratkaise.
Oletko semmonen joka istuu niin että on hankalaa puhua sinulle ja raaputat pallejasi nähdäksesi kuinka se reagoi?
palkka juoksee ja työpaikka pysyy, koska irtisanomiseni olisi rasistista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Julkinen sektori.
Ei pidä paikkaansa.
En haluaisi tulla palkatuksi sillä perusteella. Tuntuisi nololta ja kokisin, että vein taitavamman ihmisen paikan. Enkä luottaisi omaan osaamiseeni työtä tehdessä.
Sama asia kuin jos oma lapsi palkataan töihin.
Koko keskustelu on taas ihan sontaa jokainen varmasti ymmärtää sen, et kun firmaan palkataan henkilöä, niin sen paikan saaja ei välttis ole se firman kivakaveri tai edes se osaavin. Voi löytyä myös ulkopuolelta osaavampaa ja vähemmistöihin kuuluvaa.
Kannattaisiko välillä katsoa, itse kunkin, sinne peiliin, eikä patsastella jeesuksena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Julkinen sektori.
Ei pidä paikkaansa.
Minne muualle sukupuolentutkijat ja humanistiwokettajat muka työllistyvät, elleivät julkiselle sektorille tai valtiorahoitteisen järjestökentän hillotolpille.
Vierailija kirjoitti:
Koko keskustelu on taas ihan sontaa jokainen varmasti ymmärtää sen, et kun firmaan palkataan henkilöä, niin sen paikan saaja ei välttis ole se firman kivakaveri tai edes se osaavin. Voi löytyä myös ulkopuolelta osaavampaa ja vähemmistöihin kuuluvaa.
Kannattaisiko välillä katsoa, itse kunkin, sinne peiliin, eikä patsastella jeesuksena
Eikö yrityksellä ole mielestäsi oikeus palkata kenet haluaa? Itsehän siinä ottaa takkiin, jos ei ota parasta. Yritystenhän kannattaisi ottaa pelkkiä naisia, kun naisille maksetaan vain 80 prosenttia siitä mitä miehille, vai miten se naisen euro -uikutus menikään.
DEI-rekrytoinnit. Sanna Marinkin oli oikean ikäinen ja oikeaa sukupuolta oikeassa paikassa oikeaan aikaan.