G: Helsingin rikkaiden lapsiperheiden asuinalueet?
Kommentit (49)
Espoo ei taida olla Helsinkiä. Plus mä tiedän monta pariskuntaa, jotka on joutuneet nimenomaan muuttaamaan Espooseen Helsigingistä laspen synnyttä, jotta saa halvemman ja isomman asunnon...ja ei ne mun kaverit ainakaan nyt niin rikkaita ole.
Espoossa hintataso on melko samalla tasolla kuin Helsingissä. Molemmissa sitten taas hintataso vaihtelee alueiden välillä huikeasti. Kirstinmäestä (Espoon keskusta) saa halvalla asunnon, Westendistä ei. Ihan samalla tavalla kuin Kurkimäestä (Itä-Helsinkiä, sitä pahamaineisempaa, ei Marjaniemiä ;-)..) saa halvalla asunnon, vaan Ullanlinnasta ei.
Toki sillä erolla, että Espoo on lähiötä, kokonaan. Helsingistä löytyy sitten (sikakallis) kantakaupunki.
Espoo ei taida olla Helsinkiä. Plus mä tiedän monta pariskuntaa, jotka on joutuneet nimenomaan muuttaamaan Espooseen Helsigingistä laspen synnyttä, jotta saa halvemman ja isomman asunnon...ja ei ne mun kaverit ainakaan nyt niin rikkaita ole.
Löytyhän täältä yksi ääliö, joka meni tähänkin koukkuun :) Helsinki on niin perseestä, että ei ihme, että kaikki vähänkin varakkaammaat ja etenkin fiksummat muuttaa Espooseen. Oikeasti Helsinki pitäisi liittää Espooseen, mutta tuskin Espoo suostuu. Helsingin pitäisi tehdä nopeasti jotain tai muuten käy kuten Kreikalle.
Kuusisaari ja lehtisaari on molemmat Helsingissä...
Täältä ei edes löydy kerrostaloja, saati vuokra-asuntoja.
Kerrostaloja tai vuokra-asuntoja ei löydy Länsi-Pakilastakaan, mutta yleensä länsipakilalaiset (minä itsekin) yleensä painottavat ennemmin alueen keskluokkaisuutta. Sen sijaan marjaniemeläisillä on kova tarve todistaa rikkauttaan. Johtuuko se pyrkimyksestä tehdä eroa läheisiin Itä-Helsingin lähiöihin vai mistä?
Vastauksena ap:n kysymykseen luulen, että koko kysymyksen asettelu on huono. Helsingissä ei ole varsinaisia rikkaiden lapsiperheiden alueita. Kaikki lapsiperhealueet ovat keskiluokkaisia. Ne rikkaiden alueet (Kuusisaari, Kaskisaari, Kulosaari tms) eivät ole varsinaisia lapsiperheiden alueita, vaikka toki niilläkin lapsiperheitä asuu.
Ne rikkaiden alueet (Kuusisaari, Kaskisaari, Kulosaari tms) eivät ole varsinaisia lapsiperheiden alueita, vaikka toki niilläkin lapsiperheitä asuu.
ei asu lapsiperhealueilla. Rikkaat lapsiperheet asuvat Kaivopuistossa, Eirassa, Lauttasaaressa, Kaskisaaressa, Kuusisaaressa, Munkkiniemessä, Kulosaaressa.
"Ei nyt varsinaisesti lapsiperhealueita, mutta
esim. Kulosaari ja kaikki muut saaret (Lauttasaari, Kaskisaari, Lehtisaari, Kuusisaari)"
Lisäksi sanoisin Munkan ranta ja idässäkin jokunen paikallisempi keskittymä mm. Marjaniemi.
Pakilat yms. on hyviä alueita, joissa lapsiperheet kyllä korostuu edellisiä voimakkaammin, mutta ovat myös enemmän sellaista keskiluokka-alueita...
Tänne muuttaa paljon nuoria varakkaita lapsiperheitä, enkä yhtään ihmettele. Meren äärellä, ratikka tulee kotiovelle, paljon puistoja ja vihreyttä, kahviloita ja kylämäistä yhteisöllisyyttä. ... Vaikea täältä on lähteä vaikka Pakilaan tai Marjaniemeen, vaikka neliöt voisi tuplata...
Kyllä Helsingin hyvätuloisimmat LAPSIPERHEET asuvat nimenomaan Pakila-Paloheinä-akselilla. Kyllähän niitä yksittäisiä lapsiperheitä on ihan missä vaan, mutta lapsiperheosuudella laskettuna Pakila-Paloheinä on ykkönen.
Ja en asu Pakilassa.
taitaa olla niin, että kaikki kehuvat sitä omaa asuinaluettaan aina näissä tämän tyylisissä keskusteluissa. katsokaa perkele jostain tulotilastosta tai varallisuustilastosta missä on keskimäärin asukasta kohdin eniten varallisuustta, eiköhän sieltä löydy niitä lapsiperheitäkin yllin kyllin.
Minä olen kyllä pitänyt tuota Kuusisaartakin lapsiperhealueena, koska omien lasteni kavereista aika moni asuu siellä. Ehkä se sitten on sattumaa...
Helsingin top 20 alueet keskitulojen mukaan (2010-2011):
00340 Kuusisaari-Lehtisaari
56 454
00290 Meilahden sairaala-alue
51 534
00130 Kaartinkaupunki
47 368
00830 Tammisalo
47 302
00140 Kaivopuisto
47 215
00590 Kaitalahti
45 993
00570 Kulosaari
45 011
00890 Itäsalmi
44 084
00850 Jollas
43 442
00210 Vattuniemi
42 248
00120 Punavuori
40 685
00670 Paloheinä
40 619
00160 Katajanokka
40 391
00660 Länsi-Pakila
39 676
00330 Munkkiniemi
39 592
00170 Kruununhaka
39 319
00260 Keski-Töölö
39 141
00100 Helsinki Keskusta
37 943
00680 Itä-Pakila
37 850
00150 Eira
37 093
10 kärjestä tasan puolet Itä-Helsinkiä...
no Eira, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, osittain Töölö, osittain Munkka, Kamppi, Kruna, Kulosaari.
Noi muut mainitut on lähiöitä joissa kaikissa on miljoonataloja koska omakotitaloja ei voi yllä oleviin rakentaa.
Opetelkaahan lukemaan tilastoja.
PK seudulla on paljon sosiaalista asuntotuotantoa. Esim. Katajanokalla on kalliita kerrostaloja (omistus) ja halpoja kerrostaloja (entiset hitasit). Samoin joillain alueilla on paljon vaikka opiskelijoita, vaikka ympärillä voisi olla paljon kalliita asuntoja. Tämä laskee keskimääräistä tuloa. Suomessa ei eri alueet ole eriytyneet samalla tavalla kuin monessa muussa maassa, jossa on esim. varakkaiden gated community tyyppisiä asuin alueita, jotka on aidattu ja vartija istuu kopissa portilla.
Pakila on kyllä ihan keskiluokkainen paikka. Samoin Mankkaa. Siellä ei ole opiskelija asuntoja tai kaupungin vuokrakämppiä, joiden pienituloiset laskee alueen keskiarvoa.
Kalliit alueet on esim. Lehtisaari, Kuusisaari, Eira, Westend jne. Ne ei kaikki kyllä oo leimallisesti mitään lapsiperhekeskittymiä.
Koko kysymys on ihan hassu.
Ainakin täällä kaivarissa ja eiran seudulla on punkeroita lapsiperheitä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2011 klo 20:27"]
Suomen 30 varakkainta postinumeroaluetta
Eli luenko oikein, mutta Tammisalo onkin yllätys ykkösenä Helsinkiläisenä, seuraava Paloheinä?
Espoo onkin sitten selvä ykkönen rikkailla alueillaan.
•Westend
•Friisilä
•Kuusisaari-
•Lehtisaari
•Nöykkiö
•Mankkaa
•Tammisalo
•Paloheinä
•Laaksolahti
•Östersundom
•Haukilahti
•Jorvas
•Suur-Kauniainen
•Niittykumpu
•Jollas
•Suomenoja
•Kattilalaakso
•Lahela
•Pohjois-Tapiola
•Ylästö
•Sepänkylä
•Laajalahti-Friisinmäki
•Latokaski
•Länsi-Pakila
•Kaartinkaupunki
•Suvisaaristo
•Vattuniemi
•Uusmäki
•Karkialampi
•Veikkola
•Gumböle-Karhusuo
[/quote]
Et lue oikein, Kuusisaari ja Lehtisaari ovat kahden rikkaimman kärki. Vauraat ja arvokkaat ns. diplomaattisaaret ensimmäisinä, kolmantena Tammisalo, neljäntenä Paloheinä. Viidentenä on Östersundom, eli tämä ns. Sipoolta anastettu uusi Helsinki, käykääpäs googlemapsin kanssa katsomassa Karhusaarta, kyllä on valtavan kokoista pytinkiä sielläkin. Ihan eri maata kuin juuri nämä Pakilalaiset 70-luvun ihmeet.
Länsi-Pakila ehdottomasti!
Länsi-Pakilassa asuntojen keskikoko on 98,5 neliötä, joka on Helsingin kaikista alueista toiseksi suurin. Vain Östersundomissa on keskimäärin suuremmat asunnot.
Länsi-Pakilan asukkaista 54 prosentilla on korkeakoulututkinto ja asukkaiden tulot ovat Helsingin korkeimpia.
Länsi-Pakilan asukkaista 92,7 % on suomenkielisiä, 4,0 % ruotsinkielisiä ja 3,3 % muun kielisiä. Länsi-Pakilassa asuu näin ollen vähiten ulkomaalaistaustaisia kaikista Helsingin alueista.
Länsi-Pakilan asunnoista vain 9 % on vuokra-asuntoja, eli vähiten vuokra-asuntoja kaikista Helsingin alueista.
Alueella tietysti on myös hyvät palvelut, liikenneyhteydet ja liikuntamahdollisuudet.
Katajanokalta saa perhe asunnon n. 4 h + keittiön noin 800 000,00 € isot erot taloyhtiöiden välillä. Yksiöt 30 m2 voi maksaa 450 000,00 € itse perin 2 h + keittiön asunnon 52 M2 jonka hinta tänään 480 000,00 € että näin
Tapanila on varakkaiden asuinalue isoja omakotitaloja lapsiperheiden suosiossa. Isot pihat ja rauhallinen alue.
Itähelsinki on levoton alue en suosittele lapsiperheille.