Hain laitoshuoltajaksi Husiin, hakijoita 640
Sain vastaussähköpostin, jossa kerrottiin etten tullut valituksia ja että hakijoita oli 640. Laitoshuoltajaksi!
Olen aikuinen, ylioppilas+laitoshuoltaja, siivoustyötä tehnyt 5 vuotta, myös terveydenhuollon kohteissa, kielitaito suomi, ruotsi, englanti. Valmius vuorotyöhön, terve, motivoitunut. Ja työtön!
Kommentit (42)
Mutta mieti montako hakijaa olisi ollut ilman työvoimapulaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain sihteeriksi sairaalalle, 400 hakijaa. En päässyt edes haastatteluun.
Onko sairaaloissa vielä SIHTEEREJÄ? Ei ihme että sotealalla menee huonosti.
Totta kai. Ja mitä isompi poli, sitä enemmän sihteereitä. On myös sellaisia sihteereitä jotka työkseen merkkaavat exceliin lääkäreiden pitämiä taukoja. Sitten vielä arkiston ym sihteerit.
Jos se oli vakituinen toimi, niin siihen tulee valituksi joku talossa jo oleva. Noin se menee Husissa. Sun pitää saada sieltä jokin määräaikaisuus, johon saat jatkoa, ja jatkoa, ja jatkoa, ja sitten ehkä jossain vaiheessa pääset vakituiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa huviksenne, että ulkoa ei vaki paikkoihin pääse, jo talossa oleva määräaikainen tulee valituksi. Ja sihteereitä on tällä hetkellä monessa sairaanhoitopiirissä sijoitettavaksi uusiin toimipaikkoihin... Eli siirretään yhdestä paikasta toiseen. Ihan kautta linjan...
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen määrä hakijoita! olisi luullut sinun meriitit riittävän tuohon työpaikkaan, mutta ilmeisesti jollakin vielä enemmän alan koulutusta/työkokemusta. Parempi onni ernsi kerralla!
Opettelisit kirjoittamaan.
Se, että jossakin laitoksessa tuntuu olevan vain muista maista muuttaneita näissä aputöissä, saattaa johtua siitä, että heille järjestetään ammattikursseja tai omaehtoisia koulutuksia juuri tällaisiin siivoushommiin. Esim. Turussa oli joku parin vuoden pituinen muista maista muuttaneille tarkoitettu siivoustyökurssi... pitkä kurssi kun siellä sitten paneuduttiin myös esim. suomen kieleen ja matematiikkaankin..
Ja näillä kursseilla on sitten se juttu, että niissä on sitä harjoittelua työpaikalla, ja varmaankin joku tuollainen kuin iso sairaala mielellään ottaa näitä harjoittelijoita....
Vierailija kirjoitti:
Itse HUS:ssa työskentelen lääkärinä, ja olen järkyttynyt siitä, miten melkein kaikki laitoshuoltajat ovat muualta tulleita. Luulin, että hakijoiksi ei ole suomalaisia.
Mutta se oli virhearvio! Ja miten voi olla, että suomalainen ei saa tuollaista paikkaa?
HUS:n viestintä on muutenkin törkeää sateenkaarimeininkiä ja monimuotoisuutta. Esim. HUS:n irtisanomisten jälkeen siellä ole iso teksti siitä, miten pitää henkilökuntaa pitää saada "kansainväliseksi" ja "monimuotoiseksi", vaikka juuri oli irtisanottu jengiä.
Ja sitten kuuntelen ulkomaalaisten hoitajien todella huonoa suomea niin, että potilasturvallisuus vaarantuu toistuvasti.
Kyllä hallituksen pitäisi puuttua suoraan näihin haitallisiin rönsyihin.
HUS:n viestinnästä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kutsuvat vielä näitä monimuotoisuuseksperttejä luennoimaan.
Äänestitkö diversiteetin puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Se, että jossakin laitoksessa tuntuu olevan vain muista maista muuttaneita näissä aputöissä, saattaa johtua siitä, että heille järjestetään ammattikursseja tai omaehtoisia koulutuksia juuri tällaisiin siivoushommiin. Esim. Turussa oli joku parin vuoden pituinen muista maista muuttaneille tarkoitettu siivoustyökurssi... pitkä kurssi kun siellä sitten paneuduttiin myös esim. suomen kieleen ja matematiikkaankin..
Ja näillä kursseilla on sitten se juttu, että niissä on sitä harjoittelua työpaikalla, ja varmaankin joku tuollainen kuin iso sairaala mielellään ottaa näitä harjoittelijoita....
Meille toiselle pahoinvointialueelle erikoissairaanhoitoon rätkähti kielitaitovaatimus B2 erään turkulaisen magneetti-miljoonainsidentin jälkeen. Tuli vaan mieleen. :)
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti sanottuna, ottivat sinne jonkun, joka täyttää husin strategiset arvot henkilöstön monimuotoisuuden toteutumiseksi.
Eli ottivat jonkun pomon tai kokoomuslaisen päättäjän mukulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti sanottuna, ottivat sinne jonkun, joka täyttää husin strategiset arvot henkilöstön monimuotoisuuden toteutumiseksi.
Tuskinpa sellaiset mitään siivoustyötä suostuvat tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai. Ja mitä isompi poli, sitä enemmän sihteereitä. On myös sellaisia sihteereitä jotka työkseen merkkaavat exceliin lääkäreiden pitämiä taukoja. Sitten vielä arkiston ym sihteerit.
Yleensä niihin palkataan lähihoitajia tai lähihoitajia, joilla on merkonomin/tradenomin tutkinto. Arkistoon taas yritetään pakottamalla vastentahtoisesti tunkea kaikki ne, joilla vanhemmat ovat olleet arkistossa töissä vaikka lapsi ei tykkää alasta paskaakaan eikä edes itse ole hakenut sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sellaiset mitään siivoustyötä suostuvat tekemään.
Varmaan jonkun, jonka isä tai äiti on ollut Husissa töissä niin ajattelevat että ammatti periytyy lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä niihin palkataan lähihoitajia tai lähihoitajia, joilla on merkonomin/tradenomin tutkinto. Arkistoon taas yritetään pakottamalla vastentahtoisesti tunkea kaikki ne, joilla vanhemmat ovat olleet arkistossa töissä vaikka lapsi ei tykkää alasta paskaakaan eikä edes itse ole hakenut sinne töihin.
Sitten hakkaavat päätä seinään kun miksi tämä neliön muotoinen palikka ei mene ympyrän muotoiseen reikään, ei sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, alemman tason tehtäviin?
Vierailija kirjoitti:
Se tuli siitä kun ulkomailta houkuteltiin ihmisiä valheellisin lupauksin Suomeen, että töitä on ja hyviä töitä korkeakoulutetuille. Oikeasti niitä töitä ei ollutkaan tai sitten jotain alipalkattua siivoustöitä ja nyt sitten pitää keksiä heille jokin asianmukainen koulutus ja työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa huviksenne, että ulkoa ei vaki paikkoihin pääse, jo talossa oleva määräaikainen tulee valituksi. Ja sihteereitä on tällä hetkellä monessa sairaanhoitopiirissä sijoitettavaksi uusiin toimipaikkoihin... Eli siirretään yhdestä paikasta toiseen. Ihan kautta linjan...
Ja määräaikaiseenkin pitää olla jokin kytky, sukulaisuus, kaveruus tai poliittinen suhmurointi.
Halvat maahanmuuttajat käy paremmin. Toinen voi olla että paikat olivat alkujaankin jo varattu/ täytetty. Näin omassa paikassani on usein. Paikka laitetaan auki muodon vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että parempi käyttää niihin töihin lääkäreitä ja tulee halvemmaksi.
Treella sairaalaan oli laitettu ulkomaisia työntekijöitä.