Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain laitoshuoltajaksi Husiin, hakijoita 640

Vierailija
19.11.2025 |

Sain vastaussähköpostin, jossa kerrottiin etten tullut valituksia ja että hakijoita oli 640. Laitoshuoltajaksi! 

Olen aikuinen, ylioppilas+laitoshuoltaja, siivoustyötä tehnyt 5 vuotta, myös terveydenhuollon kohteissa, kielitaito suomi, ruotsi, englanti. Valmius vuorotyöhön, terve, motivoitunut. Ja työtön! 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh..

Vierailija
2/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti sanottuna, ottivat sinne jonkun, joka täyttää husin strategiset arvot henkilöstön monimuotoisuuden toteutumiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskimus, menisit töihin siitä! Tuet pois (ironiaa...)

Vierailija
4/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain sihteeriksi sairaalalle, 400 hakijaa. En päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
5/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen määrä hakijoita! olisi luullut sinun meriitit riittävän tuohon työpaikkaan, mutta ilmeisesti jollakin vielä enemmän alan koulutusta/työkokemusta. Parempi onni ernsi kerralla!

Vierailija
6/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joista noin puolet oli tekoäly spämmejä. 

Vierailija
7/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtää korkeammalle. Niihin töihin joihin tarvitaan vähän taitoja on aina enemmän hakijoita kun niihin joihin vaaditaan enemmän.

Vierailija
8/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen määrä hakijoita! olisi luullut sinun meriitit riittävän tuohon työpaikkaan, mutta ilmeisesti jollakin vielä enemmän alan koulutusta/työkokemusta. Parempi onni ernsi kerralla!

Parempi on, kun laittaa loton vetämään, jos hakijamäärät ovat tuollaisia.

Vierailija
9/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin töihin hakee kaikki kynnelle kykenevät, joten hakijoita on varmasti paljon.

Vierailija
10/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli 640 muutakin joilla oli vastaavat meriitit. 

Vierailija
11/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin töihin hakee kaikki kynnelle kykenevät, joten hakijoita on varmasti paljon.

Tekoäly hakee myös töitä. 

Vierailija
12/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on työvoimapula!

Vierailija
13/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osastolle oli yli 60 hakijaa. 

Vierailija
14/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain sihteeriksi sairaalalle, 400 hakijaa. En päässyt edes haastatteluun.

Onko sairaaloissa vielä SIHTEEREJÄ? Ei ihme että sotealalla menee huonosti. 

Vierailija
15/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniisti sanottuna, ottivat sinne jonkun, joka täyttää husin strategiset arvot henkilöstön monimuotoisuuden toteutumiseksi.

Tai sitten jonkun sukulaisen. 

Vierailija
16/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse HUS:ssa työskentelen lääkärinä, ja olen järkyttynyt siitä, miten melkein kaikki laitoshuoltajat ovat muualta tulleita. Luulin, että hakijoiksi ei ole suomalaisia.

Mutta se oli virhearvio! Ja miten voi olla, että suomalainen ei saa tuollaista paikkaa?

HUS:n viestintä on muutenkin törkeää sateenkaarimeininkiä ja monimuotoisuutta. Esim. HUS:n irtisanomisten jälkeen siellä ole iso teksti siitä, miten pitää henkilökuntaa pitää saada "kansainväliseksi" ja "monimuotoiseksi", vaikka juuri oli irtisanottu jengiä.

Ja sitten kuuntelen ulkomaalaisten hoitajien todella huonoa suomea niin, että potilasturvallisuus vaarantuu toistuvasti.

Kyllä hallituksen pitäisi puuttua suoraan näihin haitallisiin rönsyihin.

HUS:n viestinnästä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kutsuvat vielä näitä monimuotoisuuseksperttejä luennoimaan.

Vierailija
17/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä miks just palkkaa,kun se on vielä potkimassa määrikset pois.

Vierailija
18/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa olet motivoitunut laitoshuoltajan työhön HUSissa, päässäsi on vikaa. 

Vierailija
19/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä sisämaassa on ihan mielipuolinen tilanne. Jatkuvien jonkun toimialueen yt:iden vuoksi uusia ei rekrytä ja vanhat saavat painaa hälykeikkaa niin paljon kuin sielu sietää. En valita, edelliskuun netto oli 3200 kahden listn lisillä ja olen puolikas. Uusia olisi aina tulossa, kun muilla aloilla menee huonosti, ja ne sata portin takaa katoavat heti, kun muu talous lakkaa sakkaamasta. Jos enää lakkaa. Hyvä työ, ei siinä, nyt kun hallintokin on tajunnut ettei kukaan teleporttaa ja on lakannut vaatimasta mahdottomia. Nyt vaan jätetään tekemättä, ihan työnantajan ohjeella.

Vierailija
20/42 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse HUS:ssa työskentelen lääkärinä, ja olen järkyttynyt siitä, miten melkein kaikki laitoshuoltajat ovat muualta tulleita. Luulin, että hakijoiksi ei ole suomalaisia.

Mutta se oli virhearvio! Ja miten voi olla, että suomalainen ei saa tuollaista paikkaa?

HUS:n viestintä on muutenkin törkeää sateenkaarimeininkiä ja monimuotoisuutta. Esim. HUS:n irtisanomisten jälkeen siellä ole iso teksti siitä, miten pitää henkilökuntaa pitää saada "kansainväliseksi" ja "monimuotoiseksi", vaikka juuri oli irtisanottu jengiä.

Ja sitten kuuntelen ulkomaalaisten hoitajien todella huonoa suomea niin, että potilasturvallisuus vaarantuu toistuvasti.

Kyllä hallituksen pitäisi puuttua suoraan näihin haitallisiin rönsyihin.

HUS:n viestinnästä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kutsuvat vielä näitä monimuotoisuuseksperttejä luennoimaan.

Halpuutus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme