Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on karjalanpaisti ruokana?

Vierailija
19.11.2025 |

Siis karjanpaisti-lihat ostin aamulla, laitoin uuniin ohjeen mukaan, sitten kansi ja pienemmällä lämmöllä. Mutta mitä tuohon lisäksi. juureksia? Perunamuusi?  Herneitä? vai syödäänkö sellaisenaan vain lihaa ja porkkanaa? Mies sanoi että heitä peruna-keittovihannespusseja n 600g edestä pataan tunti ennen ruokailua, se lienee helpoin, mutta kuuluuko niin tehdä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan syönyt karjalanpaistia perunamuusin kera. Keitetyt perunat ja makaronilaatikko (ilman jauhelihaa!) Ovat minun käyttämät lisukkeet. Mutta jokainen mielensä mukaan. En tuomitse.

Vierailija
22/24 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti keitettyjen perunoiden tai muusin kanssa on syöty. 

Lisukkeena voi olla esim jouluna makaronilaatikkoa 

Lihaton makaronilaatikko.   Eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mitään keittojuureksia pakkasesta laittais. Tunnin muhinat, niin voipi sanoo juureksille soronoot. Ovat haihtuneet atomeiksi.

Itse törkkään mukaan aina muutamia laakerinlehtiä, maustepippuria, suolaa, sipuleita neljään osaan lohkottuna ja kilo-pari porkkanaa isoimpina palasina.. Tarkastele, että nestettä riittää.

Tarjoillaan keitinpottujen kera, koska muusia ei aina jaksa tehdä.

24/24 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti on maultaan ja aineksiltaan yksinkertainen ruoka, joka kuitenkin on hyvää. Tykkään siitä kirkkaasta liemestä kun se imeytyy jauhoiseen perunaan.

Meillä karjalanpaisti on joulupäivän ruoka, ja sen kanssa syödään mm. sienisalaattia ja rosollia joita oli aaton jouluateriallakin. Usein on jäljellä vielä karjalanpiirakoitakin, joita meillä yleensä on tarjolla aattoaamuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän